• Σχόλιο του χρήστη 'αργύρης πλέσιας' | 17 Φεβρουαρίου 2016, 19:08

    Υποστήριξη Νέων Τεχνικών Δημοσίων Συμβάσεων (Δη.Συ.) [σελ.74] Η μείωση του αριθμού των συμβάσεων, δεν βελτιώνει σε καμία περίπτωση το κλίμα για τις ΜΜΕ, δεν τεκμηριώνει τη μείωση της διαφθοράς, ενώ όπως έχει διατυπωθεί σε σχολιασμό του τμήματος Α δεν τεκμηριώνει την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης. Η ΕΑΑΔΗΣΥ [σελ 76] διατυπώνει " Σύστημα συγκεντρωτικών αγορών για τεχνικές μελέτες και έργα της χώρας, θα μπορούσε να υποστηριχθεί από την Κεντρική Αρχή, οριζόμενη από το Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων, που με το κατάλληλο προσωπικό και υψηλή επάρκεια οργάνωσης, θα σχεδιάζει και προγραμματίζει με ασφάλεια συγκεντρωτικές αγορές σε μελέτες και έργα της χώρας" Η ανωτέρω διατύπωση δεν τεκμηριώνεται με κάποιο τρόπο, είναι αρκετά αυθαίρετη, δεν υποστηρίζεται από τις προυποθέσεις που τίθενται για το Υπουργείο (το Υπουργείο έχει το κατάλληλο δυναμικό και οργάνωση για να υποστηρίξει ένα τέτοιο εγχείρημα?). Αντιθέτως θεωρείται βέβαιο ότι η στελέχωση των κεντρικών μονάδων του Υπουργείου δεν είναι δυνατόν να αντέξει στην μεταφορά φόρτων διακηρύξεων πανελλαδικής εμβέλειας με προφανές αποτέλεσμα την περαιτέρω μεγέθυνση του ηδη μεγάλου χρόνου που καταγράφεται για την ανάθεση των συμβάσεων. Η ανωτέρω διατύπωση έρχεται σε αντίθεση με τις συστάσεις της Οδηγίες για τις κατηγορίες συμβάσεων που υποστηρίζονται από συγκεντρωτικές αγορές κυρίως προμηθειών (πχ καύσιμα κλπ) και δεν είναι κατανοητό με ποιο τρόπο οι μελέτες εντάσσονται σε ένα τέτοιο πλαίσιο. Η ανωτέρω διατύπωση παρουσιάζεται στο τμήμα Β, ως "δυνητική εφαρμογή", η οποία υπό κάποιες προυποθέσεις θα μπορούσε να εξετασθεί ως προς την αποδοτικότητα, είτε να εφαρμοσθεί πιλοτικά σε κάποιο τομέα. Εντούτοις στο τμήμα του Χρονοπρογραμματισμού, παρουσιάζεται ως δράση με εφαρμογή εντός του 2017. Επισημαίνεται ότι η ΕΑΑΔΗΣΥ διατυπώνει την ακόλουθη θέση [σελ.81] " Έχει παρατηρηθεί ότι συμβάσεις χαμηλής σχετικά αξίας είναι πιο εύκολα προσβάσιμες, υπό την έννοια της ανάθεσης στις ΜΜΕ λόγω σειράς παραγόντων...". Η πρόταση ανάπτυξης ΚΑΑ και μάλιστα σε μη συνιστώμενους ή αμφισβητήσιμους τομείς αποτελεί αντιφατική πολιτική της "Βελτίωσης του Επιχειρησιακού Περιβάλλοντος ΜΜΕ" και πρόκειται να λειτουργήσει εχθρικά προς αυτές. Από όλα τα ανωτέρω θεωρείται ότι η πρόταση δημιουργία συγκεντρωτικών αγορών στον τομέα των μελετών δημοσίου ενδιαφέροντος, δεν τεκμηριώνεται, δεν είναι επιτυχής και θα πρέπει να αποσυρθεί. ΕΠΟΠΤΕΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ [σελ. 100 - 102] εδάφιο 7. Η ΕΑΑΔΗΣΥ διατυπώνει την πρόταση περί συστάσεως Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. Επισημαίνεται ότι η ΕΑΑΔΗΣΥ διατυπώνει την θέση περί της επίδρασης στην γραφειοκρατία και στην επιβράδυνση της εξέλιξης των δράσεων, η ανάπτυξη πολλαπλών ελεγκτικών μηχανισμών. Η πιθανή ενεργοποίηση ενός νέου ελεγκτικού μηχανισμού, θα πρέπει να εξεταστεί με παράλληλη κατάργηση υφιστάμενων ελέγχων, τους οποίους θα υποκαταστήσει (π.χ.Ελεγκτικό Συνέδριο), ώστε να συμβάλει με "έξυπνο και στοχευμένο τρόπο", στην αποτελεσματική εφαρμογή των πολιτικών που εισηγείται η ΕΑΑΔΗΣΥ. εδάφιο 8. Η πρόταση δημιουργίας νέου κεντρικού συστήματος δεδομένων ΚΗΣΠΕΜ (είχε διατυπωθεί πρώτη φορά τον 08/2015), στο βαθμό που υπάρχει το ΚΗΜΔΗΣ, δεν θεωρείται ορθολογική καθώς θα ήταν δυνατή η επέκταση του δεύτερου στα βασικά σημεία που είναι επιθυμητή η καταγραφή, συλλογή και διατήρηση των στοιχείων. Επισημαίνεται ότι το μέγεθος των διατηρούμενων στοιχείων αυξάνει το κόστος διαχείρισης και εισαγωγής δεδομένων με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες αποτυχίας του συστήματος που σχεδιάζει ο Φορέας. Τονίζεται ότι στα περισσότερα Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας που αποτυγχάνουν, η αστοχία οφείλεται στον αυξημένο όγκο στοιχείων και στο υψηλό κόστος διαχείρισης δεδομένων, που οδηγεί είτε σε εγκατάλειψη είτε σε αδρανοποίηση του Συστήματος. Προτείνεται η εξέταση της επέκτασης του ΚΗΜΔΗΣ, προ της επιλογής νέων λύσεων.