• Σχόλιο του χρήστη 'Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος' | 17 Ιουλίου 2020, 16:18

    Το παρόν άρθρο αναφέρει: «Το Κ.Σ.Η.Δ.Ε. παρέχεται ως υπηρεσία σε όλους τους ως άνω φορείς και αξιοποιεί για τη λειτουργία του το Ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16 του ν. 4440/2016.» Όμως, το Ψηφιακό Οργανόγραμμα του άρθρου 16, του Ν. 4440/2016, είχε εξ αρχής σοβαρές ελλείψεις, όπως νομοθετήθηκε, και ακόμη μεγαλύτερες όπως εφαρμόστηκε, καθόσον δεν περιλαμβάνει τους υπηρετούντες υπαλλήλους. Συνεπώς είναι ανεπαρκές για να βασιστεί σε αυτό το Κ.Σ.Η.Δ.Ε. Μεταξύ των θετικών του τελευταίου χρόνου, πρέπει να σημειωθεί ότι έχει γίνει σημαντική πρόοδος ως προς τον αριθμό των καταχωρισμένων (ανεπαρκών) οργανογραμμάτων. Υπάρχουν σήμερα στο https://hr.apografi.gov.gr/organizations/browse?0 οργανογράμματα 1428 φορέων, έναντι 783 οργανογραμμάτων που υπήρχαν στις 16.10.2019. Δηλαδή, σε 9 μήνες, σχεδόν διπλασιάστηκε ο αριθμός των οργανογραμμάτων που είχαν γίνει σε 3 χρόνια. Όμως, ούτε ένα από τα οργανογράμματα αυτά δεν είναι σύννομο, επειδή δεν περιλαμβάνει του υπηρετούντες υπαλλήλους. Η ακαταλληλότητα των Οργανογραμμάτων του Ν.4440 (που εστιάζονται στις διαθέσιμες θέσεις ανά φορέα), για χρήσεις πέραν της κινητικότητας, ήταν ευρέως γνωστή από όταν αυτά δημιουργήθηκαν. Τότε, ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών, με τροπολογία που δεν έγινε δεκτή στις 23.11.2016, είχε προτείνει να νομοθετηθεί ένα πλήρες οργανόγραμμα που να αποτελεί θεμέλιο και εργαλείο για τη Δημόσια Διοίκηση (https://eellak.ellak.gr/2016/11/24/paremvasi-tou-organismou-anichton-technologion-gia-tis-psifiakes-ipografes-ke-to-organogramma-tou-dimosiou-tomea-sto-schedio-nomou-tis-kinitikotitas/) Προηγουμένως, είχα επισημάνει τα προβλήματα εκείνου του οργανογράμματος με δύο σχόλια στη διαβούλευση του νομοσχεδίου της κινητικότητας με τίτλους «ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ, (Μια τεράστια παράλειψη, που με αυτό το νομοσχέδιο μπορεί και πρέπει να αποκατασταθεί)» και «ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ: ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ!» (http://www.opengov.gr/ypes/?p=3958#comments). Επίσης, υπάρχουν και πολλά σχετικά άρθρα και ομιλίες, που φαίνονται στο αρχείο https://bit.ly/3eyqoex, με διαδικτυακές αναφορές στα περισσότερα εξ αυτών, και μετρητή ημερών από την αρχική πρόταση σε διαβούλευση του 2015, στη δεύτερη στήλη. Την ανάγκη να γίνει το ταχύτερο η Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση του Δημοσίου, που θα αποτελέσει ένα διαρκή «καθρέφτη» της Δημόσιας Διοίκησης, την «κρεμάστρα» για πολλά άλλα δεδομένα της και υποδομή για πολλές εφαρμογές, επισημαίνω και σε σχόλιο στο « Άρθρο 82 – Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων» της παρούσας διαβούλευσης, εισηγούμενος να υιοθετηθεί ως περιεχόμενο του Άρθρου 82, το Άρθρο της κατατεθειμένης στις 19.10.2010 τροπολογίας του Οργανισμού Ανοικτών Τεχνολογιών και της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος για την Ενιαία Ψηφιακή Αποτύπωση του Δημοσίου (https://www.economia.gr/image/data/harry/TropologiaProsthikiStoAnaptyxiakoNomosxedio.pdf). Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος, Ph.D. Μέλος της ομάδας εργασίας για την ανοιχτή διακυβέρνηση του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών dionysis.rigopoulos@gmail.com