• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Ράγκος' | 8 Ιουλίου 2021, 19:51

    Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει περαιτέρω παράταση μέχρι τις 31-12-2022 για τις εν λόγω περιοχές ( π.χ. Χίος) λόγω: α) Της πανδημίας του covid-19 , καθ΄ότι από 1-1-2021 έως τέλη Μαρτίου ή τέλη Απριλίου 2021 ανάλογα της περιοχής και των περιοριστικών ανά Νομό θεσπισθέντων μέτρων, οι διαδικασίες διευθέτησης των διαφορών προς κατάθεση δικογράφων κατέστησαν δυσχερείς παρά τις διευκολύνσεις στην ψηφιοποίηση του Ελληνικού Κτηματολογίου και των λοιπών Δημοσίων Υπηρεσιών. Ο κίνδυνος περαιτέρω εξάπλωσης του ιού είναι ορατός με ό,τι αυτό συνεπάγεται από το Φθινόπωρο και μετά. β) Της αναπόφευκτης ανάγκης συνεργασίας των Δικηγόρων με επιστήμονες διαφόρων κλάδων ( Συμβολαιογράφοι- Μηχανικοί- Λογιστές) οι οποίοι έχουν ιδιαίτερο φόρτο εργασίας τόσο λόγω του covid-19 που καθυστέρησε σημαντικά την περαίωση των εργασιών τους, όσο και λόγω της πρόσφατης παράλληλης ψήφισης Νομοθετικών και λοιπών Διατάξεων, οι οποίες εκ των πραγμάτων καθυστερούν την διευθέτηση των κτηματολογικών προβλημάτων μέσω της δικαστικής οδού ( π.χ. Τακτοποποιήσεις-Νομιμοποιήσεις- Ηλεκτρονική ταυτότητα Κτιρίου, Δασικοί χάρτες κλπ). Ειδικά στις κληρονομιές υπάρχει τεράστια κωλυσιεργία. Κανένα συμβόλαιο δεν μπορεί να συνταχθεί άνευ βεβαίωσης Μηχανικού περί νομιμότητας των κτιρίων , διορθώσεων στο έντυπο περιουσιακής κατάστασης (Ε9)της ορθής επιφάνειας προς εξόφληση του αναλογούντος φόρου και την έκδοση πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ 5ετίας κατόπιν σωστής και ακριβούς καταμέτρησης από Μηχανικό, και βεβαίωσης περί μη ύπαρξης δασικής έκτασης. Η βεβαίωση περί μη οφειλής ΤΑΠ για τη σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης, όπου αυτή απαιτείται, "απαιτεί" πλέον την ορθή και ακριβή δήλωση της επιφάνειας των κτισμάτων και στους Δήμους της Χώρας πέραν του εντύπου Ε9 στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Κατανοεί κανείς ότι η συμμόρφωση στη νομιμότητα μετά από τόσα χρόνια παθογένειας απαιτεί και χρόνο, γιατί αλλιώς, όσο καλή διάθεση και να υπάρχει, τα προβλήματα δεν θα επιλυθούν, αλλά θα γίνουν περισσότερα δεδομένης της πολυπλοκότητας νομοθεσίας της Χώρας μας. γ) Της Πιλοτικής εφαρμογής του Ν. περί Κτηματολογίου στις εν λόγω περιοχές και της δημιουργίας πολλών προβλημάτων για τα οποία μεγάλο μέρος ευθύνης την είχε η ίδια η Πολιτεία.Οι περιοχές αυτές σήκωσαν όλο το βάρος των αστοχιών και παθογενειών της Πιλοτικής Κτηματογράφησης ,η οποία επιβάρυνε δυσβάσταχτα τους πολίτες για την δικαστική διόρθωση των λανθασμένων κτηματολογικών εγγραφών, ενώ οι ίδιοι διά των φυσικών δικαστών και των δικηγόρων τους έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην συμπλήρωση των ελλείψεων και διόρθωση των αστοχιών του Νόμου περί Κτηματολογίου ( 2664/1998) ο οποίος διορθώθηκε και συμπληρώθηκε αδιαμφισβήτητα αρκετές φορές, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε τον δρόμο για την ομαλότερη Κτηματογράφηση των λοιπών περιοχών της χώρας μας. Είναι, λοιπόν κρίμα να "τιμωρηθούν" οι εν λόγω περιοχές με το πρόσχημα της αδικαιολόγητης κωλυσιεργίας. δ) Της νομοθετικής κήρυξης του εξωδικαστικού επαναπροσδιορισμού της θέσης των αρχικά δηλωθέντων ακινήτων λόγω της ευρύτητας του προβλήματος σε συγκεκριμένες Δημοτικές Ενότητες των εν λόγω περιοχών( π.χ. Κτηματολογικό Γραφείο Καλλιμασιάς Δ.Ε. Ιωνίας Δήμου Χίου) ο οποίος μέχρι και σήμερα δεν έχει τελεσφορήσει και δεν υπάρχει επίσημη απάντηση από τους αρμοδίους φορείς του Ελληνικού Κτηματολογίου περί της τύχης του επαναπροσδιορισμού της θέσης των γεωτεμαχίων παρά την επικείμενη λήξη της προθεσμίας δικαστικής διόρθωσης των κτηματολογικών εγγραφών μέχρι την 31-12-2021. Οι πολίτες μέχρι σήμερα αγνοούν την νομική και τεχνική εικόνα των ακινήτων τους, όπως αυτή θα έπρεπε να έχει διαμορφωθεί μετά την κήρυξη του επαναπροσδιορισμού της θέσης τους, ώστε να γνωρίζουν αν χρειάζεται να κινηθούν δικαστικά για την διόρθωση των λανθασμένων κτηματολογικών εγγραφών, εφόσον τελικά αυτές δεν διορθώθηκαν με την εν λόγω εξωδικαστική διαδικασία, αν και ταλαιπωρήθηκαν εκ νέου . Πραγματικά, η παράταση αυτή είναι αναγκαία για όλους. Όσον αφορά τους μη νομοταγείς πολίτες, που κρύβονται πίσω από παράτυπες κατατμήσεις και καταπατήσεις, αυτοί ελέγχονται αυστηρά διά της -ούτως η άλλως- δικαστικής οδού, στην οποία προσφεύγουν οι πολίτες αναγκαστικά εκ του Νόμου (6 παρ. 2,3 και 8 του Ν. 2664/1998) για την διόρθωση των λανθασμένων κτηματολογικών εγγραφών. Έτσι, ισοπεδωτική αντιμετώπιση του προβλήματος δεν νοείται σε μία Δημοκρατική Πολιτεία. Άλλωστε, είναι δυνατόν παράλληλα ή λίγο μετά την ψήφιση της πολυπόθητης παράτασης να θεσπιστούν ακόμη αυστηρότεροι όροι και προϋποθέσεις για την εξωδικαστική διόρθωση των κτηματολογικών εγγραφών, που προβλέπει ο ίδιος ως άνω Νόμος (π.χ. άρθρα 18 και 19 του Ν. 2664/98). Πάντα υπάρχουν λύσεις, αρκεί να υπάρχει η βούληση και η στοχευμένη αντιμετώπιση του προβλήματος. Γενικοί αφορισμοί και αποκλεισμοί δεν δικαιολογούνται. Ευχαριστώ την Πολιτεία που δίνει τη δυνατότητα σε μένα τον ελάχιστο να εκφραστώ μέσα από το Θεσμό της Δημόσιας Διαβούλευσης.