• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Απέργης' | 24 Απριλίου 2020, 00:12

    Η πρόταση για αύξηση των υποθέσεων ανά Επιτρπή οδηγεί στην υπερφότωση των πινακίων των Επιτροπών αφού κάθε μέλος της Επιτροπής θα χρεώνεται έως 30 υποθέσεις ανά μήνα και επιπρόσθετες 5 (από τις 15 της Επιτροπής) από τυχόν εμβόλιμες συνεδριάσεις. Η έκδοση των αυτών των υποθέσεων καθίσταται δυσβάστακτη για τα μέλη των Επιτροπών που είναι ενεργοί διοικητικοί δικαστές και έχουν άλλο φόρτο εργασίας στα διοικητικά δικαστήρια.Έτσι καθίσταται υπαρκτός ο κίνδυνος της πτώσης της ποιότητας των αποφάσεων και, άρα, της αύξησης της προσβολής τους στα διοικητικά δικαστήρια ενώ θα αυξάνεται ο αριθμός των χρεωμένων υποθέσεων ανά δικαστή καθώς δεν είναι εφικτό ο κάθε διαστής να εκδίδει 30 αποφάσεις κάθε μήνα, δεδομένου και του φόρου εργασίας στα διοικητικά δικαστήρια.Ως πρώην μέλος των Επιτροπών αυτών επίχρόνια υεωρώ εφικτό έναν αριθμό χρεώσεων έως 20 ανά μέλος Επιτροπής ανά μήνα συνολικά 9κια όχι έως 35 που προβλέπεται τώρα). Συνεπώς λόγω των αμέσως προαναφερομένων, το αποθεμα εκκρεμών αποφάσεων (backlog) των Επιτροπών Pροσφυγών με αποτέλεσμα νέες καθυστερήσεις στην έκδοση αποφάσεων ενώ η Αρχή Προσφυγών έχει εκκρεμείς πάνω από 14.000 αποφάσεις από το παρελθόν και κατίθνεται τουλάχιστον 1400-1500 προσφυγές κάθε μήνα υπό κανονικές συνθήκες (των προηγουμένων του κορωνοιού καταστάσεων).Συνεπώς η επιλογή αυτή οδηγεί εκ των πραγμάτων σε νέες καθυστερήσεις και αύξηση των εκκρεμών υποθέσεων προς έκδοση. Προτείνεται η ίδρυση νέων,πρόσθετων Επιτροπών (τουλάχιστον 3-4) ώστε να διεκπεραιώνονται ταχύτερα οι αποφάσεις και να μειωθεί το απόθεμα εκκρεμών υποθέσεων της Αρχής Προσφυγών. Παράλληλα απαιτείται η ενίσχυση της Αρχής Προσφυγών με νέο μόνιμο προσωπικό και έγκαιρη και επαρκή υλικοτεχνική υποστήριξη καθώς παρατηρούνται συχνά ελλείψεις σε βασικές λειτουργικές ανάγκες των Επιτροπών (προβλήματα με εκτυπωτές, μελάνι εκτυπωτών, άλλα αναλώσιμα,καθαριότητα κλπ) ήδη από το 2016 και,κατά περιόδους, μέχρι και σήμερα, οι οποίες (ελλείψεις) συντείνουν σε αρρυθμίες και σε καθυστερήσεις στις διαδικασίες.