Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη Δημήτριος | 20 Μαρτίου 2025, 23:25
Το νομοσχέδιο πάσχει σε πολλά σημεία τα οποία πρέπει να αλλάξουν, διότι θα κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα απ’ ό,τι είναι στην παρούσα φάση. Άρθρο 4 Παράγραφος 6 «Οι διοικητές των στρατιωτικών νοσοκομείων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Διεύθυνσης Υγειονομικού του οικείου Γενικού Επιτελείου, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη των ιατρικών υπηρεσιών, που παρέχονται στους ασφαλισμένους τους, στο πλαίσιο της λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου». Με αυτήν την τροποποίηση δίνεται η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων δικαιούχων στα στρατιωτικά νοσοκομεία, για τις ώρες πέραν του τακτικού ωραρίου, δηλαδή για την εφημερία. Ήδη υπάρχουν παράπονα για καθυστερήσεις, κακή εξυπηρέτηση, ανεπάρκεια του προσωπικού λόγω υποστελέχωσης. Καλείται λοιπόν το ήδη επιβαρυμένο σύστημα να επιβαρυνθεί επιπλέον με νέους δικαιούχους. Τι θα γίνει όμως αν ένας τέτοιος ασθενής που προσέλθει στο ΤΕΠ χρήζει νοσηλείας; Θα πρέπει να διακομιστεί στο εκάστοτε εφημερεύον νοσοκομείο για να γίνει εκεί η εισαγωγή; Ποιος θα πάρει την ευθύνη γι΄αυτό; Αν κρίνεται επισφαλής ή διακομιδή του και δεν μπορεί να υλοποιηθεί; Θα γίνει εισαγωγή στο στρατιωτικό νοσοκομείο; Όταν ξημερώσει και θα είναι εντός του τακτικού ωραρίου ποιοι γιατροί και νοσηλευτές θα τον δουν, θα τον εξετάσουν και θα τον αντιμετωπίσουν; Μήπως αυτοί του τακτικού ωραρίου; Άρα πάλι επιβαρύνεται το σύστημα εις βάρος τόσο του εργαζόμενου υγειονομικού προσωπικού, όσο και εις βάρος των ήδη δικαιούχων που θα παραγκωνιστούν ακόμα πιο πολύ. Εξάλλου ανοίγει η πόρτα για εμπορευματοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, πάντα βέβαια με τις ίδιες πενιχρές αμοιβές καθώς και εξαντλητικά ωράρια νοσηλευτών – τραυματιοφορέων – γιατρών. Πλήρης παράλειψη αυτής της παραγράφου! Άρθρο 8 Παράγραφοι 1-3 Δίνεται η δυνατότητα σε ιατρούς των σωμάτων ασφαλείας να εισέλθουν στα στρατιωτικά νοσοκομεία. Πλέον με τη μορφή υποχρέωσης κιόλας. Γίνεται εξίσωση έτσι των ιατρών που εισήλθαν σε αυτά τα σώματα (ΠΣ, ΛΣ, μέρος της ΕΛΑΣ) όχι ως απόφοιτοι της ΣΣΑΣ. Χωρίς να έχουν λάβει την ίδια στρατιωτική εκπαίδευση και χωρίς να έχουν περάσει από τις ίδιες θέσεις προϋπηρεσίας (γιατρός μονάδος), αλλά κυρίως χωρίς να έχουν και τις ίδιες υποχρεώσεις (συμμετοχή σε επιτροπές, αποσπάσεις, κάλυψη ασκήσεων, μεταθέσεις για χρόνο διοίκησης κλπ). Εξάλλου με αυτό το μέτρο, τα νοσοκομεία θα επιφορτιστούν με ακόμα μεγαλύτερες υποχρεώσεις, καθότι δεν θα υπάρχει το φιλτράρισμα σε πρωτοβάθμια βάση (πολυϊατρεία). Απαλοιφή Παράγραφος 4 Απαράδεκτο. Τα κενά και οι ελλείψεις του ΕΣΥ πέφτουν στις πλάτες των υγειονομικών