• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Γ.' | 29 Νοεμβρίου 2013, 00:49
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πέραν των απόψεων που έχουν παρατεθεί σχετικά με τα προσόντα και τη διαδικασία πρόσληψης των υποψηφίων υπαλλήλων της ΝΕΡΙΤ, οι οποίες στην πλειοψηφία τους και ορθώς κατά την προσωπική μου γνώμη, συγκλίνουν υπέρ της παραδοχής ότι αυτοί θα πρέπει να αξιολογηθούν και να προσληφθούν ΑΠΑΝΤΕΣ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ, θα ήθελα να παραθέσω και τις ακόλουθες σκέψεις: 1/ Σύμφωνα με το άρθρο 20 του πρόσφατου νόμου 4213/2013 (ΦΕΚ 254/21-11-2013) «Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού της υπ’ αριθμ. 9Κ/2008 προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α ́ 575/3.11.2008 Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.), οι οποίοι εν συνεχεία απολύθηκαν, επαναπροσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα σε φορείς του Υπουργείου Εργασίας. Η πρόσληψη γίνεται, κατά τη σειρά του σχετικού πίνακα κατάταξης, μετά από την ολοκλήρωση του διορισμού όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού της υπ’ αριθμ. 8Κ/2008 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π., στις κενές οργανικές θέσεις του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.». Με την ανωτέρω διάταξη νόμου το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αποφασίζει, και ορθώς κατά τη γνώμη μου, την αποκατάσταση της εργασιακής σχέσης των προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ υπαλλήλων, τόσο της πρώην ΑΤΕ (9Κ/2008 προκήρυξη), η οποία μάλιστα ΑΤΕ καταργήθηκε, όσο και των επίσης προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ του ΙΚΑ (8Κ/2008 προκήρυξη), οι οποίοι μάλιστα βρίσκονταν σε δικαστική διαμάχη μεταξύ τους. Απ’ ότι φαίνεται, λοιπόν, η διαμάχη αυτή επιλύθηκε μέσω της αποκατάστασης των ΑΣΕΠιτών και των δύο φορέων (ΑΤΕ και ΙΚΑ). 2/ Περαιτέρω, στα άρθρα 10 και 11 του νόμου 3833/2010, με τον οποίο αναστέλλονταν οι προσλήψεις στο δημόσιο λόγω του μνημονίου, προβλέπεται ρητά η εξαίρεση από την εν λόγω αναστολή των προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ υπαλλήλων, για τους οποίους ορίζεται ότι κατ’ εξαίρεση θα διορίζονται σταδιακά στους ανάλογους φορείς. 3/ Ακολούθως, ο νόμος 4093/2012 με τον οποίο τίθενται σε διαθεσιμότητα οι δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προβλέπει ως κριτήριο για τη θέση σε διαθεσιμότητα ΤΗΝ ΜΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ. Δηλαδή, αν κάποιος έχει προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα. Σε σχετικές, μάλιστα, δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι τώρα (αποφ. 37/2013 ΜΠρωτΧίου, αποφ. 90/2013 ΜΠρωτΞαν., αποφ. 1759/2013 ΜΠρωτΑθ, 494/2013 ΜΠρωτΠατ) σε αντίστοιχες δίκες μεταξύ των εργαζομένων που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και του Δημοσίου, το ίδιο το Δημόσιο προέβαλε ως επιχείρημα ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα επειδή δεν είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ (οι δικαστές αναφέρουν ρητά αυτή την εξαίρεση και εντέλει δικαιώνουν τους εργαζόμενους). Σε αρκετές περιπτώσεις, για τους υπαλλήλους που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ συνιστώνται προσωποπαγείς θέσεις ειδικοτήτων σε άλλους φορείς, στους οποίους αυτοί απορροφώνται. 4/ Με βάση τα παραπάνω, και θα μπορούσα να παραθέσω πολλά ακόμα, γίνεται αντιληπτή σε πολλές διατάξεις νόμων η εξαιρετική μεταχείριση των υπαλλήλων των οποίων τα προσόντα είχαν αξιολογηθεί από τον ΑΣΕΠ, γεγονός που δεν είναι τυχαίο, καθώς οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι ανήκουν στην κατηγορία των υπαλλήλων που πράγματι έχουν στελεχώσει το Δημόσιο αξιοκρατικά και με αδιάβλητες διαδικασίες. Και προφανώς η Διοίκηση γνωρίζει ότι αυτό είναι κάτι που δεν δύναται να παρακαμφθεί. Πώς γίνεται, λοιπόν, στο νέο ραδιοτηλεοπτικό φορέα που προτίθεστε να δημιουργήσετε, αφενός να εξαιρείτε από τη διαδικασία του ΑΣΕΠ κάποιες ειδικότητες και αφετέρου να μην κάνετε τη στοιχειώδη πρόβλεψη για όσους πρώην εργαζόμενους της ΕΡΤ είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 72/2-5-2003, ΦΕΚ 23/30-1-2004, ΦΕΚ 141/8-8-2006, ΦΕΚ 214/2-8-2005); Δεν θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι σημειωτέον είναι λίγοι, να αποκατασταθούν κατά προτεραιότητα, ως μια ελάχιστη ένδειξη ότι σ’ αυτό το κράτος όσοι διαθέτουν πραγματικά προσόντα για τα οποία έχουν αξιολογηθεί με τον πλέον αδιάβλητο τρόπο δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, κατά τη σχετική δήλωση και του Πρωθυπουργού («οι άξιοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα»); Ευχαριστώ.