• Σχόλιο του χρήστη 'Διονύσης Σαμιώτης' | 1 Μαρτίου 2017, 12:34

    Πολύ καλή πρωτοβουλία, μακάρι να προχωρήσει και σε υλοποίηση. Έχουν ήδη γίνει πολύ χρήσιμες παρατηρήσεις, οπότε θα εστιάσω σε 3 σημεία, που θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικά: 1.Δικαιούχοι α.Είναι πολύ σημαντικό στις περιπτώσεις διασυνοριακής συνεργασίας (συμπαραγωγές), το ποσό του κινήτρου να έχει δικαιούχο τον Έλληνα συμπαραγωγό και να αποτελεί τμήμα του Ελληνικού χρηματοδοτικού πλάνου. Το κάνουν με μεγάλη επιτυχία οι Ούγγροι και έτσι προσελκύουν πολλές Ευρωπαικές συμπαραγωγές, συμμετέχουν σε αιτήσεις χρηματοδότησης από το Eurimages και άλλα Ευρωπαικά προγράμματα. Οι Έλληνες παραγωγοί είανι οι πρώτοι "πρεσβευτές" του προγράμματος και αυτό θα λειτουργήσει σαν extra κίνητρο συμπαραγωγών. β.Δικαιούχοι στις τηλεοπτικές παραγωγές, να είναι ανεξάρτητοι παραγωγοί, σύμφωνα με τον ορισμό της σχετικής Ευρωπαικής οδηγίας. 2.Καταβολή Ενίσχυσης Η συνολική καταβολή 30 μέρες μετά (που προυποθέτει άψογη λειτουργία της γραφειοκρατίας) δεν βοηθά την διεξαγωγή γυρισμάτων, που απαιτούν εβδομαδιαίο cash flow, οπότε θα πρότεινα να δίνεται η δυνατότητα προκαταβολών με εγγυήσεις, ή/και σταδιακή καταβολή ενίσχυσης με τμηματική προσκόμιση δικαιολογητικών και τιμολογίων. 3. Πολιτιστικά κριτήρια Για την προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών από Αμερική, Ασία, Μέση Ανατολή, κλπ, είναι σημαντικό να αυξηθεί η μοριοδότηση σκηνών, που προβάλλουν την Ελλάδα στον κόσμο, στην Α κατηγορία. Μια τελευταία παρατήρηση είναι πως ένας νόμος εντάσσεται σε μια αλυσίδα διατάξεων και πρακτικών, οπότε καλό είναι, για την εύρυθμη λειτουργία της οπτικοακουστικής παραγωγής και διανομής στην Ελλάδα, να γίνουν παρεμβάσεις με μέτρα ενίσχυσης των υποδομών, απλοποίηση διαδικασιών, πάταξη της πειρατείας, τυποποίηση και διαφάνεια διαδικασιών για τις αμοιβές πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων, κλπ.