• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού' | 24 Απριλίου 2020, 01:06

    Αρχικά κρίνεται απαραίτητο να διασαφηνιστεί ο συντονισμός και η συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων και Φορέων. Περαιτέρω, πριν την υποπερίπτωση δα΄ προτείνεται να προστεθεί υποπερίπτωση δα΄ με περιεχόμενο : μεριμνά για την προστασία και διασφάλιση και κάλυψη των βασικών αναγκών των ασυνόδευτων και χωρισμένων παιδιών που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες και σε καθεστώς αστεγίας. Ειδικότερα για την υποπερίπτωση δβ΄ αναφορικά με τις safe zones, προτείνεται η συνολική κατάργησή τους καθώς στην πράξη μόνο ασφαλείς ως προς τα παιδιά δεν είναι, διαφορετικά η θεσμοθέτηση των ελαχίστων στάνταρ όπως έχουν ήδη από το 2016 προβλεφθεί από τον ΔΟΜ (https://greece.iom.int/sites/default/files/Annex%20A_1.PDF ) και ειδικότερα η μέγιστη διάρκεια παραμονής των 3 μηνών (παράγραφος 11 στην κατηγορία Procedures and Placements). Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να εξηγηθεί και αναλυθεί η διαδικασία του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 60 : «Προς τούτο, προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, για τον διορισμό εκπροσώπου μέσω του καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιου Εισαγγελέα και ενημερώνει αμέσως τον ασυνόδευτο ανήλικο για τον ορισμό του εκπροσώπου του», για την απόδοση της πραγματικής φροντίδας σε συγγενή ή σε έτερο κατάλληλο πρόσωπο καθώς και τον ορισμό επιτρόπου στα χωρισμένα παιδιά. Θα ενημερώνει η Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου σε συνεργασία με το ΕΚΚΑ την αρμόδια Εισαγγελία για τον ορισμό επιτρόπου ή την ανάθεση πραγματικής φροντίδας, διαφορετικά θα αναλαμβάνει άμεσα την απόφαση η αρμόδια Εισαγγελία βάσει των άρθρων 14-16 του Ν. 4554/2018;