• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 11 Απριλίου 2017, 12:54

    Από το μέχρι εποικοδομητικό σχολιασμό της ρηξικέλευστης όπως προείπα νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία αποτελεί προφανώς μέρος Εθνικής Στρατηγικής καθώς χθες (10 Απριλίου) αναρτήθηκε από το Υπ. Υγείας για διαβούλευση μια ανάλογη νομοθετική πρωτοβουλία «Ίδρυση της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας για την Κεντρικοποίηση Προμηθειών των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας Φορέων», οι περισσότερες αντίθετες (λογικό είναι αυτό σημαίνει η χωρίς πάθος διαβούλευση) ανησυχίες άπτονται της στελέχωσης του προς σύσταση Σώματος τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα (παρόν και μέλλον). Για να απαντήσει κανείς σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να λάβει υπόψη του την υφιστάμενη διαφορετικότητα στις δομές και λειτουργίες των τριών (3) Γ.Ε., π.χ. υπάρχει κλάδος που ακόμα χρησιμοποιεί μόνο το Απλογραφικό Λογιστικό Σύστημα, για το οποίο στο Πανεπιστήμιο αναλώσαμε περίπου 10 δευτερόλεπτα ως απλή ιστορική εξέλιξη της επιστήμης μας. Αν υφίσταντο ενιαίο λογιστικό σύστημα Μηχανογραφημένης Διπλογραφικής Λογιστικής (πιστοποιημένο από το ΥΠ.ΟΙΚ.) και ενιαίο σύστημα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού (Logistics) τότε πολύ απλά όλοι οι χρήστες του κατόπιν αιτήσεώς τους και μετά από διετή (2) μετεκπαίδευση στην Ελεγκτική (Μεταπτυχιακός Ακαδημαϊκός Τίτλος) ΜΟΝΟ σε δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα, προσοχή με δαπάνη της υπηρεσίας ώστε να μην αποκλείονται οι μη έχοντες, θα μπορούσαν να στελεχώσουν, τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, το υπο σύσταση Σώμα. Στην παρούσα κατάσταση και με δεδομένη τη διαφορετικότητα στις πρακτικές χρηματοδότησης, ανάλωσης και παρακολούθησης πιστώσεων και υλικών ανά Γ.Ε. προτείνω τα παρακάτω: α) ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ: Στο αρχικό στάδιο της σύστασης του εν λόγω Σώματος να στελεχωθεί ΜΟΝΟ από τα υφιστάμενα στελέχη Οικονομικών Επιθεωρήσεων των τριών κλάδων. Επισημαίνω ότι αν υφίσταντο τυποποιημένο διακλαδικό σύστημα μηχανογραφημένης διπλογραφικής λογιστικής (και όχι μόνο Ταμειακής Βάσης) και ενιαίο σύστημα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού (Logistics) τότε θα πρότεινα την πρόσληψη μόνο μέσω ΑΣΕΠ (προς εξασφάλισης της απαραίτητης διαφάνειας) Ορκωτών Ελεγκτών ώστε να μη στερήσω από τις Ε.Δ. εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο στην αποκορύφωση του εργασιακού του βίου (50 ανώτεροι Αξκοί από σύνολο 67 στελεχών) να μετατάσσονται σε άλλη ειδικότητα προκαλώντας δυσαναπλήρωτο κενό στην ειδικότητα προέλευσή τους (Όπλα και Σώματα). β) ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ: Ταυτόχρονη μετάπτωση των πρακτικών που αφορούν στα Χρηματοοικονομικά, στις Προμήθειες, στον Εφοδιασμό και στα Έργα των ΓΕ σε ένα ενιαίο διακλαδικό σύστημα, με λίγα λόγια οι διαδικασίες ανάλωσης του κρατικού Π/Υ να είναι κοινές και για τα τρία (3) Γ.Ε. Γιατί διαφορετικά θα έχουμε Ορκωτούς Ελεγκτές, ήτοι πάρα πολύ εξειδικευμένο προσωπικό (Overqualified), χωρίς να μπορεί αυτό να επιτελέσει το έργο του, δηλαδή θα έχουμε έναν άριστο «διαιτητή» μέσα σε έναν αγώνα στον οποίο η κάθε «ομάδα» (εν προκειμένω τρεις ομάδες όσα και τα Γ.Ε.) θα έχει τους δικούς της κανόνες παιχνιδιού, οι οποίοι κανόνες δεν θα έχουν καμία σχέση με τους κανόνες που ξέρει και σωστά θέλει να εφαρμόσει ο «διαιτητής»! γ) ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ: Στο μέλλον μετά δηλαδή την αρχική σύσταση τους Σώματος και τη διακλαδική εφαρμογή κοινών πρακτικών πχ κοινό σύστημα Μηχανογραφημένης Διπλογραφικής Λογιστικής, η στελέχωση θα γίνεται μόνο μέσω ΣΣΑΣ καθώς θεωρώ ότι οι Πανελλήνιες, όπως και ο ΑΣΕΠ που προανέφερα, είναι οι μόνες κοινά αποδεκτές και διαχρονικά διαφανείς διαγωνιστικές διαδικασίες. Εννοείται όποιος Πτυχιούχος της ΣΣΑΣ θα θέλει να μεταταχθεί στο υπόψη Σώμα θα πρέπει μετά από αίτησή του και με δαπάνη της Υπηρεσίας να μετεκπαιδευτεί στην Ελεγκτική (Μεταπτυχιακός Ακαδημαϊκός Τίτλος) ΜΟΝΟ σε δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα.