• Σχόλιο του χρήστη 'Μιλτιαδης Μακρης' | 7 Μαρτίου 2017, 15:50

    Αρθρο 4. ΥΨΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ Με βαση την εμπειρια μου τοσο σε Ελληνικες οσο και διεθνεις μεγαλες ή μικρες παραγωγες θεωρω πως είναι απαραιτητος ο διαχωρισμος των ενισχυσεων σε καποιες κατηγοριες, με βαση την προελευση των κεφαλαιων (ελληνικα ή ξενα), και το υψος των επιλεξιμων δαπανων. Συνοπτικα θεωρω σωστη την μικροτερη ενισχυση στις μεγαλες παραγωγες και μεγαλυτερη στις μικρες, οι οποιες ετσι κι αλλιως αντιμετωπιζουν τεραστια προβληματα χρηματοδοτησης. Σε κάθε περιπτωση η ενισχυση για να είναι ανταγωνιστικη θα πρεπει να κυμαινεται από 30% εως 35% (αθρισμα rebate και επιδοτησης). Απαραιτητα επισης είναι τα ελαχιστα και μεγιστα ορια των επιλεξιμων δαπανων, διοτι ετσι κάθε κατηγορια θα κρινεται αυτονομα χωρις να δημιουργηθει ένα γραφειοκρατικο χαος, οπου παραγωγες των 10.000 θα πρεπει να κριθουν παραλληλα με παραγωγες του 1.000.000 ευρω. Ο πινακας πολιτιστικων κριτηριων είναι προαπαιτουμενος από την Ευρωπαικη Ενωση, υφισταται σε ολες τις χωρες της κοινοτητας και δεν γινεται να απαλειφθει. Συζητηση μπορει να γινει για το ειδος του πινακα και το τι θα περιλαμβανει. Ο προτεινομενος πινακας στο προσχεδιο νομου αποκλειει κάθε διεθνη παραγωγη, ενώ η προταση της PACT βασιζεται στα επιτυχημενα μοντελλα της Ισπανιας, Σλοβενιας, Τσεχοσλοβακιας, κλπ. Αυτό που είναι σαφες επισης ότι ολοι οι πινακες πολιτιστικων κριτηριων της ΕΕ, δεν μπορουν να εχουν εθνικα, παρα μονον πανευρωπαικα κριτηρια.