• Σχετικά με τους τύπους πιστοποίησης των καταστημάτων και τις προδιαγραφές τους: 1.- Απ' όσα αναφέρονται στο άρθρο 21, τα καταστήματα του τύπου Α' (αμιγείς χώροι) την μόνη διοικητική άδεια για τη νόμιμη λειτουργία τους θα την λαμβάνουν από την Ε.Ε.Ε.Π. και όχι μέσω κάποιου αρμόδιου Δήμου, όπως στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Στα καταστήματα αυτά υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετούνται μέχρι 30 παιγνιομηχανήματα. Τριάντα παιγνιομηχανήματα επί 3τ.μ./παίγνιο ίσον 90 τετραγωνικά χώρο καταστήματος μόνο για τα παιγνιομηχανήματα. Τα καταστήματα αυτά, που θα φιλοξενούν τόσους παίκτες και ιδίως μικρής ηλικίας, δε θα πρέπει να ελέγχονται και για τους υγειονομικούς όρους της λειτουργίας τους; Δε θα πρέπει να έχουν τις ελάχιστες τουαλέτες ή την τουαλέτα για τα Α.Μ.Ε.Α. που απαιτούνται στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος; Επίσης, τα καταστήματα τύπου Α' δε θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με πιστοποιητικό πυροπροστασίας για την ασφάλεια της εγκατάστασης αλλά και των παικτών; Το δικηγορικό μας γραφείο προτείνει σε αυτήν την περίπτωση να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις που απαιτούν οι ισχύουσες διατάξεις για την έκδοση άδεια ίδρυσης & λειτουργίας καταστήματος προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου. Στην περίπτωση αυτή, τα καταστήματα προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου ελέγχονται από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες και την πυροσβεστική υπηρεσία. Η τροποποίηση που θα μπορούσε να γίνει στην υφιστάμενη νομοθεσία, προς εξυπηρέτηση και επιτάχυνση των διαδικασιών, είναι να μην απαιτείται σύμφωνη γνώμη της Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του εκάστοτε Δήμου. 2.- Για την υποχρέωση ελέγχου και επόπτευσης του χώρου από τον υπεύθυνο εκμετάλλευσης του καταστήματος, υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης με κάμερες, χωρίς να καταγράφεται/αποθηκεύεται η εικόνα σε οποιοδήποτε μέσο ; Σε διαφορετική περίπτωση, πως θα είναι ικανοποιητική, κατά την γνώμη της Ε.Ε.Ε.Π., η επόπτευση του χώρου (κλειστού και υπαίθριου) πάνω από 90 τ.μ.; Πόσα άτομα θα πρέπει να απασχολούνται για να καλύπτουν αυτήν την υποχρέωση; Οι αόριστες έννοιες θα πρέπει να διευκρινίζονται για να μην υπάρχει δυνατότητα παρερμηνειών και καταστρατηγήσεων των πραγματικών προθέσεων του νομοθέτη από τους εφαρμοστές του νόμου και τα ελεγκτικά όργανα. 3.- Επί των προβλέψεων του άρθρου 23.4.3, θα πρέπει να διευκρινισθεί αν θα απαιτείται η προσκόμιση κάποιου δικαιολογητικού στις περιπτώσεις που η πολυκατοικία δεν έχει κανονισμό πολυκατοικίας. 4.- Επί των προβλέψεων του άρθρου 23.4.5, είναι αυτονόητο ότι ο ιδιώτης μηχανικός δεν μπορεί να επέμβει επί των θεωρημένων κατόψεων είτε της άδειας λειτουργίας του καταστήματος, είτε της οικοδομικής άδειας. Στην περίπτωση αυτή, θεωρούμε ότι θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή θα κατατίθεται η θεωρημένη από την αρμόδια υπηρεσία κάτοψη και η κάτοψη του ιδιώτη μηχανικού, όπου θα αποτυπώνεται ο χώρος και ο αριθμός των παιγνιομηχανημάτων, προκειμένου να μπορεί να γίνει έλεγχος αυτών. 5.- Αρμόδια αρχή για τον έλεγχο των φακέλων των καταστημάτων είναι αποκλειστικά η Ε.Ε.Ε.Π.. Σε περίπτωση που η Ε.Ε.Ε.Π. αποφανθεί αρνητικά επί κάποιου αιτήματος ενδιαφερομένου, σε ποίο δευτεροβάθμιο όργανο μπορεί να προσφύγει ο ενδιαφερόμενος ; Βρισκόμαστε στη διάθεση σας. Με εκτίμηση, Δημήτριος Κορωνάκης Δικηγόρος