• Σχόλιο του χρήστη 'Μπάλλας, Πελεκάνος & Συνεργάτες Α.Ε.Δ.Ε.' | 14 Ιουλίου 2022, 19:09

    Η ρητή πρόβλεψη σε διάταξη νόμου περί της δυνατότητας του εκάστοτε φορέα να χρησιμοποιεί συστήματα αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων δεν κρίνεται σκόπιμη, αφού α) δεν προσφέρει επιπλέον εγγυήσεις ως προς τα θεμελιώδη δικαιώματα και β) καθιστά την εφαρμογή συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και, επομένως, την ψηφιακή αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης, δυσκίνητη. Αντίθετα, σχετική πρόβλεψη μάλλον θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα στην πράξη. Ήδη προκύπτει το ερώτημα εάν η ρητή διάταξη του νόμου θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη ως προς τον φορέα, το σύστημα αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων ή τις αρμοδιότητες για την άσκηση των οποίων θα χρησιμοποιείται τούτο. Επιπλέον, το γεγονός ότι δεν έχει ακολουθηθεί η προσέγγιση βάσει του κινδύνου που μπορούν να επιφέρουν τα συστήματα ΤΝ, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είναι επιτρεπτή και η χρήση πρακτικών ΤΝ οι οποίες ήδη βάσει της Πρότασης Κανονισμού πρέπει να θεωρηθούν ως απαγορευμένες (π.χ. η χρήση συστημάτων εξ αποστάσεως βιομετρικής ταυτοποίησης σε πραγματικό χρόνο σε δημόσια προσβάσιμους χώρους για σκοπούς επιβολής του νόμου και η κοινωνική βαθμολόγηση). Τέλος, η διάκριση που γίνεται στο παρόν άρθρο με βάση την ένταξη των δημοσίων φορέων σε συγκεκριμένα Υπουργεία ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας. Δεν είναι σαφές αν δημόσιοι φορείς, ο σκοπός λειτουργίας των οποίων συμπεριλαμβάνει την επιβολή του νόμου, όπως η πυροσβεστική, η δασοφυλακή και η ακτοφυλακή, ακόμη κι αν δεν εντάσσονται στο Υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης συστημάτων ΤΝ χωρίς καμία υποχρέωση διαφάνειας.