• Σχόλιο του χρήστη 'Ολγα Κουκλακη' | 13 Μαρτίου 2024, 22:29

    Θα ηθελα να τοποθετηθω με τα παρακατω: 1. Θεωρειτε «ελληνοφωνα» τραγουδια που χρηζουν «προστασιας» πολιτισμου πχ τα ‘τραπ’ στα οποια χρησιμοποιουνται ελληνικοι στιχοι; Εαν ναι, ποια ειναι η ‘ποσοστοση’ (%) ξενου στιχου που ‘δεχεστε’ να περιλαμβανουν βαση του νεου σας νομοσχεδιου; Επιπλεον, εαν τα ‘ελληνικα’ ειναι η γλωσσα τους χωρις ομως να γινονται κατανοητα λογω ‘στυλ’ η ‘προφορας’ η ακομα και λογω ‘ιδιαιτερου’/‘νεοσυστατου’/ ‘ευφανταστου’ λεξιλογιου, ειναι αποδεκτα για εσας και το νεο σας 45% νομοσχεδιο; (Απο ευγενεια προφανως δεν χρησιμοποιω τον ορο ‘μπινελικια’) 2. Θεωρειτε «ελληνοφωνα» τραγουδια αυτα στα οποια, εαν και στα ελληνικα, χρησιμοποιουν κατα βαση (ρεφραιν) συλλαβες τυπου «τι τι τι» η «τα τα τα» η επιφωνηματα «ωχ ωχ ωχ» η «α α α» κτλ ; Εννοω, εαν και με ελαχιστες λεξεις/συλλαβες για στιχους, θεωρουνται «ελληνοφωνα» τραγουδια για εσας που χρηζουν «θεσμικης/πολιτιστικης» προστασιας ; 3. Διαβαζω επισης, οτι στο νεο νομοσχεδιο, θεωρειτε «ελληνοφωνα» τραγουδια που χρηζουν «προστασιας» πολιτισμου τα ‘ορχηστρικα’ που διασκευαζουν ‘ελληνοφωνα τραγουδια’ - δηλαδη διασκευες που ανακυκλωνουν ηδη γραμμενες μελωδιες η στιχους του παρελθοντος - αλλα οχι τα ‘ορχηστρικα’ που ειναι πρωτοτυπα ; 4. Οι ορχηστικες λοιπον ‘διασκευες’ των ‘ελληνοφωνων τραγουδιων’ του παρελθοντος, θεωρουνται αξιες προστασιας πολιτισμου ενω οι πρωτοτυπες ‘ορχηστρικες’ συνθεσεις…οχι; Και εαν ειναι ετσι, πως μπορει ο ‘νεος δημιουργος’ να αποκτησει ‘κινητρο’ οπως επιθυμειτε οταν δεν θα εχει ‘προσβαση’ στα δικαιωματα των ‘πρωτοτυπων’ αυτων τραγουδιων εκτος εαν ειναι κληρονομος η εχει μια αλλου τυπου ‘ιδιαιτερη’ προσβαση πχ μεσω δισκογραφικων εταιριων; 5. Επιπλεον, ενας συγχρονος Ελληνας μουσικος δημιουργος που γραφει (η και εκτελει) τζαζ, κλασσικη, ποπ, ηλεκτροασκουστικη, ηλεκτρονικη κοκ δεν αποτελει ‘πολιτισμο’ αξιο προστασιας για εσας - παρολο που μπορει να κανει λαμπρη καριερα στο εξωτερικο η ακομα και την Ελλαδα περηφανη; Η μηπως επειδη η ‘αξια’ του μπορει και αναγνωριζεται στο εξωτερικο, δεν χρηζει κανενος ενδιαφεροντος στη χωρα του μιας και δεν αποτελει ‘πολιτισμο’ σε αυτην την βαση του ‘ελληνοφωνου’ πολιτισμου τον οποιο επιθυμειτε να προστατεψετε; Μπορω να συνεχισω με πολλες ερωτησεις ομως αυτο που θεωρω ακομα πιο σημαντικο, ειναι οτι «παραπλανειται» η κοινη γνωμη οταν λετε οτι αυτο το νομοσχεδιο ακολουθει το «Γαλλικο» μοντελο… Εδω θα σταθω, καθοτι με την εμπειρια μου ως δημιουργου/καλλιτεχνη, μου κανει πολυ εντυπωση η ‘επιλεκτικη’ αναφορα στο ‘μοντελο’ αυτο. Ξερετε, μεχρι και πριν απο λιγα χρονια που γυρισα στη χωρα μου απο την Γαλλια, η ΘΕΣΗ της Μουσικης και της Καλλιτεχνικης Δημιουργιας εκει, δεν εχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την Ελλαδα ωστε να υπαρξει η οποιαδηποτε συγκριση η για να υποστηριχθει ενα νομοσχεδιο σαν αυτο που προτεινετε και που με εκπληξη, ηδη διαβασα σε #ΜΜΕ οτι το στηριζουν ανθρωποι των ‘τεχνων’ (;) και της ‘επιστημης’ (;) Συνοπτικα ενημερωνω οτι : α/ οι μουσικοι στη Γαλλια (και οι καλλιτεχνες του Θεαματος γενικοτερα) λαμβανουν καθε μηνα το κρατικο επιδομα (intermittence de spectacle) minimum των 1.800 €/μηνα - μαζι με ενσημα (ΙΚΑ) - ειτε