• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Σίσκος' | 23 Απριλίου 2020, 15:45

    Το ζήτημα της προστασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων πρέπει να αντιμετωπίζεται απο την πολιτεία ως ζήτημα παιδικής προστασίας και όχι στα πλαίσια της άσκησης μεταναστευτικής πολιτικής. Για το λόγο αυτό, δεν κρίνεται σκοπιμη η μεταφορά της αρμοδιότητας από τη Δ/νση Προστασίας Παιδιού και Οικογένειας του ΥπΕΚΥ. Αντ'αυτής, θα μπορούσε να συσταθεί Ειδική Γραμματεία Ασυνόδευτων Ανηλίκων μέσα στο ίδιο το ΥπΕΚΥ. Άλλωστε και η σχετική Οδηγία για την Υποδοχή, θεσπίζει διατάξεις και εγγυήσεις για ασυνόδευτους ανηλίκους, ανεξάρτητα αν είναι αιτούντες ή δικαιούχοι διεθνούς προστασίας. Σε περίπτωση που προκριθεί τελικά η διατήρηση της Ειδικής Γραμματείας υπό το ΥπΜΑ και η ανάθεση αρμοδιοτήτων σε αυτήν, απαιτείται αναδιατύπωση του άρθρου σε συνδυασμό και με το άρθρο 32 του Ν. 4636/19, γιατί προκαλείται σύγχυση ως προς τις αρμοδιότητες και τον τρόπο άσκησης αυτών καθώς και ως προς τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων, π.χ. δεν είναι σαφές τι γίνεται με τις αρμοδιότητες για την εκπροσώπηση και την επιτροπεία. Παρομοίως, οι αρμοδιότητες που προστίθενται με το παρόν άρθρο συμπίπτουν με τις αρμοδιότητες που ασκεί η Διεύθυνση Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Ε.Κ.Κ.Α βάσει του αρ.27 του Ν.4554/2018. Τέλος, απαιτείται η περιγραφή της οργανωτικής διάρθρωσης της Ειδικής Γραμματείας.