Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη Χρήστος Γρηγορέας | 20 Μαρτίου 2025, 22:27
Τα τελευταία πρωτοφανή και πρωτόγνωρα γεγονότα για το Υγειονομικό[ΥΓ]Σώμα των Ενόπλων Δυνάμεων [ ΕΔ ], όπως είναι η αντικατάσταση του Δντη ΔΥΓ/ΓΕΕΘΑ, η στοχευμένη αρνητική κριτική για το Υγειονομικό / Στρατιωτικά Νοσοκομεία [ ΣΝ ], οι έκτακτες κρίσεις στο ΥΓ,η αποστρατεία πολύ μεγάλου αριθμού Ανωτάτων-Ανωτέρων Αξκων Ιατρών [ΥΙ] και στους 3 κλάδους των ΕΔ, έχουν ως αποτέλεσμα μια τεράστια αναταραχή ανάμεσα στα στελέχη του ΥΓ και την δυσλειτουργία των ΣΝ. Ετσι ,τώρα ακολούθησε η παρούσα Νομοθετική Πρωτοβουλία του ΥΠΕΘΑ η οποία χαρακτηρίζεται γενικά ως ανεπαρκώς αιτιολογημένη , ανεξήγητη , άσκοπη, λανθασμένη και αντιπαραγωγική που δεν λύνει προβλήματα αλλά αντίθετα δημιουργεί πολλά νέα Με πρόσχημα μια ¨θολή',άσκοπη και ουσιαστικά ανεφάρμοστη διακλαδικότητα για το ΥΓ των ΕΔ,η Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έρχεται να νομοθετήσει χωρίς να λάβει καθόλου υπόψη τις απόψεις του ΥΓ και των 3 κλάδων των ΕΔ. Ανάμεσα στα προβληματικά και λανθασμένα άρθρα του Νομοσχεδίου αναφέρω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα 1] Αρθρο 6/ Παράγραφος 1. Η εξασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας των ΣΝ θα επιτευχθεί αποκλειστικά και μόνο με την άμεση επιστροφή του μεγάλου χρηματικού ποσού που τους οφείλει ο ΕΟΠΥΥ και έκτοτε θα πρέπει να ισχύει η κανονική -τακτική ροή των οφειλών αυτών.Το παραπάνω δεν αναφέρεται στο Νομοσχέδιο, πλην όμως αποτελεί την ουσία για την ομαλή οικονομική λειτουργία των ΣΝ. 2] Αρθρο 8/ Παράγραφος 3. Διαλύεται μια μεγάλη, οργανωμένη, αποτελεσματική και αξιόλογη Μονάδα πρωτοβάθμιας Υγείας της Ελληνικής Αστυνομίας για να ΄΄τοποθετηθεί ΄΄μέσα σε Νοσοκομεία τριτοβάθμιας περίθαλψης [ όπως είναι το 401 ΓΣΝΑ ] με σαφώς αρνητικά αποτελέσματα για όλους [ Ιατρούς και ασθενείς ]. 3] Αρθρο 16/ Παράγραφος 4. Δεν είναι αποδεκτό οτι ως Διοικητής στα ΣΝ να ορίζεται Ανώτατος Αξκος ανεξαρτήτως Οπλου ή Σώματος.Οπως συμβαίνει μέχρι τώρα με απόλυτη επιτυχία οι θέσεις αυτές καλύπτονται απο Ανώτατο Αξκο Ιατρό [ ΥΙ ] που προέρχεται απο το αντίστοιχο Οπλο.Είναι αυτονόητο οτι το ίδιο πρέπει να ισχύει και για την θέση του Δντη της Διεύθυνσης Υγειονομικού των Γενικών Επιτελείων και του ΓΕΕΘΑ. 4] Αρθρο 16/ Παράγραφος 3. Η θητεία των 2 ετών για 2 θητείες των Διευθυντών Κλινικών θα οδηγήσει σίγουρα , ιδιαίτερα στο ΠΝ και την ΠΑ , σε απώλεια έμπειρων Ιατρών που θα τίθενται γρήγορα εκτός μάχιμης Ιατρικής. 5] Αρθρο 16/ Παράγραφος 2 και Παράγραφος 5. Η εφαρμογή των διατάξεων αυτών θα δημιουργήσει [ στο όνομα πιθανόν αμφίβολων υπηρεσιακών και επιχειρησιακών αναγκών] αναταραχή, άσκοπη κινητικότητα και δυσλειτουργίες που θα αποβεί κυρίως εις βάρος της εύρυθμης λειτουργίας των ΣΝ.Στην συνέχεια των παραπάνω το ΓΕΕΘΑ σε υδροκέφαλο ρόλο καλείται να υποκαταστήσει το έργο το όποίο ουσιαστικά ανήκει στα Γενικά Επιτελεία. Ελπίζω και εύχομαι ολόψυχα , έστω και την τελευταία στιγμή ,να πρυτανεύσει η φωνή της λογικής, της πρακτικής και του εξορθολογισμού για να αποφύγουμε ένα Νομοσχέδιο με αρκετά αμφίβολα - αρνητικά άρθρα και ακατανόητες επιδιώξεις που στοχεύει σε κοντόφθαλμες πολιτικές.Πιστέυω οτι είναι πλέον η ώρα που οι Αξκοι Ιατροί των ΕΔ δεν θα ανεχθούν άλλη υποβάθμιση της υγείας όλων των στελεχών των ΕΔ [ αλλά και των αποστράτων Συναδέλφων- και άλλων δικαιούχων Υγειονομικής περίθαλψης στα ΣΝ ] και θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες οι οποίες τους αναλογούν. Χρήστος Γρηγορέας Αντιπτέραρχός [ΥΙ] Αλλεργιολόγος Επίτιμος Διευθυντής Υγειονομικού ΓΕΕΘΑ