• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ' | 24 Απριλίου 2020, 17:36

    Η εν λόγω τροποποίηση εισάγει αυθαίρετο περιορισμό του δικαιώματος σε προσωπική συνέντευξη. Προκειμένου να διασφαλίζεται πλήρως εντός της Ένωσης το δικαίωμα στο άσυλο (άρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. – εφεξής ΧΘΔΕΕ) και η τήρηση της αρχής της μη επαναπροώθησης (άρ. 19 ΧΘΔΕΕ) ο ενωσιακός νομοθέτης στην Οδηγία 2013/32/ΕΕ για τις διαδικασίες ασύλου ρυθμίζει περιοριστικά τις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες τα Κράτη Μέλη δύνανται να παραλείπουν την πραγματοποίηση συνέντευξης, μη καταλείποντας στα Κράτη Μέλη ευχέρεια εισαγωγής επιπλέον εξαιρέσεων. Η Οδηγία 2013/32/ΕΕ και συγκεκριμένα το άρθρο 14 αυτής, προβαίνει σε περιοριστική (και όχι ενδεικτική) απαρίθμηση των περιπτώσεων απάλειψης διεξαγωγής της προσωπικής συνέντευξη επί της ουσίας και μόνο όταν α. ο αιτών είναι ανίκανος ή β. δεν μπορεί να συμμετάσχει σε συνέντευξη, για λόγους που οφείλονται σε μόνιμες καταστάσεις ανεξάρτητες από τη θέλησή του. Ως εκ τούτου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραληφθεί η προσωπική συνέντευξη για λόγο που αφορά στην μη επιθυμία του αιτούντος διενέργειας της συνέντευξης στην επίσημη γλώσσα της χώρας καταγωγής του. Επιπλέον η εκ προοιμίου παράληψη διεξαγωγής της συνέντευξης για λόγους που δεν άπτονται σε καταχρηστική συμπεριφορά του αιτούντος αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος ακρόασης και δη του άρθρου 20 του Συντάγματος. Συνεπώς οφείλει να απαλειφθεί η εν λόγω τροποποίηση.