• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΤΑΚΟΥΡΗΣ' | 12 Οκτωβρίου 2019, 10:10

    Ορισμένες φορές η ανεξέλεγκτη χειραγώγηση των εκλογικών διαδικασιών μιας εκλογικής συνέλευσης των αθλητικών ομοσπονδιών είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, το οποίο δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί μιας και έχει ταυτόχρονα χειραγωγηθεί και το λεγόμενο αυτοδιοίκητο τους, μέσω των χειραγωγημένων αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων τους και των διοικητικών τους συμβουλίων. Η πρωτοαναφερθέντα χειραγώγηση στην περίπτωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης πραγματοποιείται μέσο των ανεξέλεγκτων αποφάσεων για τον καθορισμό των σταυρών προτίμησης, της αυθαίρετης δεύτερης λίστας αναπληρωματικών υποψηφίων, της ανεξέλεγκτης διαδικασίας αντιπροσώπευσης των σωματείων, της μη εκλογής του υποψηφίου εάν δεν τον ψηφίσουν οι μισοί συν ένας των ψηφισάντων, της ανυπαρξίας ανεξάρτητης επιτροπής για την τήρηση των προϋποθέσεων των αντιπροσώπων των σωματείων, της μη δυνατότητας να ψηφίζουν τα σωματεία της επαρχίας στις τοπικές τους ενώσεις, της μη δημοσιοποίησης όλων των διαδικασιών και δυστυχώς και της μη δημοσιοποίησης των τελικών αποτελεσμάτων με όλα τους τα στοιχεία, μέσα σε ένα πλαίσιο ολοκληρωτικής αδιαφάνειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και σήμερα δεν έχουν αναρτηθεί πουθενά στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας ή οπουδήποτε στο διαδίκτυο τα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα της ομοσπονδίας και δεν υπάρχει αλλά και ούτε απαντούν σε ερωτήματα για το ποια είναι ολόκληρη η εκλογική διαδικασία! Ως εκ τούτου είναι υποχρέωση της πολιτείας να θεσπίσει βασικά στοιχεία της εκλογικής διαδικασίας, ώστε να μην μπορούν να τα χειραγωγούν όσοι μονοπωλούν την εξουσία στις ομοσπονδίες. Γι αυτό και η αναστολή ορισμένων από τις διατάξεις, θα συμβάλλει στην ανεξέλεγκτα χειραγωγημένη εκλογική διαδικασία, εάν δεν καθοριστούν τα προαναφερόμενα. Ορισμένα από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να καθοριστούν και αντίστοιχες προτάσεις είναι οι εξής: Α.) Αναλογία ένα προς τρία του αριθμού σταυρών προτίμησης με τον αριθμό των θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Β.) Μία λίστα υποψηφίων χωρίς λίστα αναπληρωματικών υποψηφίων και χωρίς την προϋπόθεση εκλογής με τους μισούς συν ένα των ψηφισάντων. Γ.) Καθορισμός ανεξάρτητης επιτροπής για τον έλεγχο των υποψηφιοτήτων , αλλά και για τους αντιπροσώπους που θα ψηφίσουν. Δ.)Δυνατότητα πραγματοποίησης της εκλογικής διαδικασίας στους χώρους των ενώσεων. Ε.) Δημοσιοποίηση όλων των διαδικασιών με όλα τα αναλυτικά στοιχεία τους στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας και Στ.)Ότι αφορά την ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ποσόστωση των φύλων προτείνεται οι αθλητικές ομοσπονδίες στις οποίες καλλιεργούνται αθλήματα ή κλάδοι άθλησης, στους οποίους συμμετέχουν αθλητές και των δύο φύλων, ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%), από τον αριθμό τον εκλεγόμενων μελών του Δ.Σ. αυτών, καταλαμβάνουν υποψήφιοι του ενός από τα δύο φύλα. (ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ) Εάν ισχύσει η προτεινόμενη διάταξη τότε θα ισχύσει ΚΑΙ η παράγραφος 9 του άρθρου 24 του νόμου 2725/1999/Α-121 όπου υπάρχει η προϋπόθεση να είναι ο αριθμός των υποψηφίων κάθε φύλου τουλάχιστον διπλάσιος του ελάχιστου αριθμού των κατά το ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) εκλεγομένων, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να χειραγωγείται ξανά η δυνατότητα εκλογής των γυναικών. Βασίλης Ντάκουρης Πτυχιούχος ΣΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα στην καλαθοσφαίριση και μεταπτυχιακές σπουδές στην Άσκηση και Ποιότητα Ζωής Μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής