• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΕΤΑδραση' | 4 Ιουλίου 2022, 20:23

    Άρθρο 5 Στις παραγράφους 3 και 4 θα πρέπει να οριστεί ο φορέας που θα αξιολογεί το βέλτιστο συμφέρον του ανηλίκου. Στην παράγραφο 4 αναφέρεται «κάθε αρχή και όργανο, στον τομέα των αρμοδιοτήτων τους, οφείλουν να αναζητούν ταχέως μία βιώσιμη λύση, συμβατή με την ευημερία του ασυνόδευτου ανηλίκου και το βέλτιστο συμφέρον αυτού». Από την αναφορά αυτή δεν προκύπτει ποιός συγκεκριμένος φορέας θα αξιολογήσει το βέλτιστο συμφέρον του ανηλίκου, αλλά αυτό παραμένει αόριστο και γενικό. Στην πράξη κανένας φορέας και αρχή δεν θα αναλαμβάνει την ευθύνη λήψης απόφασης σχετικά με την ευημερία του ασυνόδευτου ανηλίκου, ευθύνη η οποία θα μεταβιβάζεται από τον έναν φορέα στον άλλον. Συνεπώς είναι αναγκαία η αποσαφήνιση του φορέα που θα αξιολογεί το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού. Τέλος προτείνεται να προστεθούν δύο επιπλέον παράγραφοι οι οποίες να αναφέρουν: α) «Ειδικότερα στα σημεία εισόδου οι λιμενικές, αστυνομικές αρχές, τα ΚΥΤ και τα ΚΕΔΝ υποχρεούνται να ενημερώνουν και να καλούν άμεσα τον επίτροπο κατά την άφιξη ασυνόδευτων ανηλίκων, προκειμένου να παρασταθεί σε όλες τις διαδικασίες ενημέρωσης, υποδοχής και καταγραφής του από τις αρμόδιες αρχές» και β) οι αρμόδιες αρχές που αναζητούν πληροφορίες στο πλαίσιο οικογενειακής επανένωσης, μετεγκατάστασης και επαναπατρισμού των ασυνόδευτων ανηλίκων θα πρέπει να απευθύνονται στο Υπουργείο Εξωτερικών το οποίο διατηρεί διπλωματικές αποστολές στα κράτη καταγωγής τους ή σε Διεθνείς Οργανισμούς και όχι στις πρεσβείες των χωρών καταγωγής τους.