• Σχόλιο του χρήστη 'Olga' | 10 Απριλίου 2017, 13:02

    αρ.3 "κατόπιν εισήγησης του προϊσταμένου της αντίστοιχης Π.Μ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ ή της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, σχετικής γνώμης του Υποδιευθυντή του Σώματος και απόφασης του Διευθυντή αυτού, μπορεί να ονομαστεί Οικονομικός Επιθεωρητής – Εσωτερικός Ελεγκτής και να του ανατεθούν τα σχετικά καθήκοντα." Η εισήγηση σε ποια κριτήρια θα βασιζεται; Δηλαδή η εξέλιξη σε ελεγκτή ανώτερης βαθμίδας θα εξαρτάται από τον εκάστοτε προϊστάμενο; Ένας εν δυνάμει ελεγκτής θα κριθεί από τον Α και ένας άλλος από τον Β; Σε περίπτωση που δεν ονομαστεί επιστρέφει στα παλιά του καθήκοντα ή περνάει άλλο ένα χρόνο εκπαιδευσης;Πιστεύω πως χρειάζεται περισσότερη τυποποίηση και ξεκάθαρα αξιοκρατικά κριτηρια. Παρ.4.γ "αρχική επαγγελματική κατάρτιση των ορκωτών ελεγκτών λογιστών, οι οποίες αποδεικνύονται με επιτυχία σε επαγγελματικές εξετάσεις επιπέδου τίτλου πανεπιστημιακών σπουδών που διεξάγονται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Οικονομικών ή πανεπιστημιακού τίτλου με βασικό γνωστικό αντικείμενο την ελεγκτική." Η αρχική επαγγελματική κατάρτιση των ορκωτών ελεγκτών λογιστών είναι το προπτυχιακό πτυχίο στις οικονομικές επιστημες , εν συνεχεία είναι η αποφοίτησή από το ΙΕΣΟΕΛ, η αναβάθμιση της σχολής σε μεταπτυχιακο επιπέδου κατόπιν σχετικής εκπαίδευσης στο ΕΚΠΑ και μετά από όλα αυτά και χρόνια προϋπηρεσίας με όρκωτους ελεγκτες μπορεί και να γίνουν οι ιδιοι. Αρα... τι εννοούμε αρχική κατάρτιση των ελεγκτών λογιστων; Δεύτερον γιατί τόση βαρύτητα στην ελεγκτική η οποία βασίζεται στο διπλό γραφικό σύστημα το οποίο δυστυχώς ακόμα παλεύουμε να τελειοποιοησουμε καΙ να εφαρμόσουμε σε όλα μας τα συστηματα; Μήπως πρώτα πρέπει να φροντίσουμε να το εφαρμόσουμε ολικά και αφού διασύνδεσουμε όλες τις διαχείρισεις τα ταμεία κτλ με το κεντρικό μητρω δεσμεύσεων που τηρεί το Οικονομικό Σώμα (ΣΣΑΣ) και τότε να θέσουμε προαπαιτουμενο την ελεγκτικη; Παρ.8 ". Η πλήρωση των κενών θέσεων που θα δημιουργούνται στο Σώμα, γίνεται με διαγωνισμό, στον οποίον δύνανται να συμμετέχουν όλοι οι αξιωματικοί απόφοιτοι Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, " Η υπόψη παράγραφος καταρρίπτει το ζητούμενο της εξειδίκευσης μεταξύ των όπλων και των σωματων. Επιπλέον η πλήρωση των θέσεων εάν αποφασιστεί να γίνεται με τον τρόπο αυτό θα πρέπει να παίρνει μικρότερα σε βαθμο στελεχη προκειμένου η υπηρεσία να μη σπατάαει ασκοπούς πόρους για τη εκπαίδευση τους στις αρχικές τους εξειδίκευσεις αλλά να επενδύει με μακροπροθεσμο ορίζοντα στην κατάρτιση τους ως μελλοντικοι ελεγκτες. Παρόλα αυτά θεωρώ πως αναιρειται ένα σημαντικό κομμάτι της αποστολής του Οικονομικου Σωματος (αυτό της Ελεγκτικης), αφού αντί να δύναται να συμμετέχεουν στελέχη από κάθε ειδικότητα γιατί να μην εκπαιδευονται απευθείας σε θεματα ελεγκτικης οι Οικονομικοί (ΣΣΑΣ) που ήδη κατέχουν πανεπιστημιακο τίτλο στα οικονομικά. Το ζήτημα αυτό της δυνατότητας συμμετοχής ολων... θέτει και ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο καλά