• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Ν. Κολυδάς' | 28 Νοεμβρίου 2023, 19:06
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Παρότι έχω αναπτύξει από τις προηγούμενες ημέρες μεγάλο μέρος των απόψεών μου για την προτεινόμενη υπαγωγή της ΕΜΥ στο ΥΚΚΠΠ, σήμερα αναπτύσσω κάποιες σημαντικές θέσεις επι διοικητικών θεμάτων τις οποίες έχω διατυπώσει κατά το παρελθόν που θεωρώ ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν. 1. Εθνικό Μετεωρολογικό Συμβούλιο. Υπενθυμίζω την προ 7 ετών ανοιχτή επιστολή μου ως Υποδιοικητής της ΕΜΥ, προς τον τότε Υπουργό Εθνικής Αμύνης με παρατηρήσεις, οι οποίες παραμένουν επίκαιρες μέχρι σήμερα και αναδεικνύουν την ευρύτητα των τομέων που αφορούν επιχειρησιακά την Μετεωρολογία. ( https://kolydas.gr/content/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%BC%CF%8D%CE%BD%CE%B7%CF%82 ) 2.Μέχρι σήμερα λόγω της Παρ.8 Άρθρο 25 Ν.2292/95 η ΕΜΥ αποτελεί υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και υπάγεται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με τη διοικητική και οικονομική μέριμνα και ευθύνη του Γ.Ε.Α. Αυτή η διοικητική υπαγωγή οδήγησε βαθμιαία στην αλλοίωση της σύνθεσης του προσωπικού της ΕΜΥ όταν εφαρμόστηκε το ΠΔ 161/97. Η κατανομή των προϊστάμενων των Διευθύνσεων και Τμημάτων έγινε βάσει κριτηρίων προέλευσης (στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό) και όχι βάσει ικανοτήτων. Δηλαδή οι θέσεις ευθύνης δεν καθορίζονταν αποκλειστικά από την αξία και τις γνώσεις του επιστημονικού προσωπικού, αλλά μόνο από το αν το προσωπικό ήταν στρατιωτικό ή πολιτικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στην Κεντρική Υπηρεσία της ΕΜΥ οι Διευθύνσεις Έρευνας & και Κλίματος - που στελεχώνονταν από πολιτικό προσωπικό να αποδυναμωθούν, ενώ αντίθετα οι Διευθύνσεις με στρατιωτικό προσωπικό αναπτύχθηκαν. Παράλληλα, η στελέχωση σε πολλά από τα πολιτικά αεροδρόμια στην περιφέρεια έγινε με μόνο στρατιωτικό προσωπικό, αντί να προκριθεί η σύνθεση του προσωπικού από πολίτες. Άρθρο γραμμένο το 2018 ( https://kolydas.gr/content/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BC%CF%85 ) 3. Η ψήφιση του Προεδρικού Διατάγματος 79/2018 (ΦΕΚ 148/Α/10-8-2018) όπως αναφέραμε προηγουμένως υποβάθμισε ακόμη περισσότερο την ΕΜΥ ως υπηρεσία στο σύνολό της, καθώς δεν εμφανιζόταν πλέον -όπως μπορείτε να παρατηρήσετε- σημαντικά τμήματα που υπήρχαν στο ΠΔ 161/97, όπως αυτό της Αεροναυτιλίας, των Μετεωρολογικών Σταθμών, της Τηλεπισκόπησης κ.α. Το ΠΔ 161/97 της ΕΜΥ δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στη σύνθεση, όμως το ΠΔ 79 τα χειροτέρεψε. ( https://www.e-nomothesia.gr/kat-enoples-dynameis/proedriko-diatagma-79-2018-phek-148a-10-8-2018.html ) 4. Επειδή πολλοί αναφέρονται για το θέμα της Αεροναυτιλίας, προτείνω ανάγνωση του αναλυτικού άρθρο γραμμένο το 2016. Υπάρχουν χρήσιμες αναφορές για το πως λειτουργεί το σύστημα παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας. Δυσχέρειες μπορεί να υπάρξουν λόγω διοικητικών πρακτικών του παρελθόντος, όπως ανέφερα προηγουμένως, όμως αυτήν την περίοδο της διαβούλευσης χρειαζόμαστε ήρεμες φωνές και όχι κινδυνολογίες .Είτε το θέλουμε είτε όχι, πίσω από τις όποιες δυσλειτουργίες δεν κρύβονται μόνο οικονομικές παράμετροι, αλλά στο βάθος αναδεικνύονται αλλαγές νοοτροπιών και τρόπου λειτουργίας μιας υπηρεσίας η οποία στο μέλλον θα πρέπει να προβεί σε περαιτέρω θωράκιση του νομικού και οικονομικού καθεστώτος της καθώς και των υποδομών της. ( https://kolydas.gr/content/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BC%CF%85 ) 5. Προτείνεται η ανάγνωση του Ιδρυτικού Νόμου της ΕΜΥ το 1931, ο οποίος έχει να μας διδάξει πολλά, τόσο ως προς την απλότητα γραφής του σε 4 μόνο σελίδες, όσο και ως προς τις αναφορές του για τον τρόπο Διοικήσεως της ΕΜΥ στο Άρθρο 3, τον σκοπό της στο Άρθρο 1 καθώς και τις σχετικές αναφορές στα θέματα σύνθεσης του προσωπικού του Άρθρου 7 του Νόμου. ( http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGf7A-arYFBsHdtvSoClrL8_q7ut2PVjhp5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuVLDToEFK3Np8M63RElv-U475ITPONbzeoygO6Nd7m2V ) 6. Τέλος μνημονεύεται, οτι σε όλα τα κράτη είναι απαραίτητη η ύπαρξη της μετεωρολογικής υποστήριξης στις Ένοπλες Δυνάμεις και η διασύνδεσή της με τις υποδομές και τα συστήματα σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών των Μετεωρολογικών Υπηρεσιών. Αυτή διασφαλίζεται με ειδικά πρωτόκολλα συνεργασίας και σε καμία των περιπτώσεων δεν αποτελεί θέμα διαβούλευσης στο Δημόσιο λόγο. Θεόδωρος Ν. Κολυδάς Διευθυντής Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου ΕΜΥ