• Όσον αφορά την προθεσμία των 90 ημερών για τον έλεγχο του αιτήματος: αναφέρεται ότι αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των 90 ημερών, τεκμαίρεται η έκδοση της πιστοποίησης του καταστήματος. Τον Νοέμβριο του 2011, με την αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.3.1/21220 "Απλούστευση διαδικασίας έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου. (ΦΕΚ Β' 2496/2011)" , στο άρθρο 1 παρ. 2 περιορίστηκε ο χρόνος που απαιτούνταν για την κατά πλάσμα χορήγηση προέγκρισης από 30 ημέρες σε 15 ημέρες. Επίσης, στο άρθρο 2 παρ.4, η προθεσμία για τον έλεγχο του φακέλου και την αυτοψία των απαιτούμενων υπηρεσιών για την οριστική αδειοδότηση του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος μειώθηκε από 65 ημέρες σε 30 ημέρες. Διαπιστώνουμε δηλαδή την τάση του νομοθέτη να περιορίσει τις χρονοβόρες διαδικασίες προκειμένου να δημιουργεί ένα σωστό περιβάλλον για επενδύσεις και μην καθιστά αβέβαιη την επιχειρηματική κίνηση του ενδιαφερόμενου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στη διαδικασία της οριστικής αδειοδότησης του καταστήματος θέτει την μεγάλη προθεσμία των 30 ημερών, μετά το πέραν της οποίας τεκμαίρεται η χορήγηση της άδειας λειτουργίας του καταστήματος, για να μπορέσει να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος να διαβιβαστεί ο φάκελος από τον αρμόδιο Δήμο στο Υγειονομικό (το οποίο θα διενεργήσει αυτοψία) και πάλι πίσω στο Δήμο για την έκδοση της άδειας λειτουργίας. Στην περίπτωση όμως εδώ, η προθεσμία των 90 ημερών είναι υπερβολικά μεγάλη, καθώς ούτε κάποια άλλη υπηρεσία πέρα από την ΕΕΕΠ θα ελέγξει τον φάκελο του καταστήματος ούτε θα διαβιβαστεί αλλού. Οι 90 ημέρες της προθεσμίας είναι ο χρόνος δηλαδή όλης της καλοκαιρινής περιόδου που γεμίζουν όλες οι παραθαλάσσιες περιοχές με τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια ακόμα και ξενοδοχειακές μονάδες. Υπό το πρίσμα αυτό και με τη λογική ότι πρέπει επιτέλους να πάψει ή τουλάχιστον να μειωθεί η γραφειοκρατία είναι λογικό η προθεσμία να είναι το πολύ 30 ημέρες, όπως στην αδειοδότηση οποιαδήποτε άλλου καταστήματος. Μετά το πέρας του 30ημέρου να τεκμαίρεται η χορήγηση της πιστοποίησης του καταστήματος. Διαφορετικά θα πρέπει να τεκμαίρεται η πιστοποίηση του καταστήματος από της καταθέσεως του φακέλου μέχρι να αποφανθεί η ΕΕΕΠ. Τέλος θα πρέπει να προβλεφθεί ειδική διάταξη για το πως θα αποστέλλονται τα δικαιολογητικά για επιχειρήσεις που βρίσκονται εκτός των Αθηνών, αφού θα είναι οικονομικά ασύμφορη η μετάβαση των επιχειρηματιών στην Αθήνα, στην έδρα της ΕΕΕΠ για την κατάθεση των δικαιολογητικών. Με εκτίμηση, Δημήτριος Κορωνάκης Δικηγόρος