• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Καρατζάς' | 21 Δεκεμβρίου 2022, 01:37

    Η παρούσα διάταξη αντίκειται στο διεθνές δίκαιο και τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που απαιτούν η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων για καθεστώς αντιρρησία συνείδησης να τεθεί υπό τον πλήρη έλεγχο πολιτικών αρχών, εκτός ΥΠΕΘΑ και σε όργανο χωρίς στρατιωτική συμμετοχή. Αντίθετα το νομοσχέδιο αυξάνει την συμμετοχή στρατιωτικών! Περιφρονεί τις αποφάσεις και συστάσεις της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, του Επιτρόπου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης, του Ειδικού Εισηγητή του ΟΗΕ για την ελευθερία θρησκείας ή πεποίθησης, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα, κ.α., αλλά και εγχώριων ανεξάρτητων αρχών όπως η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ). Έρχεται δε να αναιρέσει την τροποποίηση που έγινε με τον ν. 4609/2019 (αρ. 23, παρ. 2 και 3), η οποία έγινε προς συμμόρφωση με την απόφαση του ΕΔΔΑ στην υπόθεση Παπαβασιλάκης κατά Ελλάδας, και με την απόφαση του ΣτΕ (1318/2017), όπως αναφερόταν και στην εισηγητική έκθεση του τότε νομοσχεδίου. Κι αυτό, ενώ ήδη με την υπάρχουσα σύνθεση της επιτροπής, το 2021, το ποσοστό αναγνώρισης όσων επικαλούνται ιδεολογικούς λόγους έπεσε στο 0! Με αποτέλεσμα να εκκρεμούν πλήθος προσφυγές απορριφθέντων στο ΣτΕ. Είναι βέβαιο ότι αν περάσει αυτή η τροποποίηση επίκεινται νέες καταδίκες από διεθνή δικαστήρια και διεθνή όργανα (όπως στις περιπτώσεις Παπαβασιλάκη, Πετρομελίδη κ.α. παλιότερα), και νέες επιδικάσεις αποζημιώσεων σε αντιρρησίες συνείδησης.