• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώτα Σαρρή' | 15 Ιουλίου 2021, 23:06

    Το πρώτον με τον ν. 2993/2002 άλλαξε ο τρόπος διορισμού των αμίσθων υποθηκοφυλάκων και ορίστηκε ότι διορίζονται σε κενές θέσεις οι επιτυχόντες σε διαγωνισμό. Ο τρόπος αυτός διορισμού εφαρμόστηκε μόλις επτά έτη, μέχρι το 2009. Μέχρι τότε ο διορισμός των υποθηκοφυλάκων γινόταν σύμφωνα με το Κ.Δ.19/23-7-1941 όπως είχε τροποποιηθεί με τον ν.2224/1952,και συγκεκριμένα μετά από προκήρυξη της θέσεως με αιτιολογημένη απόφαση και κρίση του Ανωτάτου Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπ. Δικαιοσύνης και έκδοση σχετικής Υπουργικής απόφασης και όπως ο νόμος όριζε. Το αντικείμενο τόσο των διορισθέντων παλαιών Υποθ/κων χωρίς διαγωνισμό, όσο και των νεωτέρων μετά από διαγωνισμό ,είναι το ίδιο, η δε πείρα των εκτός διαγωνισμού υπηρετούντων Υποθ/κων λόγω και του μεγαλύτερου χρόνου υπηρεσίας τους είναι μεγαλύτερη και σχεδόν το σύνολο αυτών προΐστανται σήμερα των Κτηματολογικών Γραφείων. Ο ν.2664/1998 που αποτελεί τον κορμό λειτουργίας του ελληνικού κτηματολογίου στο άρθρο 23 παρ.7γ. αυτού προέβλεπε “….οι υποθηκοφύλακες ...που δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε θέση Προϊσταμένου στο Κ.Γ….μπορούν…..ή να επαναδιοριστούν δικηγόροι….ή να διοριστούν συμβολαιογράφοι…”. Το πρώτον ο ν.4512.2018 στο άρθρο 18 παρ.4 επέβαλε αυτόν τον διαχωρισμό σε παλαιούς υποθ/κες και νέους επιτυχόντες σε διαγωνισμό, ανατρέποντας καριέρες και οικογενειακές ζωές και κατάργησε παράνομα ευεργετική διάταξη που ίσχυε, εισάγοντας άνιση μεταχείριση. Κατάργηση της διάκρισης αυτής είχε εισαχθεί με τροπολογία προς ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής που όμως διαλύθηκε λόγω προκήρυξης εθνικών εκλογών. Κατόπιν όλων αυτών θα πρέπει να απαλειφθεί από τη διάταξη το κείμενο “….εφόσον είχαν καταλάβει θέση υποθηκοφύλακα κατόπιν επιτυχίας τους σε σχετικό διαγωνισμό”.