• Σχόλιο του χρήστη 'FORTHNET MEDIA AE' | 10 Δεκεμβρίου 2020, 20:21

    Σε σχέση με την παράγραφο 2: Προβλέπεται υποχρέωση των παρόχων να συμβάλλουν στην οικονομική ενίσχυση των ελληνικών οπτικοακουστικών έργων καταβάλλοντας 1,5% επί του κύκλου εργασιών των τηλεοπτικών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων των παρόχων υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι πάροχοι υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, οι οποίοι έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με τον Ν. 2644/1998, επιβαρύνονται, από την έναρξη λειτουργίας τους με πληθώρα φόρων, τελών και άλλων επιβαρύνσεων, όπως ενδεικτικά τα ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα τόσο για την απόκτηση της άδειας όσο και για την χρήση της υπηρεσίας (μέχρι 3% επί του ετήσιου κύκλου εργασιών τους), τα περισσότερα από τα οποία υπολογίζονται επί του κύκλου εργασιών τους. Οι συνολικές επιβαρύνσεις ξεπερνούν σε ετήσια βάση ποσοστό 6% επί του κύκλου εργασιών των συνδρομητικών παρόχων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υψηλή αξία απόκτησης των σχετικών δικαιωμάτων (κινηματογραφικών, αθλητικών κλπ) προκειμένου οι υπηρεσίες ενός συνδρομητικού παρόχου να είναι ελκυστικές αλλά και προσιτές στον υποψήφιο συνδρομητή, σε συνδυασμό με το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σχεδόν εκμηδενίζουν οποιοδήποτε περιθώριο κέρδους. Η επιβολή μιας επιπλέον –ιδιαίτερα σημαντικής- επιβάρυνσης, όπως αυτή που προβλέπεται στο παρόν άρθρο ύψους 1,5%, υπολογιζόμενης επί του κύκλου εργασιών ουσιαστικά θα αποτελέσει ανασχετικό παράγοντα περαιτέρω επενδύσεων, αλλά και είναι πιθανό να διακινδυνέψει την ίδια την βιωσιμότητά τους. Σε κάθε περίπτωση, η διατύπωση αυτή είναι πολύ ευρεία και, όπως είναι διατυπωμένη,φαίνεται ότι καταλαμβάνει και έσοδα των επιχειρήσεων που δεν συνδέονται με τη μετάδοση και εκμετάλλευση του οπτικοακουστικού περιεχομένου. Επομένως, εφόσον τελικά επιλεγεί η πρόβλεψη ποσοστού επί κύκλου εργασιών, αφενός το ποσοστό αυτό δεν θα πρέπει να ξεπερνά το ποσοστό του 0,5% και αφετέρου θα πρέπει να περιοριστεί η υποχρέωση μόνο στην κατηγορία των διαφημιστικών εσόδων και των εσόδων από συνδρομές. Σε κάθε περίπτωση, η εναλλακτική επιλογή του παρόχου /τηλεοπτικού οργανισμού να υπαχθεί στο καθεστώς του άρ. 8 του Ν. 3905/2010, με ταυτόχρονη απαλλαγή του παρόχου από την υποχρέωση οικονομικής συνεισφοράς που προβλέπεται από το άρθρο 17, παρ. 2 του Σχεδίου Νόμου, είναι ορθή και θα πρέπει να διατηρηθεί. Περαιτέρω, στο τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου, όπου απαριθμούνται τα κριτήρια για τη διαπίστωση εάν και κατά πόσο οι υπηρεσίες ενός παρόχου μη εγκατεστημένου στην Ελλάδα απευθύνονται στο ελληνικό κοινό ή αφορούν ειδικά αυτό, θεωρούμε ότι θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι τα κριτήρια αυτά θα εξετάζεται εάν συντρέχουν διαζευτικά και όχι σωρευτικά.