• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ' | 14 Σεπτεμβρίου 2022, 18:31

    Σύμφωνα με το άρθρο 4, παράγραφος 2, το Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου που προβλέπεται στο άρθρο 2 του ν. 3548/2007 (Α’ 68), όπως το άρθρο αυτό αντικαθίσταται με το άρθρο 23 του παρόντος, και στο οποίο μπορούν να εγγράφονται οι περιφερειακές και τοπικές εφημερίδες που δικαιούνται να προβαίνουν στις δημοσιεύσεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3548/2007 (Α’ 68), εντάσσεται στο Μ.Ε.Τ. ως ΥΠΟΜΗΤΡΩΟ. Εδώ να τονίσουμε ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε τεθεί θέμα αλλαγών του Ν.3548/2007 και μάλιστα αλλαγών που θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τις εβδομαδιαίες εφημερίδες. Το 2007, που ο νόμος ψηφίστηκε, ο έντυπος τύπος βρίσκονταν σε μια από τις καλύτερες περιόδους του. Κι όμως για τις εβδομαδιαίες εφημερίδες θεσπίστηκε το να απασχολούν δύο (2) δημοσιογράφους (για Νομούς άνω των 80.000 κατοίκων) και έναν (για Νομούς κάτω των 80.000 κατοίκων). Σήμερα, 15 χρόνια μετά κι ενώ ο εβδομαδιαίος περιφερειακός Τύπος έχει δεχτεί συνεχή και μεγάλα πλήγματα, καλούμαστε να σηκώσουμε επιπλέον βάρη με την πρόσληψη δημοσιογράφων, αλλά και… λοιπού προσωπικού. Αναφέρουμε τα κυριότερα πλήγματα, από το 2007 μέχρι σήμερα: α) Κατάργηση δημοσίευσης ισολογισμών. β) Σημαντικό «ψαλίδισμα» στις δημοσιεύσεις διακηρύξεων, προκηρύξεων κ.α. γ) Γενική κρίση στον έντυπο τύπο. δ) Μείωση διακινούμενων φύλλων μας μέσω των ΕΛΤΑ (σε 400, τα οποία μάλιστα είτε δεν φτάνουν ποτέ στον παραλήπτη τους είτε με μεγάλη καθυστέρηση) ε) Επιβολή 2% επί του τζίρου μας, υπέρ ΕΔΟΕΑΠ. στ) Και εσχάτως: Αύξηση κατά 30-40% στην εκτύπωση (τυπογραφείο, χαρτί, υλικά κ.α.), καθώς και στην διανομή των εφημερίδων μας (καύσιμα). Αναφέρουμε τα παραπάνω για να επισημάνουμε το ότι είναι αδιανόητο να επιβαρυνθούν με επιπλέον έξοδα οι εφημερίδες, με την πρόσληψη προσωπικού που δεν πρόκειται να ωφελήσει, αλλά αντιθέτως θα πλήξει τις εφημερίδες μας. EIMΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ Ν. 3548/2007! Γιατί, απλά, οποιαδήποτε αλλαγή θα επιφέρει σωρεία λουκέτων σε εβδομαδιαίες και ημερήσιες, περιφερειακές εφημερίδες, με ότι αυτό συνεπάγεται για το κράτος, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες. Κι όλα αυτά, ενώ εκκρεμούν τρία σημαντικά αιτήματα μας που στόχο έχουν την εξασφάλιση ρευστότητας, αλλά να δώσουν οικονομική ανάσα στις εφημερίδες μας: α. Άμεση εξόφληση των παραστατικών που αφορούν τις δημοσιεύσεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3548/2007 (Α’ 68) και συγκεκριμένα εξόφληση εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την δημοσίευση τους στις εφημερίδες μας (να ισχύσει και αναδρομικά καθώς πολλοί φορείς οφείλουν σημαντικά ποσά στις εφημερίδες). β. Ορισμός ενιαίας τιμής (5 ευρώ ανά εκατοστό) για όλες τις δημοσιεύσεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3548/2007 (Α’ 68). Τα δύο παραπάνω αιτήματα έχουν ελάχιστο έως μηδενικό δημοσιονομικό κόστος, καθώς το 85% και πλέον των δημοσιεύσεων πληρώνονται από τους ανάδοχους των έργων. γ. Και φυσικά το οριστικό τέλος των βασανιστικών παρατάσεων που αφορούν τον Ν. 3548/2007. Υπενθυμίζουμε ότι η τρέχουσα παράταση εκπνέει στις 31-12-2023. Άραγε, πως μπορεί να σχεδιάσει ο καθένας από εμάς το μέλλον της εφημερίδας του πέρα από την ημερομηνία αυτή; Οριστικό τέλος λοιπόν, στις παρατάσεις επί παρατάσεων και οριστική απελευθέρωση στις δημοσιεύσεις των διακηρύξεων. Συνοψίζοντας: αν επέλθει οποιαδήποτε αλλαγή στον Ν. 3548/2007, μόνο πλήγματα θα επιφέρει στην ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφία των 230 εφημερίδων που εντάχθηκαν στην απόφαση του 2021 (104 εβδομαδιαίες περιφερειακές, 101 ημερήσιες περιφερειακές και 26 τοπικές Αττικής και Θεσσαλονίκης). Ποιες θα οφεληθούν; Λιγοστές, όχι περισσότερες από 20 εφημερίδες (σύμφωνα με την εικόνα που έχουμε και αποτυπώνει την πραγματικότητα στον Περιφερειακό Τύπο). Ακόμα κι αν κάποιες εφημερίδες προσπαθήσουν να προσαρμοστούν (μάλλον αδύνατον τα δύσκολα αυτά χρόνια του Τύπου να αυξήσουν τα έξοδα -από που;), ποιο θα είναι το επιπλέον όφελος τους αν ενταχθούν στο ΥΠΟΜΗΤΡΩΟ; Οι υποχρεωτικές δημοσιεύσεις μειώνονται δραματικά, οι εξοφλήσεις των τιμολογίων πολλές φορές απαιτούν χρόνια, ενώ ουδείς μπορεί να γνωρίζει αν θα υπάρχουν διακηρύξεις και μετά την 1-1-2024.