• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο Για τα Δικαιώματα του παιδιού' | 13 Μαρτίου 2023, 21:53

    Άρθρο 134 παρ. 4 σημείο αα : Προβληματική διάταξη καθώς κρίνεται δυσχερής και ασαφής ο τρόπος που θα αποδεικνύεται ότι είναι αδύνατη η επιστροφή τους σε ασφαλές περιβάλλον καθώς και ότι χρήζουν προστατευτικών μέτρων. Προτείνεται και μόνο η φιλοξενία από ιδρύματα να αποτελεί τεκμήριο ότι δικαιούνται να λάβουν άδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Άρθρο 134 παρ. 4 σημείο β : Δεδομένου ότι η προστασία των παιδιών σύμφωνα και με τα οριζόμενα και στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού πρέπει να είναι ενιαία και να μην υπάρχουν διακρίσεις, προτείνεται ως φιλοξενούμενοι να προστεθούν και οι ασυνόδευτοι ανήλικοι οι οποίοι διαβιούν στα Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του άρθρου 66ΚΣΤ του Ν. 4939/2022 και στα Εποπτευόμενα Διαμερίσματα Ημιαυτόνομης Διαβίωσης του άρθρου 66ΚΖ του Ν. 4939/2022. Συνεπώς προτείνεται η εξής αναδιατύπωση : β. ανήλικοι φιλοξενούμενοι σε οικοτροφεία που λειτουργούν υπό την εποπτεία των αρμόδιων Υπουργείων και ασυνόδευτοι ανήλικοι οι οποίοι διαβιούν στα Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του άρθρου 66ΚΣΤ του Ν. 4939/2022 και στα Εποπτευόμενα Διαμερίσματα Ημιαυτόνομης Διαβίωσης του άρθρου 66ΚΖ του Ν. 4939/2022 (άδεια διαμονής τύπου «Α.5»). Η άδεια διαμονής έχει διάρκεια ισχύος τρία (3) έτη και ανανεώνεται για ισόχρονο διάστημα εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης. Η άδεια διαμονής μπορεί να ανανεωθεί σύμφωνα με το άρθρο 11 για έναν από τους λοιπούς λόγους του παρόντος, εφόσον εκλείψουν οι λόγοι για τους οποίους χορηγήθηκε,… Άρθρο 134 παρ. 4 σημείο γ : η φράση : «και δεν έχει εκδοθεί τελεσίδικη αρνητική απόφαση χορήγησης διεθνούς προστασίας» πρέπει να απαλειφθεί, καθώς αποτελεί προϋπόθεση με ξεκάθαρη παραβίαση των δικαιωμάτων το πολιτών τρίτων χωρών. Με την πρόταση αυτή οι αιτούντες διεθνούς προστασίας σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης στερούνται τη δυνατότητα να καταθέσουν αίτημα για εξαιρετικούς λόγους. Το αίτημα διεθνούς προστασίας κατατίθεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση της Γενεύης και την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποκλείει τον αιτούντα από την απολαβή άλλων δικαιωμάτων και τη στέρηση της δυνατότητας χορήγησης άδειας διαμονής. Περαιτέρω η τελευταία περίοδος πρέπει να αλλάξει σε «Ο χρόνος παραμονής βάσει σχετικού δικαιώματος του αιτούντος διεθνούς προστασίας στη Χώρα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 4939/2022, θα προσμετράται για τη συμπλήρωση της επταετίας», διαφορετικά να καταργηθεί. Ο αιτών άσυλο με την κατάθεση του αιτήματός του για διεθνή προστασία συνδέεται με τη χώρα όπου υποβάλλει το αίτημά του, εν προκειμένω την Ελλάδα, ενώ έως ότου κριθεί το αίτημά του δε συνδέεται με καμία άλλη χώρα συμπεριλαμβανομένης της χώρας καταγωγής. Μάλιστα, το διάστημα αυτό, ο αιτών άσυλο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να ενταχθεί και να δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με την Ελλάδα. Συνακόλουθα, ο χρόνος μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί της χορήγησης διεθνούς προστασίας κρίνεται επιβεβεβλημένο να προσμετράται στον υπολογισμό της επατετίας, καθώς πρόκειται για διάστημα που συμβάλλει στη δημιουργία δεσμών με τη χώρα. Άρθρο 134 παρ. 5: Προτείνεται η εξαίρεση των ασυνόδευτων παιδιών (άρθρο 5 παρ. β, αφού πρώτα γίνει δεκτό ότι θα συμπεριληφθούν τα ΚΦΑΑ και τα ΕΔΗΔ) από την κατοχή διαβατηρίου. Λόγω της αντικειμενικής πολλές φορές αδυναμίας έκδοσης ή κατοχής διαβατηρίου στις περιπτώσεις των ασυνόδευτων παιδιών, η διάταξη θα τύχει κενή περιεχομένου και δεν θα προσφέρει καμία προστασία. Τα περισσότερα ασυνόδευτα παιδιά δεν έχουν εκδώσει ποτέ ή αδυνατούν να εκδώσουν διαβατήριο πριν την είσοδο τους στη χώρα.