• Σχόλιο του χρήστη 'Α. Ψ.' | 29 Δεκεμβρίου 2022, 11:35

    Ιδιαίτερα θετική η προτεινόμενη πρόβλεψη αναπροσαρμογής του μισθώματος προκειμένου αυτή να μην γίνεται μία φορά ανά πενταετία, αλλά κατ’ έτος, με την ετήσια αναπροσαρμογή να προστίθεται στο ήδη από το προηγούμενο μισθωτικό έτος αναπροσαρμοσθέν μίσθωμα, ωστόσο δεν φαίνεται να συντρέχει οποιοσδήποτε δικαιολογητικός λόγος [τόσο λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα ανοδική τάση της αγοράς των ακινήτων (αστικών και μη), όσο και την απουσία οποιασδήποτε σχετικής αναφοράς/αιτιολόγησης στη συνημμένη ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης] προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο όριο του ετήσιου ανταλλάγματος από 5% σε 3% της αντικειμενικής αξίας. Εκτιμώ ότι μια τέτοια τροποποίηση οφείλει να στηρίζεται σε οικονομοτεχνική μελέτη αναγνωρισμένου από το Κράτος φορέα και να δικαιολογείται επαρκώς και στη μετέπειτα αιτιολογική έκθεση, άλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ότι τα ακίνητα της περιουσίας των ΕΔ πρόκειται να μισθωθούν «αντί πινακίου φακής» (ιδίως αν συνεκτιμηθεί ότι στα δημοσιονομικά δυσκολότερα περασμένα έτη επιτεύχθηκε μίσθωμα αρκετά πάνω από τις τιμές εκκίνησης σε ακίνητα όπως της Βαλτετσίου 17, το La Mirage και το πρώην στρατόπεδο στη Λεωφόρο Μεσογείων). Εάν δε υφίσταται πρόβλημα αναξιοποίητων ακινήτων (αντίστοιχου με αυτό που αντιμετωπίζει ο ΕΦΚΑ ή άλλοι δημόσιοι φορείς), θα έπρεπε ίσως να εξεταστεί πρώτιστα εάν οι αρμόδιες υπηρεσίες λειτουργούν ορθολογικά (με εμπεριστατωμένη γνώση του αντικειμένου και σε διάλογο με την αγορά ακινήτων), εάν τα εν λόγω ακίνητα παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες που δρουν ανασταλτικά για υποψήφιους επενδυτές (παλαιότητα ή ανάγκη επισκευών επί κτιρίων, όροι δόμησης και χρήσεις γης επί οικοπέδων, μονομερώς επιβαλλόμενοι συμβατικοί όροι στη μίσθωση κλπ.) και στη συνέχεια, εφόσον δεν υφίστανται τέτοια ζητήματα, να τεθεί επί τάπητος το θέμα του οικονομικού ανταλλάγματος.