• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΟΥΚΙΑ ΒΑΦΕΙΑΔΟΥ' | 30 Απριλίου 2017, 12:40

    Παράγραφος 1: Θα πρέπει να ληφθεί σημαντικά υπ'όψιν ότι η πλειονότητα των ευρωπαικών κρατών με εμπειρία στο χώρο των διαστημκών δραστηριοτήτων ( ως κατσκευαστών, εταιρειών εκτόξευσης αλλά και operators) υιοθετεί σε περίπτωση 'Third party liability' (TPL) ως ανώτατο όριο του συνόλου ( και όχι εκάστης) των ασφαλιστικών αξιώσεων το συνολικό ποσόν των 60.000.000 που αναφέερεται στη συγκεκριμένη διάταξη, ενώ τα υπόλοιπα κράτη προβλέπουν απλώς την υποχρέωση ασφαλιστικής κάλυψης άνευ καθορισμού ποσού δεδομένου ότι ο φορέας υπέχει σχετική ευθύνη αποζημίωσης του Κράτους καταχώρισης ή αποφασίζουν ανά περίπτωση. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι έχει προηγηθεί σημαντικότατος αγώνας όλων των ευρωπαικών διαστημικών φορέων προκειμένου να επιτευχθεί η υιοθέτηση του εν λόγω ανωτάτου ορίου και δη για λόγους προφανείς που συναρτώνται με το ετήσιο κόστος διατήρησης της ασφαλιστικής κάλυψης λαμβανομένης υπ'όψιν και της 15ετούς διάρκεια ζωής ενός γεωστατικού δορυφόρου. Σημειωτέον επιπλέον ότι η συγκεκριμένη υποχρέωση δεν αναλαμβάνεται απο τους αντίστοιχους ευρωπαικούς φορείς καθ'όλη τη διάρκεια ζωής του δορυφόρου αλλά αντιθέτως κατά τη χρονική φάση της λήξης της ζωής του διαστημικού αντικειμένου και συνεπώς θέσης του εκτός τροχιάς ή ορθότερα σε 'graveyard orbit' οπότε και οι πιθανότητες επελεύσεως ζημίας για την οποία θα υπέχει ευθύνη το κράτος εγγραφής/καταχώρισης είναι μεγαλύτερες. ( κατά δε τη φάση της εκτόξευσης οπότε και πάλι οι πιθανότητες πρόκλησης ζημίας είναι ιδιαιτέρως μεγάλες υπάρχει κάλυψη των διαστημικών φορέων απο τις εταιρείες εκτόξευσης οι οποίες μάλιστα αναλαμβάνουν την παροχή ασφαλιστικής κάλυψης ανωτάτου ορίου 60.000.000 Ευρώ για το σύνολο των αξιώσεων και δή για χρονικό διάστημα που άρχεται από της εκτοξεύσεως και ληκγει ένα χρόνο μετά.) Παράγραφος 2: Θεωρώ ότι μάλλον δεν χρειάζεται η λέξη 'δικαιούται' για τη θεμελίωση αναγωγικού δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου κατά του φορέα. Το δικαίωμα αυτό υφίσταται υπέρ του Κράτους καθ'ο μέτρο και βαθμό αυτό καθίσταται υπεύθυνο για διαστημικές δραστηριότητες τις οποίες αναλαμβάνει οποιοσδήποτε ιδιωτικός φορέας. ( ίδετε άυρο VI της Outer Space Treaty) Παράγραφος 3 (α): Πολύ ορθή η πρόβλεψη περί συμμετοχής του φορέα στις διαδικασίες της Claims Commission που προβλέπονται στην Liability Convention, αν και επειδή η όλη διαδικασία κινείται σε διπλωματικό επίπεδο και προφανώς σε διακρατικό επίπεδο ίσως χρειαστούν περαιτέρω προβλέψεις για τη νομιμοποίηση συμμετοχής του φορέα. (β) θεωρώ ότι και στην περίπτωση αυτήεν θα προβλέπεται η συμμετοχή του φορέα. Παράγραφος 4: Δεν είναι κατανοητή η σύνδεση που γίνεται με το άρθρο 9 το οποίο προβλέπει τα περί ανακλήσεως της Αδείας υπό την έννοια ότι αυτή ( η ανάκληση) δεν σχετίζεται με την επέλευση ζημίας σε τρίτους για την οποία θεμελιώνεται αξίωση για καταβολή σχετικής αποζημίωσης βάσει του άρθρου 11. Παράγραφος 5: Ως το ανωτέρω σχόλιο θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αφορά περίπτωση πραγματικής επελεύσεως ζημίας για την οποία θεμελιώνεται TPL οπότε λόγω μη συμμόρφωσης του φορέα αυτός δεν απολαμβάνει του ορίου ευθύνης της παραγράφου 4. Παράγραφος 7: θα πρότεινα τη χρήση του όρου συνεκτοξεύοντος ή απο κοινού εκτοξεύοντος κράτους πρός αποφυγή συγχύσεως. Παράγραφος 8: Δημιουργείται σύγχυση καθώς στην παράγρα παφο 6 κάνετε λόγο για αξίωση του ποσού απ'ευθείας απο τον φορέα ενώ στην παρούσα παράγραφο μιλάτε για προσφυγή απ'ευθείας στον ασφαλιστικό φορέα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κατά σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα στην ασφαλσιτική αγορά ο δικαιούχος της ασφαλιστικής αποζημίωσης ( και συνεπώς θεμελιώνων δικαίωμα προσφυγής πρός τον ασφαλιστικό οργανισμό) είναι ο operator Ο οποίος προβαίνει στην ασφάλιση του δορυφόρου και ο οποίος δύναται να συμπεριλαμβάνει ρήτρα βάσει της οποίας το κράτος αντλεί δικαιώματα ως 'επιπροσθέτως ασφαλισθένt (additionally insured).