• Σχόλιο του χρήστη 'Σταύρος Παπαγεωργίου' | 1 Μαρτίου 2017, 16:59

    Συγχαρητήρια στα άτομα του ΕΚΟΜΑ γι΄αυτή τους την εξαιρετική πρωτοβουλία. Εύχομαι ολόψυχα το νομοσχέδιο όπως ψηφισθεί και η Ελλάδα επιτέλους καταφέρει να καταστεί ένας ανταγωνιστικός ελκυστικός κινηματογραφικός προορισμός που θα συμβάλει δραστικά στην ανάπτυξη του εγχώριου οπτικοακουστικού τομέα και παράλληλα η χώρα να αποκομίσει πολλαπλά οικονομικά οφέλη. Και όντας Κύπριος στη καταγωγή, είμαι σίγουρος ότι σε περίπτωση επιτυχούς λειτουργίας του θεσμού, θα καταστεί καταλυτικός παράγοντας ώστε και η Κύπρος να υιοθετήσει παρόμοια νομοθεσία. Μια πονεμένη ιστορία αφού οι εκάστοτε διοικούντες εδώ και 10 χρόνια παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες τις διάφορες προτάσεις που κατά καιρούς υποβλήθηκαν στα αρμόδια υπουργεία για τη διαμόρφωση μιας αντιστοιχης νομοθεσίας. Στη συνέχεια παραθέτω κάποιες δικές μου παρατηρήσεις και εισηγήσεις μελετώντας το σχετικό νομοσχέδιο. Σελ 12/ ΠΙΝΑΚΑΣ Α' /ΚΑΤΗΓ. Β' -ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ/Β.1..... Όλες οι κατηγορίες των ειδικοτήτων έχουν συμπεριληφθεί εκτός από τον επικεφαλής του ηχητικού τμήματος. Ο ήχος (λήψη και σχεδιασμός) είναι εξ ίσου σημαντικά στοιχεία σε ένα οπτκοακουστικό έργο όπως η εικόνα και όλα τα υπόλοιπα. Εισηγούμαι όπως υιοθετηθούν κριτήρια και βαθμολογία και για συμπαραγωγές με χώρες που η Ελλάδα έχει συνάψει διακρατικές συμφωνίες συμπραγωγών γνωστές ως bilateral co production agreements Πιστεύω ότι το ποσοστό του 25% θα πρέπει να είναι κάπως ψηλότερο (αν το επιτρέπουν βέβαια οι σχετικοί κανονισμοί/νόμοι) από εκείνα τα ποσοστά που προσφέρουν οι γειτονικές χώρες (Τουρκία, Βαλκάνια, Μάλτα) που θεωρούνται οι βασικοί περιφεριακοί ανταγωνιστές της Ελλάδας,οι οποιες διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία και εδραιωμένη παρουσία στη διεθνή αγορά. Δεν γνωρίζω κατά πόσον το ΕΚΟΜΑ θα αναλάβει το ρόλο του Hellenic film commission, όμως πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόνοια για την σύσταση, στελέχωση και λειτουργία ενός τέτοιου φορέα καθώς θα αποτελεί το αιχμή του δόρατος για την προβολή της Ελλάδας ως ελκυστικού οπτικοακουστικού προορισμού και την προσέλκυση πελατών. Επιπλέον θα πρέπει να είναι το συντονιστικό όργανο για την εξασφάλιση των διαφόρων αδειών και διαδικασιών κλπ ώστε να συμβάλει δραστικά στη μείωση της γραφειοκρατίας (red tape). Σελ 3, Αρθρο 8 Για τις διαφημίσεις.... Συμφωνώ απόλυτα για τους γνωστούς λόγους που θα πρέπει να εξαιρούνται οι τηλεοπτικές διαφημίσεις. Διερωτούμαι όμως για περιπτώσεις όπου ξένες εταιρείες έρχονται στην Ελλάδα για να γυρίσουν τηλεοπτικές διαφημίσεις και που μέσα από αυτές προβάλλονται φυσικοί χώροι της Ελλάδα, απασχολούν Έλληνες τεχνικούς και ηθοποιούς/μοντέλλα και συναφείς υποδομές, κατά πόσο αυτή η υποκατηγορία θα έπρεπε να τυγχάνει ιδαίτερου καθεστώτος και οι ξενοι παραγωγοί να δικαιούνται κάποιες ενισχύσεις. Είναι αποδεδειγμένο ότι σε ετήσια βάση παράγονται πολύ περισσότερες διαφήμισεις παρά κινματογραφικές ή/και τηλεοπτικές παραγωγές και είναι μια οπτικοακουστική κατηγορια που συμβάλει στηενίσχυση της επιχειρηματικότητας κα της απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού.