• Σχόλιο του χρήστη 'I.A.' | 5 Ιανουαρίου 2024, 10:21

    Ορθή η ρύθμιση ως έχει. Η Κυβερνοασφάλεια αποτελεί, ως αυτοτελές επιστημονικό πεδίο αλλά και ως τομέας διακριτής δημόσιας πολιτικής, αντικείμενο υψηλής επιστημονικής έντασης και με έντονο διατομεακό και διεπιστημονικό χαρακτήρα. Οι δε προκλήσεις, σταθμίσεις και ζητήματα που αναφύονται κατά την άσκησή της είναι ιδιαιτέρως σύνθετα και όχι αποκλειστικά και μόνο τεχνικής φύσης: απαιτούν συνήθως συνδρομή από άλλα επιστημονικά αντικείμενα και διεπιστημονική προσέγγιση (όπως, επιστήμη της πληροφορικής, νομική, πολιτική και διοικητική επιστήμη, ενίοτε οικονομική επιστήμη, ευρωπαϊκές και διεθνείς σπουδές κ.λπ.) καθώς και σύνθετες σταθμίσεις. Πόσο μάλλον που εν προκειμένω, μιλάμε για την Κυβερνοασφάλεια σε επίπεδο εθνικό - και όχι απλώς σε επίπεδο ενός οργανισμού. Συνεπώς, ο διοικητής θα πρέπει αυτονοήτως να κατέχει έναν επιστημονικό τομέα, όπως προκύπτει από τον βασικό τίτλο σπουδών του (δλδ το βασικό πτυχίο του), καθώς και περαιτέρω επιστημονική εξειδίκευση στον τομέα (δλδ μεταπτυχιακές σπουδές) ως ελάχιστα τυπικά προσόντα, τα οποία αμφότερα συνθέτουν την επιστημονική του συγκρότηση. Ως ουσιαστικό προσόν, θα πρέπει επιπλέον να αντιλαμβάνεται επαρκώς τον οριζόντιο πλέον χαρακτήρα της δημόσιας πολιτικής κυβερνοασφάλειας και τις σημαντικές διεπιστημονικές εκφάνσεις της, καθώς πρόκειται για την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας της Χώρας και όχι απλώς για την κυβερνοασφάλεια ενός άλλου οργανισμού. Άλλωστε, για το λόγο αυτό σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, προκύπτει σε κάθε περίπτωση η σταθερή βούληση του νομοθέτη καθώς και η πάγια θέση της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας, για διάκριση των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, με προβάδισμα στην κατηγορία ΠΕ. Περαιτέρω, τα πτυχία των Α.Ε.Ι. δεν εξομοιώνονται, για κάθε συνέπεια, με τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., παρότι αμφότερα εντάσσονται στην ανώτατη εκπαίδευση. Είναι γνωστό, επίσης, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ακυρώσει οργανικές διατάξεις φορέων, καθώς παρανόμως προέβλεπαν την επιλογή διαζευκτικώς υπαλλήλων διαφορετικής κατηγορίας (ΠΕ ή ΤΕ) ως Προϊσταμένων σε όλες τις οργανικές μονάδες (Διευθύνσεις και Τμήματα) καταργώντας έτσι αδιακρίτως το θεσπιζόμενο προβάδισμα της ΠΕ κατηγορίας. Τη στιγμή που τα παραπάνω ισχύουν γενικώς για θέσεις προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων, πολλώ μάλλον πρέπει να εφαρμόζονται για τις θέσεις στην πολιτική ή υπηρεσιακή ηγεσία φορέων, ιδίως όταν αυτοί διαχειρίζονται κρίσιμες δημόσιες πολιτικές, όπως η κυβερνοασφάλεια, η οποία αγγίζει θέματα στον πυρήνα τους μεν τεχνικού χαρακτήρα, πλην όμως εκτείνονται από την προστασία κρίσιμων υποδομών έως και εκφάνσεις της εθνικής ασφάλειας και της προστασίας του ίδιου του κράτους δικαίου και σειράς ατομικών δικαιωμάτων. Άλλωστε, για την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας της Χώρας πρόκειται, όχι για την ασφάλεια των συστημάτων ενός οργανισμού που ως αποστολή έχει άλλα αντικείμενα (πχ υγεία, παιδεία, μεταφορές κ.λπ.).