δουλευουν ενεργα (συναυλιες) ειτε παθητικα (δημιουργουν/ γραφουν/ παιζουν/ ηχογραφουν μουσικη κτλ σε στουντιο η στο σπιτι τους η οπουδηποτε) - επιπλεον προφανως του τι ποσα εισπρατουν απο εμφανισεις η αλλες δουλειες μεσα στη χρονια. β/ επισης, οι Γαλλικοι ΟΣΔ (PROS) βοηθουν με συνεχεις χρηματοδοτησεις (grants) τους Γαλλους δημιουργους, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ το ΕΙΔΟΣ της μουσικης στην οποια κινουνται, αφου βεβαια οι ιδιοι οι ΟΣΔ, εχουν πρωτα χρηματοδοτηθει απο το κρατος η ακομα και απο τις δικες τους απευθειας εισπραξεις. Αναφερομαι στο SACEM (δημιουργους) SPEDIDAM (μουσικους) ADAMI (τραγουδιστες). Οι χρηματοδοτησεις ξεκινανε απο 1.000 ανα ‘εργο’ /καλλιτεχνη και ανεβαινουν αρκετα - ειτε αφορα δημιουργια δισκου, τραγουδιου, βιντεο κλιπ, παραστασης, συναυλιας κοκ. γ/ περα απο τις χρηματοδοτησεις των ΟΣΔ στους οποιους ανηκουν οι Γαλλοι δημιουργοι, και βαση των εσοδων - δικαιωματων που ΚΑΘΕ τετραμηνο η εξαμηνο τακτικα λαμβανουν, εχουν ΙΚΑ (ιατροφαρμακευτικη περιθαλψη και μελλοντικη συνταξη) η οποια κρατειται απευθειας απο τις πληρωμες τους απο τους ΟΣΔ για το μελλον τους. Παλι θα μπορουσα να συνεχισω με περισσοτερες λεπτομερειες. Ομως πραγματικα, ηδη, απο ολα τα παραπανω, το 45% του τι μουσικη θα παιζεται η οχι στην χωρα μας σας πηραξε; Πραγματικα θεωρειτε οτι εχετε λυσει τιποτα απο ολα τα παραπανω για να ειστε σε θεση να αναφερετε το ‘Γαλλικο μοντελο’ προκειμενου να περασετε ενα ακομα νομοσχεδιο; Οταν μετα την καταρρευση της ΑΕΠΙ στην Ελλαδα τα πνευματικα δικαιωματα εχουν πεσει στο κενο με δυο οργανισμους ΟΣΔ να βρισκονται στα δικαστηρια χρονια και εντελλει να την πληρωνουν οι δημιουργοι με διχονιες και ελαχιστα εσοδα, οταν δεν μπορειτε να νομοθετησετε και να λυσετε ενα τοσο σοβαρο προβλημα, συζητατε για νομοσχεδιο ‘πολιτιστικης κληρονομιασ’ του ‘ελληνοφωνου τραγουδιου’;; Οταν στους καλλιτεχνες/δημιουργους στην Ελλαδα δεν τους βαζετε ΙΚΑ, ουτε σαν κρατος ουτε μεσω των ΟΣΔ, οταν δεν τους επιδοτειτε για κανενα λογο και με κανεναν τροπο, οταν τους υποχρεωνετε να ανοιγουν ‘εταιρειες’ για να τιμολογουν και να προ-πληρωνουν ΦΟΡΟ καθε χρονο για μια εργασια απο την οποια τελικα δεν ξερουν καν αν θα εχουν εσοδα, οταν αναγκαζονται να πανε να ‘παιξουν’ για ‘μεροκαματο’ σε μαγαζια και λαμβανουν με το ζορι ΙΚΑ (εργατη/προσωπικου κουζινας η δεν ξερω τι αλλο), οταν τους υποχρεωνετε να πληρωνουν ΕΦΚΑ καθε μηνα για να μην μεινουν ανασφαλιστοι … σοβαρα το πρωτο πραγμα που σκεφτεστε να νομοθετησετε για τον ‘πολιτισμο’ και (ταχαμου) για ‘κινητρα σε νεους δημιουργους’ ειναι «η προστασια του ελληνοφωνου τραγουδιου» ;; Πς1// Για να προλαβω τυχον αποριες, τα α/β/γ παραπανω, αφορουν μονο Γαλλους πολιτες (ανεξαρτητου ειδου μουσικης δημιουργιας ασφαλως) και κατ’εξαιρεση ‘ξενους’ παλι ομως με φορολογικη και μονιμη εδρα την Γαλλια. Ναι, αφορουν επισης και DJS και ενορχηστρωτες. Πς2// Συγχωρειστε μου το κειμενο στα Ελληνικα χωρις τονους - προσπαθησα να μην χρησιμοποιησω greeklish ως σεβασμο στην ‘ελληνοφωνη πολιτισμικη κληρονομια’ αλλα στις σημειωσεις του κινητου μου που γραφω τωρα, δεν εχει τονους. Απο μια #ΕλληνιδαΜουσικηΔημιουργο που δεν χρησιμοποιει ‘ελληνοφωνο’ στιχο και που υπηρξε καλλιτεχνικος μεταναστης στην Γαλλια. #ΟΧΙαποεμενα