• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΚ' | 26 Ιανουαρίου 2023, 19:16

    Kατά την απόφαση 3902/2012 του Συμβουλίου της Επικρατείας, επί αίτησης ακυρώσεως κατά του Ν 3711/2008, με τον οποίο το Μουσείο Ακρόπολης ιδρύθηκε ως νπδδ, ομόφωνα κρίθηκε ότι το Σύνταγμα δεν απαγορεύει στον νομοθέτη να θεσπίζει ως μορφή οργάνωσης της κρατικής μέριμνας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς τη σύσταση και λειτουργία μουσείων, υπό τη μορφή νπδδ, και να αναθέτει σε αυτά την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς (απορρίπτει την αίτηση ακύρωσης του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων). Κρίθηκε ότι ‘…το αιτούν σωματείο, προς θεμελίωση του εννόμου συμφέροντός του για την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης, επικαλείται ότι, μεταξύ των σκοπών του, περιλαμβάνεται η προάσπιση του κρατικού χαρακτήρα της μέριμνας για τις αρχαιότητες, στην προκείμενη δε περίπτωση, κατά τα προβαλλόμενα, η ίδρυση του Μουσείου της Ακρόπολης με την μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, προσκρούει στις συνταγματικές επιταγές για αποτελεσματική προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, εφόσον ο νομοθέτης μεταφέρει τις αρμοδιότητες για την προστασία και ανάδειξη των μνημείων της Ακρόπολης από το Υπουργείο Πολιτισμού, ήτοι από μια κεντρική κρατική υπηρεσία, στο εν λόγω Μουσείο που αποτελεί ν.π.δ.δ.. Όμως, οι προπαρατεθείσες συνταγματικές διατάξεις δεν απαγορεύουν στο νομοθέτη να θεσπίζει ως μορφή οργάνωσης της κρατικής μέριμνας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας τη σύσταση και λειτουργία μουσείων, υπό την μορφή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, και να αναθέτει σ’ αυτά την προστασία και ανάδειξη της ως άνω πολιτιστικής κληρονομιάς. Κατά συνέπεια, η βλάβη την οποία επικαλείται το αιτούν Σωματείο για τη θεμελίωση του εννόμου συμφέροντος προς άσκηση της υπό κρίση αιτήσεως ακυρώσεως δεν συντρέχει, δεδομένου ότι τα μνημεία της Ακρόπολης παραμένουν υπό κρατική μέριμνα, η οποία οργανώνεται, σύμφωνα με τις παρατεθείσες διατάξεις του ως άνω Ν 3711/2008, με τη σύσταση ενός νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δηλαδή του Μουσείου Ακρόπολης, το οποίο ασκεί τις σχετικές αρμοδιότητες υπό την εποπτεία του Υπουργού Πολιτισμού που έχει και την ευθύνη χάραξης της δημόσιας πολιτικής ως προς την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας (πρβλ. ΣτΕ 1999/2000). Ως εκ τούτου η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί…’, ΣτΕ 3902/2012, Νόμος. Λογω της απόφασης αυτής του ΣτΕ είναι εύλογο να υποτεθεί ότι σε ενδεχόμενη αίτηση ακύρωσης κατά του νόμου για τους ίδιους λόγους, η αίτηση θα απορριφθεί.