Η ισχύς των διατάξεων των Μερών Δ’ και Ε’ αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις του.
Αρχική Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξειςΆρθρο 113 – Έναρξη Ισχύος
Άρθρο 113 – Έναρξη Ισχύος
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Έδρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Αρμοδιότητες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Σύνθεση – διορισμός – θητεία διοικητικού συμβουλίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κωλύματα και ασυμβίβαστα μελών δ.σ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 06 – Άσκηση καθηκόντων μελών δ.σ.Άρθρο 06 – Άσκηση καθηκόντων μελών δ.σ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07 – Συνεδρίαση – λήψη αποφάσεων δ.σ.Άρθρο 07 – Συνεδρίαση – λήψη αποφάσεων δ.σ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Αποδοχές μελών δ.σ.Άρθρο 08 – Αποδοχές μελών δ.σ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 09 – Εσωτερική οργάνωση και λειτουργίαΆρθρο 09 – Εσωτερική οργάνωση και λειτουργία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Επιστημονικοί συνεργάτες και σύμβουλοι
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Πόροι – οικονομική διαχείρισηΆρθρο 11 – Πόροι – οικονομική διαχείριση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Πιστοποιητικό Ε.Ε.Α.Άρθρο 12 – Πιστοποιητικό Ε.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Εγγυητική επιστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 – Διαχειριστικός και λογιστικός έλεγχος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Εξουσίες Ε.Ε.Α. κατά τη διενέργεια ελέγχωνΆρθρο 15 – Εξουσίες Ε.Ε.Α. κατά τη διενέργεια ελέγχων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Άδεια απόκτησης μετοχών Α.Α.ΕΆρθρο 16 – Άδεια απόκτησης μετοχών Α.Α.Ε
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Έντυπα παιχνιδιών στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 – Έλεγχος συμβάσεων και πωληθέντων εισιτηρίωνΆρθρο 18 – Έλεγχος συμβάσεων και πωληθέντων εισιτηρίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 – Ηλεκτρονική πλατφόρμα Ε.Ε.ΑΆρθρο 19 – Ηλεκτρονική πλατφόρμα Ε.Ε.Α
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Δημόσιες εκδηλώσεις εκπροσώπων φορέων επαγγελματικού αθλητισμούΆρθρο 20 – Δημόσιες εκδηλώσεις εκπροσώπων φορέων επαγγελματικού αθλητισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Υποχρεωτική άσκηση πειθαρχικής δίωξηςΆρθρο 21 – Υποχρεωτική άσκηση πειθαρχικής δίωξης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Επιβολή κυρώσεωνΆρθρο 22 – Επιβολή κυρώσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 – Έκθεση πεπραγμένωνΆρθρο 23 – Έκθεση πεπραγμένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 – Παρακώλυση του έργου της Ε.Ε.ΑΆρθρο 24 – Παρακώλυση του έργου της Ε.Ε.Α
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 25 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 26 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 27 – Έναρξη ισχύος
- 147 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ορισμοί
- 132 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εθνικό μητρώο επαγγελματιών άθλησης και άσκησης
- 195 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Επαγγελματικά προσόντα προπονητών
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Επαγγελματικά δικαιώματα προπονητών
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Προπονητές ποδοσφαίρου
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Περιοδικές Σχολές Προπονητών Γ.Γ.Α
- 135 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Δελτίο πιστοποίησης προπονητή
- 119 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Υποχρέωση απασχόλησης προπονητή
- 123 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Κανονισμός Προπονητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιβράβευση προπονητών διακριθέντων αθλητών
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επαγγελματικά προσόντα εκπαιδευτών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Επαγγελματικά δικαιώματα εκπαιδευτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Υποχρέωση απασχόλησης εκπαιδευτή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Αναγγελία έναρξης άσκησης επαγγέλματος προπονητή ή εκπαιδευτή
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Κωλύματα και ασυμβίβαστα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος προπονητή ή εκπαιδευτή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Σύσταση – αρμοδιότητες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 – Συγκρότηση – θητεία – λειτουργίαΆρθρο 45 – Συγκρότηση – θητεία – λειτουργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Ανταποδοτικό τέλος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Ψευδής βεβαίωση αθλητικής ομοσπονδίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Παράνομη άσκηση επαγγέλματος προπονητή ή εκπαιδευτή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 49 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 – Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 52 – Πεδίο εφαρμογής
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ορισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 – Φορέας άσκησης της δραστηριότηταςΆρθρο 54 – Φορέας άσκησης της δραστηριότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 – Γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίαςΆρθρο 55 – Γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Παράβολο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 – Γνωστοποίηση μεταβολής δηλωθέντων στοιχείων λειτουργίαςΆρθρο 57 – Γνωστοποίηση μεταβολής δηλωθέντων στοιχείων λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 – Μεταβολή έδραςΆρθρο 58 – Μεταβολή έδρας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59 – Μεταβολή φορέα άσκησης της δραστηριότηταςΆρθρο 59 – Μεταβολή φορέα άσκησης της δραστηριότητας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60 – Γνωστοποίηση διακοπής λειτουργίαςΆρθρο 60 – Γνωστοποίηση διακοπής λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61 – Κοινοποίηση γνωστοποίησηςΆρθρο 61 – Κοινοποίηση γνωστοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 62 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 – Γενικές κτιριολογικές προδιαγραφέςΆρθρο 63 – Γενικές κτιριολογικές προδιαγραφές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 – Χώροι κύριας χρήσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65 – Χώροι εξυπηρέτησης και υγιεινήςΆρθρο 65 – Χώροι εξυπηρέτησης και υγιεινής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Μέτρα πρώτων βοηθειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 – Ειδικές προδιαγραφέςΆρθρο 67 – Ειδικές προδιαγραφές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 68 – Δικαιολογητικά που πρέπει να τηρούνται στην εγκατάστασηΆρθρο 68 – Δικαιολογητικά που πρέπει να τηρούνται στην εγκατάσταση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Επιστημονικός υπεύθυνος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ωράριο λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 – Εγγραφή μελώνΆρθρο 72 – Εγγραφή μελών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Πιστοποίηση υγείας μελών
- 151 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Πρόσθετες υπηρεσίες – συστέγαση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Άσκηση εποπτείας – Εποπτεύουσα αρχή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76 – Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 76 – Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 78 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Τροποποίηση άρθρου 22 ν. 2725/1999
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 82 – Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 2725/1999 (Α΄ 121)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83 -Τροποποίηση άρθρου 29 ν. 2725/1999Άρθρο 83 -Τροποποίηση άρθρου 29 ν. 2725/1999
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84 – Τροποποίηση άρθρου 33 ν. 2725/1999Άρθρο 84 – Τροποποίηση άρθρου 33 ν. 2725/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Προσθήκη άρθρου 41Η στο ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 – Προσθήκη άρθρου 41Θ στο ν. 2725/1999
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Αντικατάσταση του άρθρου 52 του ν. 2725/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Προσθήκη άρθρου 52Α στο ν. 2725/1999
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Τροποποίηση άρθρου 56Α ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 90 – Τροποποίηση άρθρου 56Β ν. 2725/1999
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 91 – Τροποποίηση άρθρου 56Γ ν. 2725/1999Άρθρο 91 – Τροποποίηση άρθρου 56Γ ν. 2725/1999
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 92- Τροποποίηση άρθρου 56Δ ν. 2725/1999
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 93 – Προσθήκη άρθρου 67Α στο ν. 2725/1999
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 94 – Τροποποίηση άρθρου 83 ν. 2725/1999Άρθρο 94 – Τροποποίηση άρθρου 83 ν. 2725/1999
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Τροποποίηση άρθρου 1α.ν. 399/1968 (Α΄ 102)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Τροποποίηση άρθρου 2α.ν. 399/1968
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Τροποποιήσεις άρθρου 5α.ν. 399/1968
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Τροποποίηση άρθρου 6α.ν. 399/1968
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Τροποποίηση άρθρου 8α.ν. 399/1968
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100 – Τροποποίηση άρθρου 9α.ν. 399/1968
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 – Τροποποιήσεις άρθρου 83 ν. 4172/2013 (Α΄ 167)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Τροποποίηση άρθρου 85 ν. 4172/2013
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Αποζημίωση των μελών επιτροπών της παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Προσωπικό εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105 – Αποζημίωση μελών Δ.Ε.Α.Β και Ε.Ε.ΑΆρθρο 105 – Αποζημίωση μελών Δ.Ε.Α.Β και Ε.Ε.Α
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106 – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 4326/2015 (Α΄ 49)Άρθρο 106 – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 4326/2015 (Α΄ 49)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 107 – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4373/2016Άρθρο 107 – Τροποποίηση άρθρου 38 ν. 4373/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 – Τροποποίηση του π.δ. 4/2018 (Α΄ 7)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109 – Τροποποίηση άρθρου 5 π.δ. 22/2004 (Α’ 16)Άρθρο 109 – Τροποποίηση άρθρου 5 π.δ. 22/2004 (Α’ 16)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 110 – Ειδικός Επιθεωρητής για τον έλεγχο αθλητικών φορέων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Νοεμβρίου 2018, 19:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Δεκεμβρίου 2018, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 1697 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Από την διαβούλευση λείπει χώρος για γενικές παρατηρήσεις, επομένως παραθέτω εδώ:
Λείπει αρχικό άρθρο με ορισμούς (π.χ. τι είναι αγώνας, τι είναι επίσημη συνάντηση, τι είναι αθλητικό είδος, τι είναι αθλητική εγκατάσταση, τι είναι αθλητής και τι είναι αγωνιζόμενος αθλητής κλπ κλπ) ενώ, επίσης, συχνά χρησιμοποιούνται διαφορετικοί όροι για το ίδιο αντικείμενο προκαλώντας σύγχυση. Π.Χ Τέλεση – διεξαγωγή, συνάντηση – εκδήλωση κλπ
Γενικότερα χρειάζεται τόσο κωδικοποίηση και απλούστευση του νόμου αφού δεν αφορά σε εξειδικευμένους νομικούς αλλά σε απλούς πολίτες που καλούνται να κινηθούν σε ένα νομικό πλαίσιο για μια δραστηριότητα που αφορά σε όλη την κοινωνία.
Επ’ αυτού προτείνω να διαχωριστεί τελείως ο νόμος σε Αθλητικό Νόμο Ερασιτεχνικού Αθλητισμού και σε Αθλητικό Νόμο Επαγγελματικού Αθλητισμού αφού είναι τελείως διαφορετικό το δομικό κύτταρο, άλλο πράγμα το ερασιτεχνικό αθλητικό σωματείο (τοξοβολίας π.χ.) και άλλο η ΠΑΕ των εκατομμυρίων μετοχικού κεφαλαίου και τζίρου.
Χρειάζεται ακόμα περισσότερη προσοχή στις διαδικασίες εποπτείας των αθλητικών φορέων που προκύπτουν και περιγράφονται παρακάτω (σωματεία, ενώσεις, ομοσπονδίες, σύνδεσμοι) ειδικά στις ομοσπονδίες οι οποίες, από την ΠΡΕΠΕΙ να είναι ελεύθερες να «λειτουργούν» το κάθε άθλημα, όχι όμως και ανεξέλεγκτες.
Η ειδικά αναγνωρισμένη αθλητική Ομοσπονδία έχει εκ του νόμου, όχι μόνο δεσπόζουσα θέση στην κοινωνία αλλά και αποκλειστική! Η αθλητική τύχη αλλά και πολιτική διαβίωση του Ελληνα πολίτη (η του κηδεμονευομένου του) που θέλει να διακριθεί, να προχωρήσει στο διεθνές αθλητικό στερέωμα, να απολαύσει των προνομίων που παρέχονται στους διακριθέντες κλπ, εξαρτάται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από τις πράξεις-κινήσεις της αναγνωρισμένης Ομοσπονδίας (π.χ. εθνικές αποστολές, εθνικές ομάδες κλπ) ενώ παράλληλα η αναγνωρισμένη Ομοσπονδία παράγει (και πρέπει να παράγει!) σημαντικό διοικητικό έργο και να διευκολύνεται σε αυτό (π.χ. αδειοδοτήσεις αγώνων, αθλητικών χώρων κλπ) αλλά δεν μπορεί όλο αυτό το σημαντικό έργο να γίνεται (ή να μην γίνεται.. ) με το «ανεξέλεγκτο»
ενός ΝΠΙΔ, μιας ιδιωτικής εταιρείας, που διοικείται από πρόσωπα που απολογούνται μόνο στα μέλη ή τους μετόχους τους.
Εκ της δεσπόζουσας και αποκλειστικής θέσης που έχουν οι Αθλητικές Ομοσπονδίες, προκύπτει ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται διατάξεις που αφορούν στα ΝΠΔΔ (π.χ. εισαγγελικές παραγγελίες κ.α.)
Ακόμα, η αναφορά σε οικονομικό έλεγχο τους από την ΓΓΑ δεν αρκεί σε καμία περίπτωση, απαιτείται και ο διαχειριστικός που προβλέπει ο Αστ. Κώδικας και ο οποίος στην πράξη έχει καταργηθεί!
Τέλος, ο ισχύον Εθνικός Αθλητικός Σχεδιασμός (κατηγοριοποίηση αθλημάτων και αντίστοιχη επιχορήγηση που όμως ορίζεται και ως μηδενική!) μάλλον καταστρατηγεί το πνεύμα του νομοθέτη του Αθλ. Νόμου όπως ισχύει, αφού οι «μικρές» ομοσπονδίες και σωματεία που δεν έχουν «ελπίδα» επιχορήγησης, μπορούν να κάνουν ότι θέλουν (υπάρχουν και Ομοσπονδίες που αποφεύγουν να πάρουν την όποια μικρή επιχορήγηση απλά και μόνο για να μην έχουν κανέναν έλεγχο. Επίσης, με ελάχιστη η μηδενική επιχορήγηση, οι παραβάσεις άρθρων που έχουν ως ποινή την μείωση της κρατικής επιχορήγησης (αυτό ορίζεται σε πολλές περιπτώσεις) οδηγεί σε ατιμώρητο των σχετικών παραβάσεων!
Υπάρχει ευρύτατο πεδίο προβληματισμού και δρομολόγησης αποτελεσματικών κανόνων εδώ, υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις, αλλά αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει στο πλαίσιο διαβούλευσης επί συγκεκριμένων άρθρων προτεινόμενου Νόμου.
Παρακαλώ γιατί δεν φαίνονται τα Σχόλια που έχω κάνει στα άρθρα 80, 81, 92 και 93.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων
Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2017-2019
Αθήνα, 3 Δεκεμβρίου 2018
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Για την ηλεκτρονική διαβούλευση του Σ/Ν
Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
Το νομοσχέδιο για προπονητές και εκπαιδευτές, ιδιωτικά γυμναστήρια κλπ, που έχει φέρει σε διαβούλευση πριν λίγες ημέρες ο κ. Βασιλειάδης, Υφυπουργός Αθλητισμού, επιχειρεί να ανοίξει μία κερκόπορτα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΑΕΙ, δημιουργώντας τετελεσμένα και πλήττοντας βάναυσα τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστήμιου.
Αν το νομοσχέδιο αυτό γίνει νόμος του κράτους, με τις δυνατότητες που παρέχει σε μη πτυχιούχους, δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης τα πανεπιστημιακά Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ενώ αν η λογική αυτή επεκταθεί και σε άλλα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, ουσιαστικά θα ακυρώνεται η πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο,
• Δίνει ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους ΤΕΦΑΑ με τους αποφοίτους των ιδιωτικών και δημόσιων ΙΕΚ ακόμη και ΕΠΑΛ.
• Θεωρεί την άσκηση μια απλή και ακίνδυνη διαδικασία ώστε ο καθένας να είναι σε θέση να την κάνει, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών.
• Καθιστά τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (ΓΓΑ), που αποτελεί διοικητική υπηρεσία ενός Υπουργείου, κέντρο πιστοποίησης γνώσης και φορέων γνώσης αλλά και επαγγελματικό επιμελητήριο με δικαίωμα έκδοσης κάρτας άδειας άσκησης επαγγέλματος.
• Εξισώνει το Πανεπιστήμιο με τα ΙΕΚ και τα ΕΠΑΛ. Οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ λαμβάνουν το πτυχίο τους μετά από διδασκαλία από πανεπιστημιακούς καθηγητές, μέσα από πιστοποιημένα ακαδημαϊκά προγράμματα σπουδών, πλήθος μαθημάτων, εργαστηρίων, πρακτικής κ.α. Όλα αυτά μπορεί να εξισωθούν με σεμιναριακού τύπου μαθήματα λίγων ωρών ή ακόμη και εβδομάδων τα Σαββατοκύριακα;
• Στην ουσία καθιστά τα ιδιωτικά ΙΕΚ και τις αθλητικές Ομοσπονδίες (με συνέργεια της ΓΓΑ) φορείς εκπαίδευσης και ρυθμιστές της αγοράς.
• Το πιο επικίνδυνο είναι ότι δίνει το δικαίωμα σε «εκπαιδευτές» και «προπονητές», αποφοίτους ιδιωτικών ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και αποφοίτους των περίφημων Σχολών της ΓΓΑ με ομοσπονδίες, να γυμνάζουν μικρά παιδιά, έφηβους, ηλικιωμένους, ειδικές κατηγορίες, με ένα απλό πιστοποιητικό μη πανεπιστημιακού φορέα, χωρίς ίχνος παιδαγωγικής και επιστημονικής επάρκειας.
• Θεωρεί ότι κάθε παράγοντας αθλητικής Ομοσπονδίας μπορεί να εκφέρει άποψη για τα Ακαδημαϊκά προγράμματα των ΤΕΦΑΑ.
Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ προσυπογράφωντας το ψήφισμα των ΤΕΦΑΑ (Παν. Θεσσαλίας 28-11-2018) θεωρεί ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο, υπονομεύει τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τη δημόσια υγεία. Καλεί την Κυβέρνηση να αποσύρει τις προτεινόμενες αντισυνταγματικές, αντιεπιστημονικές, άδικες και καταχρηστικές διατάξεις του νομοσχεδίου και να προβεί σε δραστικές μεταβολές των άρθρων του μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τις Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων της χώρας.
Ο Πρόεδρος
Στάθης Ευσταθόπουλος
Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.
Ο Γραμματέας
Χαράλαμπος Φείδας
Καθηγητής Α.Π.Θ.
πρωτο-ΕΤΗΣ φοιτητής της νομικής ΘΑ ΕΓΡΑΦΕ ΠΙΟ ΟΡΘΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ – ΠΡΕΠΕΙ ΑΝ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΩΣ ΠΡΟΧΕΙΡΟ – ΚΑΚΟΓΡΑΜΜΕΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – οδηγεί σε ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ αλλα και του ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟΥ ΤΗΣ ΔΟΕ – KAI ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ – επισης ΜΠΛΕΚΕΤΑΙ ΩΣ ΥΦΥΠΠΥΡΓΕΙΟ ΣΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΓΝΙΩΝ – ΡΩΤΗΣΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΕΕΠ – ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΟΠΑΠ Α.Ε – ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΠΑΤΕΛΡ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΤΕΛΕΣ – ΚΑΙ ΜΕ σκοπο την ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΦΙΛΟΔΟΞΩΝ ΤΟΥ γγΑ – ΤΟΥ υ/φ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ των ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ – ΚΑΙ 10 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΓΓΑ
Γενικές δικαιοπολιτικές παρατηρήσεις ως προς το προτεινόμενο νομοσχέδιο
Με δεδομένη την έκταση του προτεινόμενου νομοσχεδίου (113 άρθρα έναντι 136 άρθρα του αθλητικού νόμου 2725/1999), που αποτυπώνει προφανώς πρωτοβουλία για ριζικές αλλαγές σε πολλούς τομείς του αθλητικού δικαίου (ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό), θεωρώ ότι θα έπρεπε να ερευνηθεί πρώτα από όλα από τον ιστορικό νομοθέτη ποια είναι τα πιο καίρια ζητήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν σήμερα προεχόντως οι αθλητές και στη συνέχεια όλα τα λοιπά φυσικά και νομικά πρόσωπα στον αθλητισμό (ομοσπονδίες, ενώσεις, ομάδες, προπονητές, διαιτητές, μέλη αθλητικών νομικών προσώπων), περαιτέρω δε και οι δικηγόροι και δικαστές, και τα οποία χρήζουν άμεσης νομοθετικής επίλυσης. Τα ζητήματα αυτά είναι, κατά την άποψή μου, τα εξής:
