• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Γιαννούλας' | 20 Νοεμβρίου 2013, 19:27
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους εμπλέκονται στο στήσιμο της νέας δημόσιας τηλεόρασης, που μας δίνουν την δυνατότητα να σχολιάσουμε και να καταθέσουμε απόψεις για το λεπτό αυτό θέμα των προσόντων και των προϋποθέσεων, που πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι του νέου φορέα. Πιστεύω ότι αντικατοπτρίζει προθέσεις για πραγματικά αξιοκρατικές διαδικασίες. Παρ’ όλ’ αυτά, θεωρώ αδιανόητο, το γεγονός ότι οι ειδικότητες των Τεχνικών Τηλεόρασης εξαιρούνται από το ΑΣΕΠ. Δεν θα κρίνω γιατί εξαιρούνται οι Δημοσιογράφοι, αλλά όταν ο Νομοθέτης εξαιρεί τους «Καλλιτέχνες», από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, προφανώς δεν εννοεί τους Τεχνικούς Τηλεόρασης, αλλά καλλιτέχνες των οποίων το έργο δεν μπορεί να εκτιμηθεί από τυπικά προσόντα και αναφέρομαι σε Γλύπτες, Ζωγράφους, Ποιητές κτλ. Οι Τεχνικοί του Κινηματογράφου και της Τηλεόρασης, χειρίζονται μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας και είναι απαραίτητες τεχνικές γνώσεις, που μόνο μετά από εκπαίδευση και κατάρτιση, μπορούν να αποκτηθούν. Σίγουρα το στοιχείο της καλλιτεχνικής ευαισθησίας καθώς και της αισθητικής είναι μέρος της δουλειάς μας, αλλά τα τυπικά προσόντα είναι απολύτως μετρήσιμα, οπότε πρέπει οι ειδικότητές μας να συμπεριληφθούν στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Στο Προσοντολόγιο που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, η ειδικότητα των Εικονοληπτών, κατηγοριοποιείται σε ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, αλλά στην αναλυτική περιγραφή των προσόντων, αναφέρονται οι τίτλοι μόνο για την κατηγορία ΠΕ και ΔΕ. Εάν εννοείται ότι τα προσόντα για την κατηγορία ΤΕ, είναι το «Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης», νομίζω ότι πρόκειται για λάθος. Οι κινηματογραφικές σχολές, τριετούς φοίτησης, που λειτουργούσαν στην Ελλάδα έως και το σχολικό έτος 2001-2002, δεν ανήκουν σε καμία κατηγορία εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας τις κατέταξε στην Αδιαβάθμητη εκπαίδευση. Αυτό αφορά, εκτός από τους Εικονολήπτες και Δ. Φωτογραφίας και τις ειδικότητες των Σκηνοθετών, των Μοντέρ και των Ηχοληπτών. Από το σχολικό έτος 2002-2003, οι παραπάνω σχολές λειτουργούν σαν Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, οπότε δεν αναγνωρίζονται ούτως ή άλλως. Σχετική γνωμοδότηση έχει εκδοθεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με αριθμό 224/2004. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να καταταχθούν στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση, αντίστοιχη των ΙΕΚ, η οποία μισθολογικά ανήκει στην κατηγορία ΔΕ, αλλά για κάτι τέτοιο, χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, η οποία προς το παρόν δεν υπάρχει. Σε κάθε περίπτωση, ένα σημαντικό τυπικό, αλλά και ουσιαστικό προσόν που πρέπει να έχει ένας Τεχνικός Κινηματογράφου και Τηλεόρασης, είναι η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το Υπουργείο Πολιτισμού. Εκτός του ότι οι παραπάνω άδειες είναι ένα αντικειμενικό κριτήριο των γνώσεων και της εμπειρίας ενός τεχνικού, θα βοηθούσαν και πρακτικά στο προσοντολόγιο, αλλά και στην έκδοση της προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού, αν σαν προσόν για τις ειδικότητες αυτές, ήταν «οποιοσδήποτε τίτλος σπουδών οδηγεί στην απόκτηση της αντίστοιχης άδειας». Έτσι θα μπορούσαν να αποφευχθούν θέματα ισοτιμίας και αντιστοιχίας των διαφόρων τίτλων σπουδών. Τέλος θα συμφωνήσω με πολλούς από τους προηγούμενους σχολιαστές, ότι η γνώση αγγλικών είναι απαραίτητη για όλες τις ειδικότητες. Όντως τα εγχειρίδια χρήσης, οι οδηγίες, οι περιγραφές των κουμπιών και τα menu χειρισμού όλων των επαγγελματικών οπτικοακουστικών συσκευών, είναι γραμμένα στα αγγλικά, οπότε για πρακτικούς λόγους, η γνώση αγγλικών είναι απαραίτητη. Ειδικά δε για τους Εικονολήπτες που ταξιδεύουν και πρέπει να κάνουν συνεννοήσεις για το γύρισμα, με ξένους συναδέλφους και μη, είναι ακόμα πιο σημαντικό. Παρακάτω παραθέτω συνδέσμους με ενδιαφέροντα έγγραφα που αφορούν τα θέματα αυτά. Νικόλαος Γιαννούλας Εικονολήπτης Τηλεόρασης Γνωμοδότηση 224/2004 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους http://www.nsk.gov.gr/webnsk/pdf.jsp?fileid=1272597 Επαγγελματικό Περίγραμμα ειδικότητας Εικονολήπτη, μετά από μελέτη του ΕΚΕΠΙΣ και του ΕΟΠΠΕΠ. http://www.eoppep.gr/images/EP/EP114.pdf