• Σχόλιο του χρήστη 'Πετμεζάς Θανάσης' | 4 Ιουνίου 2015, 12:37

    Ερώτηση 1 α) Σαν "Θέματα προς ρύθμιση", πέραν οσων αναλυτικότερα αναφέρονται στις επόμενες ερωτήσεις, θα ηθελα να προτείνω δύο πράγματα - την ευρεία προετοιμασία και χρήση ενός αναλυτικού οδηγού με παραδείγματα και best practices για την χρήση ολων των νέων διαδικασιών διότι υπάρχουν περιπτώσεις που "πρέπει να επιδιώκονται" και περιπτώσεις που "πρέπει να αποφεύγονται" . - τον καθορισμό ενός ευέλικτου συστήματος αποτίμησης της επιλογής κάθε διαδικασίας με πολύ συγκεκριμένα μετρήσιμα (π.χ. προυπολογισμός, οικονομικό αποτέλεσμα, αριθμός προσκληθέντων οικονομικών φορέων, τύπος διαδικασίας, αντικείμενο προμήθειας κατά CPV, χρόνος εκτέλεσης προμήθειας από την πρόσκληση εως την σύμβαση. Μόνο ετσι θα μπορέσει το Δημόσιο να αποκτήσει γνώση για τις διαδικασίες του και να εκδόσει σε δεύτερο χρόνο πρόσθετες οδηγίες. Για παράδειγμα Ενώ ειναι ξεκάθαρες οι περιπτώσεις για ανταγωνιστικό διάλογο και ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση, (Αρθρο 26, Παρ4) υπάρχουν ασάφειες που χωρούν πολλές ερμηνίες, οπως αναφέρεται ακολούθως i) σε περίπτωση που οι ανάγκές της αναθέτουσας αρχής δεν ειναι δυνατόν να ικανοποιηθούν χωρίς προσαρμογή των αμεσα διαθέσιμων λύσεων. Εδώ προκύπτει το ερώτημα : για πόιό μεγεθος προσαρμογής μιλάμε ? διότι ως γνωστόν, πέραν από κάθε προϊόν/υπηρεσία υπό μορφή πακέτου, ολα τα αλλα δίνονται με προσαρμογές στο δημόσιο (βλέπε λογισμικό εφαρμογών, υπηρεσίες παντός ειδους, εργα κλπ) Αν δε αναλογιστεί κανείς, οτι με βάση το Αρθρο 29(Ανταγωνιστική Διαδικασία με διαπραγμάτευση), στην παράγραφο 4, δίνεται ευχέρεια στις Αναθέτουσες Αρχές να αναθέτουν συμβάσεις χωρίς διαπραγμάτευση, τότε απλά μπορεί να εμφανιστεί το φαινόμενο προκύρηξης διαγωνισμών στα πλαίσια της "Ανταγωνιστικής Διαδικασίας με Διαπραγμάτευση" και κατακύρωση χωρίς διαπραγμάτευση. !!!! β)Θεωρώ οτι ειναι σκόπιμο να εφαρμοστούν για κατώφλια κάτω των Οδηγιών, ΜΟΝΟ υπό τον ορο οτι θα μπορεί να γίνεται ελεγχος της χρήσης τους και της αποδοτικότητας τους στην οποία σκοπεύουν.