• Σχόλιο του χρήστη 'Βίλλη Δ. Φωτεινή' | 29 Νοεμβρίου 2013, 12:30
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Συμβάλλοντας στη διαδικασία, προς το τέλος δημόσιου διαλόγου, θα ήταν νομίζω χρήσιμο να επισημανθούν τα εξής: Από τις αρχές τις δεκαετίας του 2000, η πολιτεία αντιλαμβανόμενη την ύπαρξη ενός πραγματικού επαγγελματικού «κενού» που στο εξωτερικό είχε από μακρόν επιλυθεί, της έλλειψης δηλαδή υψηλά καταρτισμένου προσωπικού, εξειδικευμένου επιστημονικά στο πεδίο του ήχου, χαράζει την αναγκαία στρατηγική. Η ηχοληψία, η τεχνολογία του ήχου και η ακουστική, διδάσκεται έκτοτε ως αυτόνομη επιστήμη –αποδίδοντας σχετικές ειδικότητες- στη Β/θμια εκπαίδευση (ΤΕΕ Β΄ κύκλου), στη μεταδευτεροβάθμια (ΙΕΚ) και την Γ/θμια μέσα από εξειδικευμένα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, βοηθώντας ταυτόχρονα δεκάδες αποφοίτους πανεπιστημίων του εξωτερικού να αντιστοιχήσουν τις γνώσεις τους στο επιστημονικό πεδίο του ήχου. Το 2006, το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης ο επονομαζόμενος σήμερα ως ΕΟΠΠΕΠ, με την αρωγή επαγγελματικών φορέων ΙΟΒΕ, ΓΣΣΕ κ.α, εκπόνησε μελέτη ανάπτυξης του επαγγελματικού περιγράμματος του «ηχολήπτη/τριας» προσδιορίζοντας με κάθε λεπτομέρεια το καθηκοντολόγιο, τις επαγγελματικές προδιαγραφές κτλ. Κοντολογίς, 15 σχεδόν χρόνια μετά τις πρώτες οργανωτικές προσπάθειες, μετά από δημόσιες επενδύσεις και συγκρότηση του απαραίτητου νομικού πλαισίου η χώρα μας μετρά ένα επαρκές αριθμητικά προσωπικό (εκπαιδευτές και απόφοιτοι), πλήρως εξειδικευμένο και ικανό να στελεχώσει με επαυξημένα καθήκοντα -όπως με σαφήνεια έχουν οριστεί σε σχετικά προεδρικά διατάγματα (Π.Δ. 141/2003)- οποιοδήποτε φορέα επιζητά με αξιώσεις να καλυφθεί τεχνικά στα ζητήματα του ήχου. Ως εκ τούτου κρίνεται αναγκαίο: - να αναπροσδιοριστεί η ένταξη του κλάδου των ηχοληπτών από τις καλλιτεχνικές στις τεχνικές ειδικότητες - να καθοριστούν με σαφήνεια τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και η βαθμολογική προτεραιότητα ανά κατηγορία εκπαίδευσης (ΤΕ, μεταδευτεροβάθμιας, Β/θμιας) - να ξεκαθαριστεί η δυνατότητα συμμετοχής των πτυχιούχων ηλεκτρονικών ως υποψηφίων στον κλάδο Ηχοληπτών εφόσον δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα συμμετοχής τους στο κλάδο ΤΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών και η επαγγελματική τους ειδίκευση δεν είναι συναφής προς την επιστήμη της Τεχνολογίας του Ήχου/Ακουστικής. Με κάθε εκτίμηση προς τη διαδικασία διαβούλευσης