• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.' | 24 Νοεμβρίου 2023, 14:48
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1. Τροποποίηση πρώτης παραγράφου, ως εξής: "Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών, προς τον σκοπό λειτουργίας του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΜΕΕΔΑ) εντός του πλαισίου αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος, σε εναρμόνιση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 965/2012 της Επιτροπής, της 5ης Οκτωβρίου 2012, όπως τροποποιήθηκε με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2023/1020 της Επιτροπής της 24ης Μαΐου 2023 και αναλυτικά περιγράφεται στο κείμενο Easy Access Rules for Air Operations, Σεπτεμβρίου 2023, της EASA" «για καθορισμό τεχνικών απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών όσον αφορά τις πτητικές λειτουργίες δυνάμει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου» (L 296) για τον μηχανισμό «Helicopter emergency medical services (HEMS), ρυθμίζονται τα ακόλουθα: Αιτιολογικό Σχολίου: Αναφορικά με το λεκτικό "εντός του πλαισίου αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος", όπως και για το λεκτικό "όπως τροποποιήθηκε με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2023/1020 της Επιτροπής της 24ης Μαΐου 2023 και αναλυτικά περιγράφεται στο κείμενο Easy Access Rules for Air Operations, Σεπτεμβρίου 2023, της EASA", αναλυτική αιτιολόγηση υπάρχει σε σχόλια προηγούμενων άρθρων. 2. Η φράση "προβλέπονται και οργανικές θέσεις υγειονομικού προσωπικού για τη στελέχωση του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ)", δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα, αναφορικά με την αρμοδιότητα πρόβλεψης σχετικών θέσεων, η οποία αφορά αποκλειστικά στο ΕΚΑΒ, το οποίο θα πρέπει να χειρίζεται το θέμα. 3. Το άρθρο, καθώς πραγματεύεται "προδιαγραφές" θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει και αναφορά στις προδιαγραφές των εναερίων μέσων. Ήτοι, τι κατηγορίας θα είναι τα ελικόπτερα (με βάση το βάρος τους, ελαφρά, μεσαία, η βαρέωσ τύπου), πόσα άτομα θα δύναται να μεταφέρουν σε αποστολές διάσωσης (πχ 2-4 άτομα όπως ένα ελαφρύ ελικόπτερο, 5-8 όπως ένα μεσαίο, ή περισσότερα όπως ένα ελικόπτερο βαρέως τύπου) καθώς και σε διακομιδές μόνο έναν ασθενή, δύο ασθενείς, ή περισσότερους) 4. Στην υποπαράγραφο γ) θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι διακομιζόμενοι ασθενείς όπως και οι διασωζόμενοι, όσον αφορά στην αποζημίωση σε απευκταία περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος.