Άρθρο 19 Διοργανώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους

1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς, που δεν είναι σωματεία ή ομοσπονδίες αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους και δεν διαθέτουν την ειδική αθλητική αναγνώριση των άρθρων 17 και 18 αντιστοίχως, έχουν όμως καταστατικό σκοπό σχετικό με τον αθλητισμό αναψυχής και την άθληση για όλους, τον πολιτισμό, τη νεολαία ή την εκπαίδευση και άθληση.
2. Το Τμήμα Αθλητικού Τουρισμού και Δραστηριοτήτων Αθλητικής Αναψυχής της Γ.Γ.Α. της περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 70 του π.δ. 4/2018 (Α’ 7) τηρεί ηλεκτρονικό μητρώο, στο οποίο καταχωρίζονται όλοι οι πιστοποιημένοι φορείς υλοποίησης διοργανώσεων αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, οι οποίοι έχουν λάβει τη σχετική έγκριση του αρμόδιου οργάνου της Γ.Γ.Α., σύμφωνα με την παρ. 1. Η καταχώριση κάθε φορέα με τα ειδικότερα στοιχεία του, τα οποία καθορίζονται με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού, γίνεται με επιμέλεια και ευθύνη του ιδίου, ο οποίος υποχρεούται να γνωστοποιεί αμελλητί τις αλλαγές στα τηρούμενα στοιχεία, ώστε να ενημερώνεται άμεσα το τηρούμενο μητρώο.
3. Η αρμόδια κατά τόπο Περιφέρεια, πριν από κάθε διοργάνωση αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους, η οποία πραγματοποιείται από σωματεία ή ομοσπονδίες αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή πιστοποιημένους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού φορείς, σύμφωνα με την παρ. 1, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο ηλεκτρονικό μητρώο της παρ. 2, εφόσον η σχετική αίτηση συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του διοργανωτή ή του Δήμου, εντός των ορίων του οποίου λαμβάνει χώρα η διοργάνωση, αδειοδοτεί για την καταλληλότητα και την ασφάλεια του χώρου.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 19:46 | Ευστρατιάδου Μαρία

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 17:07 | ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΛΕΤΣΑΣ

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 17:58 | Dagres Georgios

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.

    Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικείμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.

    Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολόγητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).

    Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.

    Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:

    «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή παρεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».

    Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:

    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκ φεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες

  • Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες

  • Στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

  • Στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 θα πρέπει να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκ φεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:

    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκ φεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • Στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις
    «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    9. «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται,
    κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού
    (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»
    10. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται
    στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους
    κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη,

    ΔΕΑ 3539 / 003 – 71396 2
    προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την
    εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.
    11. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση
    μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της
    άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού,
    που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να
    ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με
    ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 12:28 | Γιώργος

    Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:

    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκ φεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 11:02 | ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
    MD CYCLE EXPEDITIONS GREECE

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 11:11 | ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

  • Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.

    1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.

    2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.

    3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).

    4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.

    5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».

    7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

    ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
    CEO TREKKING HELLAS

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 09:29 | ΣΕΤΕΥΔΑ

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.

    1. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.

    2. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.

    3. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).

    4. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.

    5. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    6. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».

    7. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής: «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    9. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    10. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

    ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΥΔΑ

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 14:48 | ΣΕΤΕΥΔΑ

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.

    2. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.

    3. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.

    4. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).

    5. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.

    6. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    7. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».

    8. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    9. «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    10. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    11. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

    ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΥΔΑ

  • 20 Νοεμβρίου 2021, 20:34 | ΣΕΤΕΥΔΑ

    Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.

    2. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.

    3. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.

    4. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).

    5. Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.

    6. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    7. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».

    8. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    9. «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»

    10. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.

    11. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.

    Προεδρος ΣΕΤΕΥΔΑ
    ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

  • 17 Νοεμβρίου 2021, 22:25 | ΜΑΣΙΟΥ ΝΕΛΗ

    παραγραφος 2. ποιοι ειναι οι πιστοποιημενοι φορεις που θα εχουν δικαιωμα να οργανωσουν εκδηλωσεις αθλητσμου και αθλησης ? να διευκρινηστεί τι εννοείτε. Ιδιωτικές εταρείες? επιχειρήσεις? ατομικές επιχειρηματικές δραστηριότητες? ο μανάβης και ο μπακάλης της γειτονιάς? ποια είναι η σχέση των φορέων αυτών με τα αθλητικά δρώμενα ? μόνο κερδοφορία ? δώστε περαιτέρω διευκρινήσεις

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:53 | Μανόλης Αναγνωστάκης

    Η νομοθεσία που αφορά τον αγωνιστικό αθλητισμό, προβλέπει ότι η αθλητική ομοσπονδία, έχει το δικαίωμα να εμποδίσει την διεξαγωγή αθλητικής δραστηριότητας υποκείμενων συλλόγων. Αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα, γιατί η υπερκείμενη αρχή λειτουργεί σε πολλές περιπτώσεις ως εμπόδιο αντί ως διευκολυντής.

