• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΣΙΣ Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξηςς Νέων' | 13 Μαρτίου 2023, 17:03

    Άρθρο 134: Άδειες διαμονής για ανθρωπιστικούς και εξαιρετικούς λόγους (άδεια διαμονής τύπου «Α»): Ενώ το άρθρο τιτλοφορείται “άδειες διαμονής για ανθρωπιστικούς και εξαιρετικούς λόγους”, δεν αναφέρεται στο κείμενο αυτού ποιες είναι οι άδειες διαμονής για εξαιρετικούς λόγους (δεν είναι σαφές αν αναφέρεται,σε αυτές της παραγράφου 4 γ, κατ' αναλογία με όσα σήμερα ισχύουν υπό άρθρο 19 Ν.4251/2014. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό άρθρο για τους εξαιρετικούς και ξεχωριστό για τους ανθρωπιστικούς, όπως συμβαίνει και σήμερα με τα αρθ. 19 και 19Α Ν.4251/2014. Η διαφορά στη διατύπωση ανάμεσα στην παράγραφο 1 όπου αναγράφεται “μπορεί να χορηγείται” και στην παράγραφο 2 όπου αναγράφεται “”χορηγείται” σημαίνει ότι στην παράγραφο 1 υπάρχει διακριτική ευχέρεια του Υπουργού ενώ στην παράγραφο 2 δέσμια αρμοδιότητα; Παρακαλούμε να αποσαφηνιστεί. Στην παράγραφο 3, εδάφιο β' η τελευταία λέξη να αντικατασταθεί από “χορηγήθηκαν” σε “χορηγήθηκε”. Στην παράγραφο 4 γ εδάφιο τελευταίο, η μη συμπερίληψη στην επταετία του χρόνου που διένυσε ο αιτών τη συγκεκριμένη άδεια διαμονής ως αιτών διεθνή προστασία παρίσταται παντελώς ανεπιεικής και εντελώς αδικαιολόγητη. Στην παράγραφο 5 δεν είναι σαφές ποια είναι τα πρόσωπα που “υπάγονται στο παρόν”. Εννοεί όλες τις αιτήσεις που περιέχονται στο συγκεκριμένο άρθρο, μόνο τις αιτήσεις των παραγράφων 1 και 2 ή μόνο τις αιτήσεις της παραγράφου 4; Στην παράγραφο 5, αναφορικά με τις περιπτώσεις που οι αιτούντες άδεια διαμονής κατ'αρθρο 134 δεν διαθέτουν και δεν μπορούν να διαθέτουν διαβατήριο, έχει παρατηρηθεί ότι η σχετική γνώμη της Επιτροπής Μετανάστευσης αργεί πολύ να διατυπωθεί. Επομένως προτείνουμε, τουλάχιστον για τις υποπεριπτώσεις της παρ.4 αα έως αγ και β, η αντικειμενική αδυναμία κατοχής διαβατηρίου να δηλώνεται με υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος και σε περιπτώσεις ασυνόδευτων και χωρισμένων από την οικογένεια τους παιδιών με υπεύθυνη δήλωση του εντεταλμένου επιτροπείας και αν δεν υφίσταται τέτοιος από το νόμιμο εκπρόσωπο του ανηλίκου. Άλλως η αντικειμενική αδυναμία να διαπιστώνεται με τρόπο που θα είναι λιγότερο χρονοβόρος και από όργανο διάφορο της Επιτροπής Μετανάστευσης. Η παράγραφος 6 είναι δυνατόν να τροποποιηθεί ως εξής: “6. Αιτήσεις για τη χορήγηση άδειας διαμονής ανηλίκων ή ενηλίκων που αδυνατούν να επιληφθούν των υποθέσεών τους και φιλοξενούνται σε οποιοδήποτε ίδρυμα ή σε νομικά πρόσωπα κοινωφελούς σκοπού, υποβάλλονται από τον οριζόμενο εκπρόσωπο του ιδρύματος ή του νομικού προσώπου. Σε περιπτώσεις ασυνόδευτων και χωρισμένων από την οικογένειά τους ανηλίκων φιλοξενούμενων σε Κ.Φ.Α.Α. η αίτηση υποβάλλεται από τον εντεταλμένο επίτροπο και αν δεν υφίσταται τέτοιος από τον νόμιμο εκπρόσωπο του ανηλίκου, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ.1 ιε’ Ν. 4939/2022”