1. Πολυνομία και εντοπισμός σε άσχετα με τον αθλητισμό νομοθετήματα ρυθμίσεων για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα στον αθλητισμό, ώστε να είναι πολλές φορές πολύ δύσκολο, αν όχι αβέβαιο ή και αδύνατο, να εντοπιστεί το ισχύον δίκαιο (πόσο μάλλον να ερμηνευτεί, εν όψει τυχόν κανονιστικών αντινομιών). Παρά την ψήφιση μέχρι και σήμερα 38 τροποποιήσεων του ν. 2725/1999, ο νόμος αυτός είχε καταφέρει να διατηρήσει για πολλά χρόνια το χαρακτήρα του βασικού νομοθετήματος για τον αθλητισμό, στο οποίο εντοπίζονται οι περισσότερες ρυθμίσεις για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα στον αθλητισμό. Προσφάτως, ωστόσο, εκδηλώθηκε για πρώτη φορά πρωτοβουλία έκδοσης αυτοτελών νόμων για τον αθλητισμό (ν. 4326/2015 και ν. 4373/2016), ώστε έχει ήδη ξεκινήσει, κατά την άποψή μου εντελώς ανεξήγητα, η διάσπαση της συγκέντρωσης των ουσιωδέστερων ρυθμίσεων για τον αθλητισμό στο ν. 2725/1999, η δε διάσπαση αυτή φαίνεται να κορυφώνεται με το προτεινόμενο και ήδη εκτενέστατο νομοθέτημα. Είναι προφανές ότι η πολυνομία αυτή δεν ωφελεί κανένα. Στην πραγματικότητα, θα ήταν πολύ ουσιαστικότερη προσφορά η κωδικοποίηση όλης της αθλητικής νομοθεσίας, ώστε όλοι όσοι ασχολούνται με τον αθλητισμό να μπορούν να εντοπίσουν ευχερώς τις εκάστοτε εφαρμοζόμενες διατάξεις και να γνωρίζουν τα όρια της δράσης τους. Παράδειγμα προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελεί η Γαλλία, η οποία εξάλλου υιοθετεί αντίστοιχο με την Ελλάδα σύστημα κρατικού παρεμβατισμού στον αθλητισμό. Εκεί, η διάσπαση της αθλητικής νομοθεσίας αντιμετωπίστηκε με κωδικοποίηση όλης της αθλητικής νομοθεσίας (νόμων και κανονιστικών διοικητικών πράξεων) σε έναν ενιαίο αθλητικό κώδικα (Code du sport), ο οποίος ολοκληρώθηκε ως προς το τμήμα των νόμων το 2006, ως προς το τμήμα των διαταγμάτων το 2007 και ως προς το τμήμα των υπουργικών αποφάσεων το 2008. Για παράδειγμα: Για ποιο λόγο να έχουμε αυτή τη στιγμή διάσπαρτες διατάξεις για τα ειδικά όργανα της ΕΠΟ στο άρθρο 127Β του ν. 2725/1999 και στο άρθρο 5 του ν. 4326/2015; Για ποιο λόγο να έχουμε αυτή τη στιγμή διάσπαρτες διατάξεις για το ντόπινγκ στα άρθρα 128 επ. του ν. 2725/1999 και στο ν. 4373/2016; Για ποιο λόγο να έχουμε αυτή τη στιγμή διάσπαρτες διατάξεις για τις άδειες διεξαγωγής αθλητικών αγώνων στα άρθρα 56Α επ. του ν. 2725/1999, στο άρθρο 49 ΚΟΚ και σε άλλες διατάξεις; Για ποιο λόγο να προσθέτουμε στο ν. 4431/2016 και όχι στο άρθρο 22 του ν. 2725/1999 διάταξη για υποχρεωτική αποδοχή από εθνική αθλητική ομοσπονδία ειδικών οργάνων διοίκησης που διορίζονται από την οικεία διεθνή αθλητική ομοσπονδία; Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι είναι καλύτερο για όλους να ξέρουν ότι ΟΛΕΣ οι ρυθμίσεις για τον αθλητισμό εντοπίζονται και περιορίζονται σε ένα μόνο νομοθέτημα, που είναι ευχερώς προσβάσιμο ήδη από την ιστοσελίδα της ΓΓΑ.
2. Εμπόδια στην άσκηση των αθλητών: Παρά τις πολλές διευκολύνσεις που, ευτυχώς, έχουν καθιερωθεί και συνεχίζουν να καθιερώνονται για τους αθλητές, εξακολουθεί να αποτελεί για αυτούς ζητούμενο η ουσία, δηλαδή η εξασφάλιση της συνεχούς, απρόσκοπτης προπόνησής τους σε στάδια που μπορούν να τους εξασφαλίσουν βελτίωση των αγωνιστικών τους δυνατοτήτων και ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο. Δυστυχώς μοιάζει να παραμένει ανεφάρμοστη η διάταξη του άρθρου 4 του ν.δ. 423/1976 για δυνατότητα δωρεάν διάθεσης χώρων που ανήκουν κατά κυριότητα στη ΓΓΑ με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού. Η διάταξη αυτή όχι μόνο δεν θα πρέπει να περιπέσει σε αχρησία, αλλά, αντίθετα, θα πρέπει να θωρακισθεί περαιτέρω. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από το νομοθέτη ότι ο ελληνικός αθλητισμός θα απογειωνόταν, αν οι αθλητές των Εθνικών Ομάδων και λοιποί αθλητές μπορούσαν να προπονούνται απρόσκοπτα και δωρεάν σε δημόσιες αθλητικές εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευαστεί για αυτούς.
3. Μη αναγνώριση των κόπων των αθλητών: Το ζήτημα που προέκυψε με την πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ δεν έχει επιλυθεί νομοθετικά μέχρι και σήμερα, ώστε διακυβεύεται η ασφάλεια δικαίου για τους αθλητές. Περαιτέρω, η προσκόλληση της ΓΓΑ στο να εξαρτά την εγγραφή διακριθέντων αθλητών από την ειδική αθλητική αναγνώριση του σωματείου τους βρίσκεται εκτός πραγματικότητας, καθώς οι αθλητές επιθυμούν απλώς να βελτιώνουν τις αγωνιστικές τους δυνατότητες, κινούμενοι σε ένα πλαίσιο ευγενούς άμιλλας, και δεν είναι δυνατόν να αναζητούν για την άθλησή τους διοικητικές πράξεις που αφορούν τρίτους. Εξάλλου, η διάταξη του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 2725/1999, που επικαλείται ως προς το ζήτημα αυτό η ΓΓΑ, είναι αμφίβολης συμφωνίας με το άρθρο 12 παρ. 1-2 του Συντάγματος, που καθιερώνουν την απαγόρευση εξάρτησης της λειτουργίας σωματείου από τις πράξεις της Διοίκησης (πρβλ. ΟλΣτΕ 3334/1975 και ΟλΣτΕ 2743/1973) και φαίνεται να στερείται εν τέλει οποιουδήποτε δικαιολογητικού λόγου ύπαρξης στην αθλητική νομοθεσία, αφού ο βασικός δικαιολογητικός λόγος θέσπισής της, η εξασφάλιση της επιχορήγησης της ΓΓΑ μόνο προς αθλητικά σωματεία με ειδική αθλητική αναγνώριση (πρβλ. το agrément στα γαλλικά αθλητικά σωματεία), κατοχυρώνεται ήδη με το άρθρο 7 παρ. 7 του ν. 2725/1999.
4. Διόγκωση της γραφειοκρατίας και υπέρμετρη και αδικαιολόγητη επιβάρυνση αθλητικών φορέων, οι περισσότεροι από τους οποίους λειτουργούν στο πλαίσιο του εθελοντισμού: Η καταταλαιπώρηση των αθλητικών σωματείων από το 2010 με την επινόηση της μη προβλεπόμενης στην αθλητική νομοθεσία «διατήρησης» ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, με την απαίτηση μη προβλεπόμενων στην αθλητική νομοθεσία δικαιολογητικών και με τη γνωστή σύγχυση ως προς το εν τέλει καταρτισθέν πλημμελώς ενημερωμένο αρχείο σωματείων με αθλητική αναγνώριση θα πρέπει να αποτελέσει αφορμή για ριζική νομοθετική τροποποίηση ως προς το ζήτημα της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι τα αθλητικά σωματεία θα πρέπει να ελέγχονται. Ωστόσο, θα πρέπει πρώτα από όλα να δικαιολογηθεί γιατί ελέγχονται τα αθλητικά σωματεία. Η βασική αιτιολογία της ΓΓΑ ότι ελέγχει τα αθλητικά σωματεία για να γνωρίζει που διοχετεύονται οι κρατικές επιχορηγήσεις αυτοαναιρείται από τη στιγμή που έχουν πάψει πλέον, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι κρατικές επιχορηγήσεις προς τα σωματεία.
5. Μείωση των επιχορηγήσεων προς τις αθλητικές ομοσπονδίες και συνακόλουθα μείωση των κονδυλίων που διατίθενται από αυτές για την ανάπτυξη του αθλητισμού (διεξαγωγή αγώνων, προετοιμασία Εθνικών Ομάδων κλπ): Είναι προφανές ότι για να εξασφαλιστεί η βελτίωση των αγωνιστικών δυνατοτήτων των αθλητών και η ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο θα πρέπει να αυξηθούν οι επιχορηγήσεις προς τις αθλητικές ομοσπονδίες και προς τα αθλητικά σωματεία. Ήδη διαπιστώνεται μείωση σε ποσοστό 75% σε σχέση με αυτά που ίσχυαν πριν 10 χρόνια! Προς τούτο, οι κρατικές δαπάνες για τον αθλητισμό θα πρέπει να έχουν ως προτεραιότητα τον ερασιτεχνικό αθλητισμό (αθλητικές ομοσπονδίες, αθλητικά σωματεία κλπ), ο οποίος είναι αυτός που φέρει και τα περισσότερα μετάλλια και την περισσότερη αθλητική αναγνώριση στη χώρα μας, και όχι στον επαγγελματικό αθλητισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως, λόγω της φύσης του, δύναται να εξασφαλίζει τους απαραίτητους πόρους για τη λειτουργία του.
