• Το σχέδιο κανονισμού θέσατε στη διαβούλευση είναι προσωρινό έως την έκδοση του Κώδικα Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων (Κ.Δ.Ε.Π.). Για άλλη μία φορά συζητάμε για ένα προσωρινό μέτρο. Πιθανόν ο Κ.Δ.Ε.Π. να προβλέπει νέους κανόνες αυστηρότερους οι οποίοι να θέτουν νέα εμπόδια στη συνέχεια, άρα και αν κάποιος αποφασίσει να ακολουθήσει τις προτεινόμενες διαδικασίες του σχεδίου δεν θα γνωρίζει τι θα απογίνει στην συνέχεια. Το σχέδιο κανονισμού θα έπρεπε να συνοδεύεται και με σχέδιο υπουργικής απόφασης το οποίο να καθορίζει το ύψος των τελών και των παραβόλων έτσι ώστε να γνωρίζουμε ακριβώς τα έξοδα καθώς το ύψος τους μπορεί να είναι αποτρεπτικό, ασύμφορο και να θέτει νέα εμπόδια. Διαπιστώσαμε από σχόλια σας στην διαβούλευση ότι πιστεύετε ότι το εν λόγω σχέδιο δεν πρέπει να σταλεί προς έγκριση στην Ε.Ε.. Και ο νόμος 3037 δεν περιείχε πρότυπα μηχανών καθώς δεν τα χρειαζόταν, απλά απαγόρευε την λειτουργία όλων των παιγνίων. Ένας λόγος ο οποίος τιμωρηθήκαμε με το μεγαλύτερο ημερήσιο πρόστιμο ήταν ότι στο ν.3037/02 δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία 98/34. Σας παραθέτουμε τμήμα από την οδηγία 98/34 10. «Σχέδιο τεχνικού κανόνα»: το κείμενο μιας τεχνικής προδιαγραφής ή άλλης απαίτησης, συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών διατάξεων, που εκπονείται προκειμένου η τεχνική αυτή προδιαγραφή ή απαίτηση να καθιερωθεί αμέσως ή εν τέλει ως τεχνικός κανόνας, και το οποίο, δεδομένου ότι βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο, μπορεί να υποστεί ουσιαστικές τροπολογίες. Επίσης σας παραθέτουμε σημαντικά τμήματα από τα κείμενα της εμπεριστατωμένης γνώμης της Ε.Ε. στη διαδικασία 2008-184GR και της εμπεριστατωμένης γνώμης της Ε.Ε της διαδικασίας 2011-166-GR που πρέπει να λάβετε υπόψη σας προκειμένου να συμμορφωθούμε και να καταφέρουμε απαλλαγούμε από την επιβολή του προστίμου που έχει ως σκοπό το πάρων σχέδιο. 2008-184-GR "Και εδώ φαίνεται να παραμένουν ανοικτά ορισμένα ζητήματα και αυτό δημιουργεί ασάφειες στους οικονομικούς φορείς. Τα προτεινόμενα μέτρα φαίνεται να παρεμποδίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων εντός της Εσωτερικής Αγοράς κατά τρόπο δυσανάλογο. Στην περίπτωση νέων μέτρων, που η Γνωμοδοτική Επιτροπή Παιγνίων έχει εισηγηθεί, συνιστούν τεχνικοί κανόνες, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν, με βάση τη διαδικασία που καθορίζει η Οδηγία 98/34/ΕΚ , όταν είναι ακόμα υπό μορφή σχεδίου. Επιπροσθέτως, βάσει του άρθρου 3 παράγραφος 1 ε) του γνωστοποιηθέντος κειμένου, το εν λόγω ετήσιο τέλος μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Ο κανόνας αυτός δημιουργεί ασάφειες στον οικονομικό φορέα σε σχέση με το ακριβές ποσό που πρέπει να καταβάλει και με το μελλοντικό ύψος του εν λόγω ποσού. Η Επιτροπή επιθυμεί να ενημερωθεί για τα συγκεκριμένα κριτήρια που εφαρμόζονται για να αποφασιστεί η αναπροσαρμογή του τέλους διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων. Πράγματι, μια τέτοια απόφαση θα πρέπει να βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια, μη εισάγοντα διακρίσεις και εκ των προτέρων γνωστά, κατά τρόπο που να περιορίζουν την άσκηση της εξουσίας εκτιμήσεως των εθνικών αρχών, προκειμένου αυτή να μη χρησιμοποιείται κατά τρόπο αυθαίρετο (βλ. υπόθεση C-309/99 Canal Satelite Digital SL). Το ανωτέρω τέλος επιβάλλεται στα παιγνιομηχανήματα ανεξαρτήτως του κέρδους που αποδίδει το μηχάνημα. Αυτό φαίνεται να αποθαρρύνει τους οικονομικούς φορείς από την εισαγωγή και εγκατάσταση παιγνιομηχανημάτων στην ελληνική αγορά, εφόσον το σχετικό κόστος καθιστά μη επικερδή αυτήν τη δραστηριότητα. Το κόστος που είναι συνδεδεμένο με κάθε μηχάνημα, ανεξαρτήτως των κερδών, θα μπορούσε να εμποδίσει την είσοδο τέτοιων μηχανημάτων στην ελληνική αγορά. Από την πλευρά της βελτίωσης της νομοθεσίας, το εν λόγω νομοσχέδιο είναι ασαφές και ελλιπές, διότι η έλλειψη των διατάξεων αυτών στερεί από το σχέδιο κειμένου τους βασικούς κανόνες εφαρμογής του και καθιστά ασαφή την όλη νομοθεσία περί ψυχαγωγικών παιγνίων." 2011-166-GR "Με άλλα λόγια, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι η απαγόρευση για την εγκατάσταση των επίμαχων παιγνίων δεν θα παραμείνει πραγματικά σε ισχύ εξαιτίας άλλων μέτρων τα οποία θα απαιτηθεί να υιοθετηθούν μετά τη θέση του νομοσχεδίου σε ισχύ και τα οποία θα καταστήσουν το ισχύοντα νόμο μη εφαρμόσιμο στο μεταξύ. Δεύτερον, τα δικαιολογητικά έγγραφα που συνοδεύουν τους φακέλους, η απαιτούμενη διάρκεια εξέτασης τους και το ύψος του παραβόλου/των τελών πρέπει να καθοριστούν καθώς η έλλειψη σαφών υποδείξεων δημιουργεί ασάφειες για τους οικονομικούς διοργανωτές. Τρίτον, τα σχετικά παράβολα/τέλη, η απαιτούμενη διάρκεια εξέτασης των επίμαχων μηχανημάτων και άλλες σχετικές υποχρεώσεις πρέπει να είναι τέτοιες που να μην αποτελούν εμπόδια στο εμπόριο σε αντίθεση με το άρθρο 34 ΣΛΕΕ (βλ. για περισσότερες λεπτομέρειες τη γνώμη της Επιτροπής αναφορικά με την κοινοποίηση 2008/184/GR). Τέταρτον, υπενθυμίζεται στις ελληνικές αρχές ότι έχουν την υποχρέωση κατά την έννοια της οδηγίας 98/34 να κοινοποιήσουν οποιοδήποτε τεχνικό κανονισμό ο οποίος θα υιοθετηθεί ως αποτέλεσμα."