• Σχόλιο του χρήστη 'Αργύριος Στ. Τσουρούς' | 30 Μαρτίου 2016, 16:35

    Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί διαβαθμισμένο υλικό η διερεύνηση θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής. Είναι ντροπή για σύγχρονη δημοκρατική χώρα να αποκρύπτονται κρίσιμα στοιχεία που σχετίζονται με το χειρισμό μηχανών από στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και για το πως επισυμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις το ατύχημα, καθώς φαίνεται με τον τρόπο αυτό να υποτιμάται η αξία και η αξιοπρέπεια των εμπλεκομένων στο ατύχημα, του λοιπού προσωπικού που θέλει να γνωρίζει τους όρους χρήσης και την επικινδυνότητα αυτών που η υπηρεσία τους εμπιστεύεται για να προασπίσουν το έργο τους, αλλά και και των ίδιων των συγγενών και πολιτών αυτής της χώρας. Ας παραδειγματιστούμε από το πρόσφατο αεροπορικό ατύχημα της Ισπανίας, όπου το πόρισμα των αρμοδίων φορέων δόθηκε σε πλήρη δημοσιότητα, χωρίς υπεκφυγές περί δήθεν διαβάθμισης της πληροφορίας και κινδύνου πρόσβασης σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Ειδικά το τελευταίο ακούγεται σαν ο απόλυτος εμπαιγμός όταν είναι γνωστό και στον έχοντα την ελάχιστη περί των τοιούτων γνώση ότι, τη στιγμή που θα κατέχεις τέτοια πληροφορία θα σου έχει παραχωρηθεί ή δοθεί με κάποιο τρόπο και άρα η μη εξουσιοδότηση είναι απλώς πρόφαση εν αμαρτία. Τέλος, ουδόλως πρέπει να παραγνωρισθεί η εμπλοκή της εισαγγελικής ή δικαστικής αρχής, που πρέπει να είναι "παρούσα" σε όλη τη διαδικασία διερεύνησης και όχι "κατά το μέρος που δεν παρεμποδίζεται το έργο της επιτροπής..." άλλως οδηγούμεθα στην παράλογη παραδοχή ότι η διοικητική αρχή έχει προβάδισμα στην έρευνα συμπεριφορών και περιστατικών που συνήθως σχετίζονται με απώλεια ανθρώπινης ζωής, έναντι των "φυσικών" εκ του συντάγματος "εντολοδόχων" της διερεύνησης αυτών που είναι οι δικαστικοί λειτουργοί και συνεπώς οι τελυταίοι μπορεί και ποτέ να μη γνωρίσουν κρίσιμες πτυχές για την απόδοση ευθυνών, με βάση μια ανεδαφική και προσβλητική αντίληψη περί απορρήτου. Έτσι πρέπει, απλά, να γίνουν οι παρακάτω τροποποιήσεις στο άρθρο 34: Στην παρ. 4: 4. Κάθε διερεύνηση αεροπορικού ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος, που συμβαίνει στα προαναφερόμενα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων διενεργείται από επιτροπή κατάλληλων αξιωματικών, η οποία διέπεται από διοικητική ανεξαρτησία κατά τη διεξαγωγή της διερεύνησης και διαθέτει εξουσία απρόσκοπτης διενέργειάς της, χωρίς να υπόκειται σε διοικητικούς περιορισμούς. Η επιτροπή επιλαμβάνεται κατά προτεραιότητα, έναντι κάθε φορέα που διερευνά το ίδιο ατύχημα/σοβαρό συμβάν στο πλαίσιο έρευνας, που διεξάγεται για σκοπούς διαφορετικούς από τους δικούς της. Οι αρμοδιότητες των λοιπών κρατικών αρχών ασκούνται, κατά το μέρος που δεν παρεμποδίζεται το έργο της επιτροπής διερεύνησης ασφάλειας πτήσεων, ενώ οι εισαγγελικές και δικαστικές αρχές έχουν τη δυνατότητα πάντοτε να ελέγχουν τη σχετική διαδικασία σε όλα τα στάδια αυτής, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν υποβολής αιτήματος από κάθε φυσικό πρόσωπο ή υπηρεσιακό φορέα. Μετά το πέρας του διερευνητικού έργου η τελική έκθεση που συντάσσεται για τα αίτια του ατυχήματος κοινοποιείται ξεχωριστά στον αρμόδιο στρατιωτικό εισαγγελέα που μπορεί να τη χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο εξέτασης και απόδοσης ποινικών ευθυνών με βάση και τη σχηματισθείσα δικογραφία ΕΔΕ ή προκαταρκτικής εξετάσεως. Στην παρ. 7: 7. Το περιεχόμενο του φακέλου της διερεύνησης, καθώς και η ως άνω έκθεση δεν αποτελούν διαβαθμισμένο υλικό, αλλά δημοσιοποιούνται πλήρως μέσω διαδικτύου και άλλων πρόσφορων μέσων, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του έργου των αρμοδίων φορέων.