6. Επανεξέταση του ρόλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού: Αυτή τη στιγμή η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν ενημερώνει, δυστυχώς, όπως θα έπρεπε, πλήρως, έγκαιρα και αναλυτικά, τους φορείς που εποπτεύει για τις υποχρεώσεις τους. Δεν αποτελεί υπερβολή να υποστηριχθεί ότι κανένας εποπτευόμενος από τη ΓΓΑ φορέας δεν γνωρίζει και δεν μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα (λόγω της προαναφερόμενης πολυνομίας) ούτε τις (συνεχώς αυξανόμενες και μάλιστα, πολλές φορές, με νομοθετήματα άσχετα με τον αθλητισμό) υποχρεώσεις του ούτε από ποιους φορείς θα μπορούσε να ελεγχθεί ούτε τι περιεχόμενο θα μπορούσαν να έχουν όλοι αυτοί οι ξεχωριστοί έλεγχοι. Ο έλεγχος της ΓΓΑ προς τους εποπτευόμενους φορείς θα πρέπει να προϋποθέτει την πλήρη, έγκαιρη και αναλυτική ενημέρωση προς αυτούς για τις υποχρεώσεις τους και τους πιθανούς ελέγχους προς αυτούς. Πράγματι, θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικός και ουσιαστικός ο έλεγχος αυτός, αν η ΓΓΑ αναρτούσε ήδη στην ιστοσελίδα της αναλυτικό κατάλογο υποχρεώσεων των εποπτευόμενων φορέων, ώστε να ξέρουν τι ακριβώς υποχρεώσεις έχουν και ποιες είναι και οι ευθύνες τους από παραβίαση των υποχρεώσεών τους. Επίσης, θα πρέπει να υιοθετεί ένα πιο σύγχρονο μοντέλο παρουσίασης των υποχρεώσεων των αθλητικών φορέων, αντίστοιχο με αυτό της ιστοσελίδας της γαλλικής ΓΓΑ, όπου εντοπίζονται (π.χ. για το παράδειγμα της αντίστοιχης κάρτας υγείας) οδηγίες, ερωτήσεις και απαντήσεις, παρουσιασμένες με σχήματα, γραφήματα και εν γένει τρόπο που είναι πολύ φιλικός προς τον αναγνώστη. Περαιτέρω, ο έλεγχος εκ μέρους της ΓΓΑ θα μπορούσε να είναι πολύ πιο «έξυπνος» μέσω της μορφής της διαφήμισης των αθλητικών σωματείων, π.χ. σε περιοδικό που θα επιμελείται αυτή και που θα αναρτάται στην ιστοσελίδα της (άρα κατ’ αρχήν χωρίς κόστος δημοσιεύσεων) με παρουσίαση των αθλητικών σωματείων, των διοικητικών στελεχών τους, του προσωπικού τους (π.χ. προπονητών), των αθλητών, συνεντεύξεις, φωτογραφίες κλπ. Έτσι, η επιδιωκόμενη διαύγεια στη διαχείριση των αθλητικών φορέων θα αποκτά τη μορφή της διαφήμισής τους και θα λειτουργεί εν τέλει προς το καλό όλων όσων πράγματι έχουν διοικητικά στελέχη, προσωπικό, αθλητές κλπ.
Για να φτάσουμε σε σημείο να προτείνουμε αθλητικό νομοσχέδιο με 113 άρθρα θα πρέπει πρώτα να έχουμε επιλύσει όλα τα παραπάνω, κάτι που, δυστυχώς, δεν έχει συμβεί.
Γεώργιος Δ. Λιανός, Υπ. Διδάκτωρ Νομικής Αθηνών
Δικηγόρος-Νομικός Σύμβουλος πολλών αθλητικών φορέων