• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Λ' | 12 Μαρτίου 2019, 17:54

    Τροποποίηση του νόμου κατά τρόπο που να αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό και να απονέμει δικαιοσύνη κατ'αναλογία με τα όσα ισχύουν για την κατηγορία των Υπαξιωματικών προερχόμενων από ΑΣΣΥ. Ανάλογα συστήματα αξιολόγησης, εξέλιξης και προαγωγών υφίστανται σε διάφορες χώρες όπως ενδεικτικά στις ΗΠΑ. Ειδικότερα προτείνεται : παροχή δικαιώματος ένταξης στο σώμα των Αξιωματικών, μετά από ουσιαστική αξιολόγηση του συνόλου των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, σε όλους τους κατόχους τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναδρομικά από την ημερομηνία κτήσης του τίτλου, χωρίς την δημιουργία δικαιώματος λήψης αναδρομικών αποδοχών. Στην διαδικασία αξιολόγησης ως τυπικά προσόντα να εκτιμώνται όσα και σήμερα προβλέπει ο νόμος και επιπλέον ως ουσιαστικά προσόντα να αξιολογούνται τίτλοι σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη βάση των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων όπως ακριβώς ισχύει και στις κρίσεις των Αξιωματικών, όπου προσμετρώνται ως ενισχυτικά προσόντα. Εξειδικεύοντας περαιτέρω: α) οι ΕΜΘ κάτοχοι τίτλου Επιπέδου 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Πτυχίο ΑΕΙ) να αξιολογούνται και να κρίνονται για απονομή του βαθμού του Ανθλγου εν ενεργεία με καταληκτικό τον βαθμό του Υπολοχαγού. β) οι ΕΜΘ κάτοχοι τίτλου Επιπέδου 7 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης) να αξιολογούνται και να κρίνονται για απονομή του βαθμού του Υπολοχαγού εν ενεργεία με καταληκτικό τον βαθμό του Λοχαγού. γ) οι ΕΜΘ κάτοχοι τίτλου Επιπέδου 8 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Διδακτορικό Δίπλωμα) να αξιολογούνται και να κρίνονται για απονομή του βαθμού του Λοχαγού εν ενεργεία με καταληκτικό τον βαθμό του Ταγματάρχη. Κατά αυτό τον τρόπο αποτρέπεται η άνευ όρων και κριτηρίων απονομή βαθμών στο σύνολο του προσωπικού και δεν επαναλαμβάνεται η στρέβλωση που προέκυψε από την δικαστική ερμηνεία του ν.705/1977 (Α΄ 279) με την οποία καταργήθηκε στην πράξη κάθε έννοια αξιοκρατικής αξιολόγησης και εξαιτίας της δημιουργήθηκε μια γενιά γυναικών Αξιωματικών, μη προερχόμενων από ΑΣΣΥ ή ΑΣΕΙ, στις οποίες απονεμήθηκαν βαθμοί χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση.