• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΕΤΑδραση - Δράση για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη' | 24 Απριλίου 2020, 16:55

    Η κατάργηση του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 48, αν και είναι στη σωστή κατεύθυνση, πρέπει να συνοδεύεται από την ταυτόχρονη αύξηση της δυναμικότητας των κατάλληλων δομών φιλοξενίας για ασυνόδευτους ανήλικους ανά την ελληνική επικράτεια και της επίλυσης του προβλήματος αστεγίας των ανηλίκων. Με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση και δεδομένης της μικρής δυναμικότητας σε δομές φιλοξενίας, φαίνεται ότι η παραπομπή στην ΕΛ.ΑΣ. είναι η μόνη εναλλακτική λύση. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, ένας σημαντικό ποσοστό ανηλίκων θα καταλήξει σε «προστατευτική φύλαξη», γεγονός που, δεδομένης της ανυπαρξίας δυνατότητας φιλοξενίας της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και της αμφιλεγόμενης φύσης του καθεστώτος της προστατευτικής φύλαξης, θα σήμαινε ότι η πλειοψηφία των παιδιών θα βρεθεί εκτεθειμένη σε επισφαλείς συνθήκες είτε μέσα στα camp είτε εκτός αυτών. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι ανήλικοι κάτω των 15 ετών και ιδίως τα παιδιά έως 12 ετών θα βρίσκονται σε κίνδυνο αφού δεν υπάρχει ιδιαίτερη νομοθετική πρόβλεψη.