• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Γιαννακόπουλος' | 13 Απριλίου 2017, 19:10

    1. Παρά τα γεγονός ότι η συγκεκριμένη τροποποίηση αναφέρεται στην εν μέρει «αποκατάσταση» της αδικίας των αποφοίτων ΑΣΣΥ έτους 1990 (Τάξη 92) κρίνεται σκόπιμο να εξετασθεί σε ευρύτερη βάση καθόσον η εφαρμογή του Ν.4407/2016 θίγει τόσο τους αποφοίτους 1990 (Τάξη 92) όσο και και τους αποφοίτους 1991 (Τάξη 93) που είναι και η τελευταία Τάξη την οποία μέχρι πρότινος (πριν την έλευση του Ν.4407/2016) ακολουθούσαν οι μονιποποιηθέντες εθελοντές-εθελόντριες. 2. Πιο συγκεκριμένα, πέρα από το δικαίωμα υπαγωγής στις προαγωγικές διατάξεις του Ν.2439/1996 που δίνεται μονομερώς σε Τάξεις ΑΣΣΥ και Εθελοντές (ΝΔ. 445/1974 και ΝΔ.705/1977) που συμπληρώνουν 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας, η εφαρμογή του Ν.4407/2016 ανατρέπει το υπηρεσιακό πλαίσιο της ιεραρχίας και της στρατιωτικής δεοντολογίας, για τους παρακάτω σημαντικούς λόγους: α. Δεν μπορεί να κρίνονται νεότεροι, εάν πρωτίστως δεν κριθούν οι αρχαιότεροι αυτών που μέχρι πρότινος ακολουθούσαν την Τάξη ΑΣΣΥ (Τάξη 92 και 93) ως νεότεροι. β. Δεν προβλέπεται σε καμία διάταξη των νόμων περί προαγωγής Αξκών (Ν.2439/1996 ή Ν.3883/2010) η προαγωγή Αξιωματικού στον επόμενο βαθμό χωρίς συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου διοικήσεως ή ειδικής υπηρεσίας. γ. Καταπατάται το συνταγματικό δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης-Ισότητας όπως αυτό δεσμεύει το νομοθέτη να παράγει δίκαιο και να διασφαλίζει τα θεσμικά δικαιώματα του προσωπικού των ΕΔ συμπεριλαμβανομένων και των αποφοίτων ΑΣΣΥ μέχρι και την Τάξη 93 που με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θίγονται από την εφαρμογή του Ν.4407/2016 αποκαθιστώντας την παραγόμενη αδικία, χωρίς να επηρεαστεί η διοικητική και επιχειρησιακή λειτουργία των ΕΔ και χωρίς καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση (αναδρομική ή μη) για την Υπηρεσία. δ. Η κατηγορία εθελοντών-Εθελοντριών στρατιωτικών ενώ ανήκουν σε ξεχωριστή επετηρίδα όπως έχει αναφερθεί και στη Βουλή των Ελλήνων, υπηρετούν σε Μονάδες-Στρατηγεία και Υπηρεσίας και σε θέσεις εξωτερικού μαζί με τους μέχρι πρότινος αρχαιότερούς τους συναδέλφους των ΑΣΣΥ διατηρώντας τις ανατρεπόμενες πλέον σχέσεις ανώτερου –κατωτέρου με ότι αυτό συνεπάγεται για το ηθικό και την ψυχολογία των αποφοίτων ΑΣΣΥ οι οποίοι ταυτόχρονα και ορθώς καλούνται να καλύψουν τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως στο βαθμό τους και να αποφοιτήσουν από όλα τα υποχρεωτικά Σχολεία εφαρμογής-προαγωγής χωρίς όμως κανένα ηθικό αντίκρισμα. 3. Συνεπώς προτείνεται στα πλαίσια που διέπουν τους Ν.2439/1996, Ν.3883/2010 και Ν.4407/2016, να γίνουν οι κατάλληλες τροποποιήσεις ούτως ώστε να μειωθεί ανάλογα ο χρόνος παραμονής των αποφοίτων ΑΣΣΥ στους βαθμούς του Υπλοχαγού και Λοχαγού προκειμένου να αρθεί η αδικία και να επανέλθει ισορροπία στην ομαλή ιεραρχική εξέλιξη των Αξκών των κατηγοριών αυτών. 4. Επιπρόσθετα και με δεδομένο τις διατάξεις του Ν.3883/2010 ότι ο καταληκτικός βαθμός των αποφοίτων ΑΣΣΥ είναι ο βαθμός του Συνταγματάρχη εφόσον κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ, θα μπορούσε να προβλεφθεί η αντίστροφη αναλογική μείωση των ετών παραμονής αυτών των Αξκών σε κάθε βαθμό προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε επιτελικές θέσεις.