γίνεται ο πρόγραμματισμος κατά την είσοδο του απαιτούμενο αριθμού στελεχών σε κάθε ειδικοτητα. Πχ. Ενα στέλεχος των διαβίβασεων εάν μετά ταχθεί στο ελεγκτικο σωμα δεν αφηνει κενό σε ένα σχεδιασμό που έχει ξεκινήσει από την είσοδο του στη σχολή και επειτα; Τελος, γιατί να μην επιτρέπεται επομένως η μετά τάξη και σε άλλες ειδικότητες εάν μόνο μέσω των εξετάσεων μπορουμε να αποδειξουμε την ικανοτητα τους; Άλλο η γνωση, άλλο η εμπειρία και άλλο η ικανοτητα... Χρηζει διευκρινισης και το μελλον των επιθεωρησεων που γινοταν σε επιπεδο επιτελειων. Θέτω το ζήτημα της διακλαδικοτητας καθόσον ακόμη και σημερα υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των κλάδων ως προς τις διαδικασίες και τα τηρουμενα βιβλια (το έτος 2017 δεν θα έπρεπε καν να μιλάμε για βιβλία αλλά για μηχανογραφικα συστήματα οπότε και ο έλεγχος θα δυνατό να πραγματοποιείται εξ αποστάσεως εξοικονομωντας ημερήσιες αποζημιώσεις και χρόνο πάντα με πνεύμα χρήστης δημόσιο νομικής διαχειρησης (αρμοδιότητα του οικονομικού σωματος (ΣΣΑΣ))). Στο ίδιο πνεύμα οι οικονομικοι Αξκοιτης αεροπορίας και του ναυτικού που εκτελούν τις πάσης επιθεωρήσεις στους κλαδους τους δεν κατέχουν σχετικά μεταπτυχιακά ορκωτών ελεγκτών και παρόλα αυτά κρίνονται ικανοι για την εκτέλεση των επιθεωρήσεων άρα δεν καταλαβαίνω γιατί τόση εμμονή με την ελεγκτικη; Εεπροσθετα πρρος απαντηδη του Σκεπτομενου Ελληνα, σχετικα με το Λοχαγο οικονομικου και την ελλειψη προθεσης του διενεργει ελεγχους, εχω να απσντησω αφενος μεν μεσω της θεωριας κινητρων για καταλαβουμε ολοι τι σημαινει παρακινηση και αφετερου πως ο εν λογω αξκος δεν αποδεσμευεται απο τα καθηκοντα του οταν διενεργει τους λεγομενους πρασινους ελεγχους όπως γίνεται με τους ελεγκτικους στο στρατο ξηρας, καλειται να τους τελειωσει συνηθως εντος μιας ημερας γιατι παραλληλα συμμετεχει σε πασης φυσεως επιτροπες (καθόσον ολοι χρειαζονται μια υπογραφη-επιβεβαιωση-αναληψη ευθυνης απο εναν οικονομικο πριν την τελεση οποιασδηποτε πραξης ) και επιστρεφει στα καθημερινα καθηκοντα του τα οποια εχουν συσσωρευτει. Αντιθετως εαν του δινόταν ο χρονος απο την υπηρεσια επισημως για τη διενεργεια ελεγχου είμαι σίγουρη πως αποκλειεται καποιος αξκος τουοικονομικου να μην επιθυμουσε να εκτελεσει το εργο του. Τελος τυχόν εκπαίδευση σε μεταπτυχιακά ει αι απαραιτητα και θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι με έξοδα της υπηρεσίας προκειμένου να αποτελέσει κίνητρο για μετά τάξη για τα στελεχη και από πλευράς υπηρεσίας επενδυση στα στελέχη τα οποία όμως δε θα μπορούν να φύγουν από τις τάξεις του ΥΠΕΘΑ για κάποια χρονια. Συμφωνώ με τις παραπάτω απόψεις σχετικά με: 1. Προϋπηρεσία επί των προμηθειων. 2. Πλήρωση θέσεων μόνο από Άξιους της ΣΣΑΣ 3. Να δοθεί βαρύτητα πρώτα στο συμβουλευτικο κομμάτι και εν συνεχεία στο κατασταλτικο-κατσγγελτικο. 4. Την εξέταση του ζητήματος που προκύπτει σχετικά με τις ετήσιες ανάγκες κάθε στρατιωτικής σχολής και των κενών που θα δημιουργούνται από τη μετά τάξη των στελεχων. 5. Ο σωστός έλεγχος προϋποθέτει τυποποίηση διαδικασιών, μηχανογραφηση, και by the book διαδικασιες.