    Στο θέμα της αθλητικής αναψυχής που με τόση ευαισθησία ο αξιότιμος υφυπουργός κ. Λευτέρης Αυγενάκης επιδιώκει μια καλή αρχή, για να πετύχουμε ώθηση και έκρηξη ενδιαφέροντος, πρέπει να αποφύγουμε το λάθος που ισχύσει στην νομοθεσία του αγωνιστικού αθλητισμού.

    Προτείνω ότι οι φορείς υλοποίησης δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής, είτε ενταχθούν στο υπό σύσταση μητρώο (ως αθλητικοί σύλλογοι αναψυχής) είτε όχι (εταιρείες, ΑΜΚΕ, κτλ), να εξακολουθήσουν να έχουν την δυνατότητα πραγματοποίησης δραστηριοτήτων χωρίς να εξαρτώνται από την ομοσπονδία του κλάδου άσκησης ή από το αρμόδιο όργανο της ΓΓΑ.

    Ο ρόλος της ΓΓΑ πρέπει να είναι αυτός που είναι μέχρι σήμερα και μάλιστα με επιτυχία (δηλαδή να αξιολογεί αιτήσεις για χορήγηση αιγίδας ή χρηματοδότηση και μόνο).

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:34 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΖΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΟΤΑΝ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΣΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΜΕ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΣΕΣ
    ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΑΜΕΑ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ . ΠΟΙΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ?

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:49 | Λευτέρης Ιωάννου

    Στο εδάφιο 1 πρέπει να αφαιρεθεί η ρύθμιση «κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.)». Στην Ελλάδα πραγματοποιούνται χιλιάδες δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής και θα αυξηθούν. Οι φορείς αυτοί θα πρέπει να υποβάλουν στα στοιχεία τους στο Τμήμα Αθλητικού Τουρισμού και Δραστηριοτήτων Αθλητικής Αναψυχής της Γ.Γ.Α. όπως έως σήμερα, ΜΟΝΟ εάν επιθυμούν να ζητήσουν αιγίδα ή χρηματοδότηση της ΓΓΑ.

    Όλοι αυτοί οι φορείς που δεν είναι ενταγμένοι στο υπό σύσταση μητρώο που προβλέπει το εν λόγω Ν/Σ, πρέπει να διατηρούν την αυτονομία λειτουργίας τους. Αλλιώς το κράτος αντί να τους διευκολύνει γραφειοκρατικά, επιφορτίζεται ένα τεράστιο όγκο εργασιών που θα γονατίσει τις υπηρεσίες του και θα καθυστερεί την διεξαγωγή εκδηλώσεων. Αυτό θα ζημιώσει και τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΓΓΑ (όποιες και εάν είναι αυτές), και την εκάστοτε οργανωτική επιτροπή.

  • 12 Νοεμβρίου 2021, 13:20 | Γιώργος Παπαδόπουλος

    «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.)».

    Αυτό το εδάφιο καλό θα ήταν να αφαιρεθεί γιατί θα επιφορτίσει με τεράστιο όγκο εργασίας το «αρμόδιο όργανο της ΓΓΑ» όποιο και εάν είναι αυτό. Φανταστείτε να πρέπει ένα κρατικό όργανο να πρέπει να δώσει έγκριση στις χιλιάδες υπάρχουσες και όσες νέες δραστηριότητες αθλητικής αναψυχής δημιουργηθούν στο μέλλον. Αυτό συνεπάγεται τεράστια καθυστέρηση στην λήψη απόφασης. Αυτό θα ζημιώσει και την διοικούσα αρχή και τους ενδιαφερόμενους.

  • 12 Νοεμβρίου 2021, 09:30 | ΧΡΗΣΤΟΣ Γ. ΚΑΤΣΙΚΗΣ

    Ενημερώνεστε πως αρμόδιο όργανο τήρησης αρχείου πιστοποίησης φορέων άθλησης οι οποίοι διοργανώνουν και εκδηλώσεις (άθλησης, αναψυχής και αγωνιστικών επιδείξεων) είναι το Τμήμα Σχεδιασμού, Παρακολούθησης και Ελέγχου ΠΑγΟ αντί αυτού που αναγράφετε στο παρόν άρθρο, ενώ το τμήμα που επικουρεί την υλοποίηση, την διοικητική υποστήριξη και ρυθμίζει την καταβολή των επιχορηγήσεων είναι το Τμήμα Υποστήριξης, Επεξεργασίας και Αξιολόγησης, Στοιχείων Φορέων ΠΑγΟ.

    Προτείνεται η αντικατάσταση του ανωτέρω προσδιορισμού με : «Η αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού […]»

    Επίσης καλό θα ήταν να επαναπατριστεί το αντικείμενο του αθλητικού τουρισμού στο οποίο εντάσσονται πλήθος δραστηριοτήτων αναψυχής ειδικά τους θερινούς μήνες.