• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Δημητρίου' | 24 Ιουνίου 2022, 18:51

    Στο άρθρο 17 αναφέρεται "Ο οριζόμενος από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτων ανηλίκων Φ.Π.Υ.Ε.. τοποθετεί, διορίζει ή χρησιμοποιεί, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μορφή απασχόλησης, διαρκώς ή μεμονωμένα, συντονιστή, με σκοπό την εποπτεία των πράξεων του εντεταλμένου επιτροπείας. Ο συντονιστής ασκεί τις αρμοδιότητες της παρ. 2, χωρίς να υπόκειται στον έλεγχο και στην καθοδήγηση του επιτρόπου." Με τη συγκεκριμένη διατύπωση ο συντονιστής αν και αποτελεί υπάλληλο / συνεργάτη και βασικό συντελεστή του έργου του Επιτρόπου / ΦΠΥΕ και συντονίζει το έργο των εντεταλμένων επιτροπείας, δεν υπόκειντο στον έλεγχο και την καθοδήγηση του ΦΠΥΕ. Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι προβληματική γιατί 1) ο ΦΠΥΕ δεν έχει ουσιαστικό έλεγχο σε υπάλληλο του ενώ ταυτόχρονα έχει την πλήρη νομική ευθύνη για την υλοποίηση του έργου επιτροπείας 2) ο Συντονιστής λειτουργεί ουσιαστικά χωρίς προϊστάμενο ενώ αποτελεί τον de facto προϊστάμενο των εντεταλμένων επιτροπείας Εάν στόχος είναι να υπάρχει έλεγχος στο έργο του Επιτρόπου αυτό μπορεί να γίνει από την Μονάδα Θεσμικής Προστασίας. Εάν ο στόχος είναι να υπάρχει εσωτερικός έλεγχος του έργου του επιτρόπου θα μπορούσε να ορίζεται από κάθε επίτροπο ένας εσωτερικός ελεγκτής επιτροπείας / επόπτης που να παρέχει εκθέσεις για τυχόν προβλήματα / κωλύματα / συγκρούσεις συμφερόντων κλπ αλλά όχι να έχει επιχειρησιακό ρόλο. Το πρόβλημα δεν είναι με τον ελεγκτικό ρόλο του συντονιστή προς τον Επίτροπο αλλά με το συνδυασμό αυτό του ρόλου με το επιχειρησιακό μέρος του συντονισμού των επιτρόπων κλπ. Προτείνουμε είτε την αφαίρεση της φράσης "Ο συντονιστής ασκεί τις αρμοδιότητες της παρ. 2, χωρίς να υπόκειται στον έλεγχο και στην καθοδήγηση του επιτρόπου.", είτε / και την προσθήκη επόπτη που συμβάλλεται με τον Επίτροπο για να εποπτεύει τη λειτουργία του έργου του (και δυνητικά και την κατάθεση της τριμηνιαίας αναφοράς του Αρ 23)