• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΥΓΟΥΣΤΗΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ' | 24 Μαΐου 2014, 08:24

    Οι ορισμοί του Λιμένα και των Λιμενικών Έργων υφίστανται ήδη στον Ν.2971/2001 περί αιγιαλού-παραλίας και δεν καταργούνται με το παρόν. Νομοτεχνικά αυτό είναι εσφαλμένο και θα δημιουργήσει σύγχιση. Εξάλλου το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει αρμοδιότητα στη ρύθμιση των όρων αυτών. Η ακτίνα των 200 μέτρων στη ζώνη ασφαλείας των φάρων είχε τεθεί και στον Ν.1629/1951 αυθαίρετα (δεν έχει αιτιολογηθεί καθόλου στην αιτιολογική του έκθεση) και εξακολουθεί να παραμένει ατεκμηρίωτα και χωρίς καμία επιστημονική ανάλυση. Υπάρχουν περιπτώσεις που απαιτείται ενδεχομένως μεγαλύτερη ακτίνα και άλλες που απαιτείται μικρότερη ή καθόλου. Το μέγεθος των 200 μέτρων τίθεται δίχως να λαμβάνεται υπόψη η γεωμορφολογία και το ανάγλυφο της περιοχής, το δομημένο περιβάλλον, το ιδιοκτησιακό καθεστώς και οι αξίες γης που θα επηρεάσουν το ύψος της απαλλοτρίωσης. Επί παραδείγματι μία ακτίνα 100μ. αντί για 200μ. θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του εμβαδού της ζώνης ασφαλείας στο 1/4 σε σχέση με εκείνη των 200μ. πράγμα που συνεπάγεται μείωση στο 1/4 της δαπάνης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων, που με τη σειρά του σημαίνει ότι με τα ίδια χρήματα θα μπορούσε κανείς να απαλλοτριώσει τις τετραπλάσιες ζώνες. Εκτιμώ ότι η ζώνη ασφαλείας των φάρων είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και πως θα έπρεπε ένα νέο νομοθέτημα να προβλέψει τη δυνατότητα εκπόνησης μελετών από πιστοποιημένους φορείς (π.χ. ΕΜΠ). Εκτιμώ επίσης ότι και σε πολλές από τις περιπτώσεις των φανών θα έπρεπε να προβλέπεται μία ελάχιστη ζώνη ασφαλείας.