• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων' | 4 Ιουλίου 2022, 14:09

    Στην δεύτερη προϋπόθεση της παρ.1 θα πρέπει να ορίζεται ρητά ότι αυτή αφορά κάθε ασυνόδευτο παιδί. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τα κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου ταυτοποιημένα ασυνόδευτα παιδιά, δηλαδή ότι θα έχουν και αυτά επίτροπο. Αυτό, ενδεχομένως, να μπορούσε νομοτεχνικά να συνδεθεί με τη διατύπωση του αρθ. 36 παρ. 3 του ν/σ περί τριμήνου ισχύος των ήδη εκδοθεισών εισαγγελικών διατάξεων, που άρχεται από της δημοσιεύσεως του νόμου. Ορθά τίθεται χρονικό όριο 24 ωρών στην αναγγελία, καθώς κάθε άλλη διατύπωση θα ήταν δυνατόν να οδηγήσει σε “δικαιολογημένες” καθυστερήσεις. Αντιθέτως, στην παρ. 3 εσφαλμένα δεν τίθεται συγκεκριμένη προθεσμία. Προτείνουμε να τεθεί και εκεί η φράση “εντός 24 ωρών”. Στην παρ.1 ενώ ο πολίτης περιλαμβάνεται μεταξύ των φορέων αναγγελίας, κατά το άρθρο 3 περ. ιθ, στην παρ. 2 απαιτείται πριν αναγγελθεί η κατάσταση επιτροπείας να έχει προηγουμένως λάβει χώρα καταγραφή του ασυνόδευτου παιδιού από αστυνομικές ή λιμενικές αρχές, πράγμα ανεδαφικό και άτοπο να ζητείται από έναν ιδιώτη. Η εμπλοκή του ιδιώτη θα πρέπει να εξαντλείται στην ειδοποίηση του Εθνικού Μηχανισμού Επείγουσας Ανταπόκρισης.