• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού' | 14 Φεβρουαρίου 2019, 23:15

    8.2 Ανεξαρτήτως της ευδοκίμησης ή μη του αιτήματος διεθνούς προστασίας να προβλέπεται αναγνώριση καθεστώτος προστασίας στους ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες διεθνή προστασία μέχρι την ενηλικίωσή τους και δημιουργία προστατευτικού και υποστηρικτικού πλαισίου μετά την ενηλικίωσή τους για 3 έτη με σκοπό την κατά το δυνατό ομαλότερη και πιο επιτυχημένη ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία. 8.2.1. Πέραν του θεσμού των φιλοξενουσών οικογενειών, για τις οποίες είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει καθυστέρηση στην καταγραφή και εκπαίδευση, αν θεωρήσουμε ότι για την εφαρμογή τους απαιτείται η ψήφιση των απαιτούμενων 10 υπουργικών αποφάσεων του Ν. 4538/2018 με τίτλο : «Μέτρα για την προώθηση των Θεσμών της Αναδοχής και Υιοθεσίας και άλλες διατάξεις», όπως έχει αναφερθεί από την Υφυπουργό Εργασίας κ. Φωτίου, θα πρέπει να ληφθούν αναλυτικότερα ως μέτρα τα όσα προβλέπονται στο κεφάλαιο 3.5. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να προωθηθεί και υποστηριχθεί το πλαίσιο ημιαυτόνομης διαβίωσης (μέτρο 1.3.3.) για τις ηλικίες 16+ και να επεκταθεί μέχρι την ηλικία τουλάχιστον των 21 ετών. Η ημιαυτόνομη διαβίωση σε προστατευόμενα διαμερίσματα μπορεί να αποτελέσει το καλύτερο ενταξιακό εργαλείο για τους ασυνόδευτους ανήλικους, καθώς με τον τρόπο αυτό θα έχουν τόσο την ελευθερία ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμμετοχής σε δραστηριότητες που επιθυμούν όσο και την υποστήριξη και τον έλεγχο, στο βαθμό που απαιτείται, από εξειδικευμένο προσωπικό. Το παραπάνω θα μπορούσε να αποτελέσει βέλτιστη πρακτική για την ένταξη, σε συνδυασμό με το μέτρο 1.3.4. του κεφαλαίου 3.5. για την επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων (με την εφαρμογή του Ν. 4554/2018, άρθρα 13-32), σύμφωνα με το οποίο όταν τεθεί σε ισχύ ο Νόμος, ο κάθε ασυνόδευτος ανήλικος αιτών διεθνή προστασία θα έχει ως πρόσωπο αναφοράς έναν επίτροπο που θα του έχει οριστεί από τον αρμόδιο Εισαγγελέα.