• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΛΤΖΙΔΟΥ ΦΑΝΗ' | 8 Οκτωβρίου 2019, 12:56

    Αξιότιμοι κύριοι η παρέμβαση μας αφορά την εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 29.1.2019 και με τον οποίο επήλθαν δυσμενείς τροποποιήσεις σχετικά με την πριμοδότηση διακριθέντων αθλητών από τις πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019, και να σας ζητήσουμε να επιληφθείτε του θέματος και να αναλάβατε πρωτοβουλίες για την επίλυσή του. Εν προκειμένω, η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019 είναι αντίθετη με την γενική αρχή της ασφάλειας του δικαίου και τη γενική αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, όπως αυτές αποτυπώνονται εναργώς και εξειδικεύονται ερμηνευτικώς στην πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και δη μεταξύ άλλων στην υπ’ αριθ. 3397/2014 απόφασή του: «τα θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απολυτηρίων ή εισαγωγικών εξετάσεων (όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τα οποία δύνανται να επηρεάσουν τον τρόπο προπαρασκευής των υποψηφίων, πρέπει κατά γενική αρχή να ρυθμίζονται πριν την προκήρυξη των εξετάσεων ή, πάντως, σε χρόνο ικανώς απέχοντα από τη διενέργειά τους και όχι μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, τούτο δε προς το συμφέρον της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της εκπαιδεύσεως (βλ. ΣτΕ 881/1993, 3814/1990, 3769/1990, 1684/1974 Ολομ.).2Β. Αντισυνταγματικότητα της εφαρμογής του άρθρου 75 του ν. 4589/2019 λόγω παραβίασης της γενικής αρχής της ισότητας και της γενικής αρχής της αναλογικότητας Εν προκειμένω, η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019 είναι αντίθετη με την γενική αρχή της ισότητας, που κατοχυρώνεται στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, και τη γενική αρχή της αναλογικότητας, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 25 παρ. 1 εδ. δ΄ του Συντάγματος. Πράγματι, με την άμεση εφαρμογή του νέου καθεστώτος προνομίων διακριθέντων αθλητών, χωρίς πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης και χωρίς πρόβλεψη για τυχόν εφαρμογή του προγενέστερου καθεστώτος ως προς τους διακριθέντες αθλητές που απέκτησαν ή/και άσκησαν και συνεχίζουν να ασκούν με βάση αυτό δικαιώματά τους απέναντι στη Διοίκηση, οδηγούμαστε στα εξής ενδεικτικά παράδοξα: - για την κατάκτηση 1ης θέσης νέων ανδρών ή εφήβων (ανάλογα με το άθλημα) το 2017, ένας τότε μαθητής 3ης Λυκείου-αθλητής ενός αθλητικού σωματείου έκανε το 2018 χρήση του προγενέστερου πολύ ευνοϊκού καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του υπολογίστηκαν επί ποσοστού 90% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που εισήχθησαν στην επίμαχη σχολή ήταν 4,5% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής), ενώ ένας τότε μαθητής 2ας Λυκείου-συμπαίκτης του στο ίδιο ακριβώς αθλητικό σωματείο με την ίδια ακριβώς διάκριση, ενδεχομένως και εγγραφείς στον Ειδικό Πίνακα Διακριθέντων Αθλητών στην ίδια χρονική περίοδο, θα κινδυνεύει να κάνει το 2019 χρήση του ισχύοντος πολύ χειρότερου καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του κινδυνεύουν να υπολογισθούν επί ποσοστού 100% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που θα εισαχθούν στην επίμαχη σχολή κινδυνεύει να είναι 3% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής)! Για ποιο λόγο εισάγεται διαφορετική μεταχείριση για την ίδια ακριβώς διάκριση; Ευελπιστούμε και αιτούμαστε να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αναστολή εφαρμογής της (αντισυνταγματικής ως προς το χρόνο έναρξης ισχύος της) διάταξης του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 όσον αφορά στην εισαγωγή μαθητών διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.