των ενόπλων δυνάμεων. Είναι γνωστό πόσο έκτακτες ( ! ) ήταν οι ανάγκες τόσο στην περίοδο έξαρσης του μεταναστευτικού, της πανδημίας, όσο και προσφάτως με νοσοκομεία της Β. Ελλάδος να στηρίζονται αποκλειστικά σε Παθολόγους του ΣΞ για πάνω από 2 χρόνια, κάτι που οδήγησε σε παραιτήσεις εξαίρετων γιατρών. Πάλι δηλαδή επιχειρείται να επιβληθεί το ξελάσπωμα της ανεπάρκειας του ΕΣΥ να καλύψει της θέσεις που προκύπτουν, προφανώς γιατί δεν υπάρχει συλλογικό σχέδιο αναβάθμισης με περισσότερες θέσεις και καλύτερες απολαβές στους γιατρούς του ΕΣΥ, ιδιαίτερα της περιφέρειας και κυρίως των άγονων περιοχών. Έτσι καλείται το υγειονομικό του ΣΞ με ψίχουλα να καλύψει τα κενά, με αποσπάσεις που καταστρέφουν τη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων από τις ελλείψεις που προκύπτουν, υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα στελέχη του Ενόπλων Δυνάμεων (που εκ προοιμίου δεν μπορούν να αποταθούν αλλού για την περίθαλψή τους), αλλά και την επιβάρυνση της προσωπικής ζωής του κάθε γιατρού που γίνεται μαριονέτα και πιόνι της εκάστοτε αβουλίας των υπευθύνων του ΕΣΥ να εφαρμόσουν ορθό πρόγραμμα στελέχωσης των υγειονομικών μονάδων. Προτείνεται η παράλειψη αυτής της παραγράφου. Άρθρο 11 Πολύ θετική κίνηση. Ωστόσο τι αρμοδιότητες θα έχει ο διασώστης; Εν έτει 2025, καλούνται οι γιατροί τόσο θητείας όσο και τα στελέχη να καλύπτουν πορείες και άλλες δραστηριότητες χαμηλού κινδύνου, σε συμμετέχοντες νεαρότατης ηλικίας, που έχουν ελεγχθεί για την σωματική τους ικανότητα κι έχουν κριθεί κατάλληλοι. Θα πρέπει αυτή η κίνηση να συνοδευτεί με αλλαγές στις αντίστοιχες διαταγές για τις υγειονομικές καλύψεις, με την ανάθεση αυτών στους Διασώστες. Άρθρο 16 Παράγραφος 3 Δεν μπορεί να τεθεί περιορισμός στα χρόνια που θα είναι κάποιος διευθυντής. Αν ο Δντης του εκάστοτε τμήματος έχει τα προσόντα (στρατιωτικά, ακαδημαϊκά κλπ) και είναι ανώτερος των επιμελητών του, θα τον αποκαθηλώσουμε γιατί έτσι πρέπει; Εξάλλου δεν είναι όλα τα τμήματα πολυπληθή. Κάποια έχουν 3 γιατρούς. Έναν Σχη, έναν Ανχη κι έναν Λγο. Μόλις τελειώσουν τα 4 χρόνια που θα είναι ο Σχης Δντης, και δεν είναι ακόμα για αποστρατεία, θα γίνει Δντης ο Ανχης ενώ θα είναι ακόμα στο τμήμα ο Σχης; Παράγραφος 4 Ανήκουστο! Διοικητής Στρατιωτικού Νοσοκομείου ανεξαρτήτως Όπλου ή Σώματος; Θα μπορούσε ένας κτηνίατρος να είναι Διοικητής μιας Ταξιαρχίας Πεζικού; Ένας γιατρός σε Ταξιαρχία ελικοπτέρων; Πως θα καταλάβει τις ανάγκες του Νοσοκομείου παρά μόνο αν είναι ο ίδιος γιατρός; Να αφαιρεθεί το εδάφιο αυτό! Παράγραφος 5 Αναφέρεται «ιδίως κατά την εκτέλεση ασκήσεων». Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στον τρόπο λειτουργίας του κάθε Κλάδου. Θα πρέπει ο κάθε Κλάδος να μεριμνήσει για την κάλυψη των αναγκών του, χωρίς να επιβαρύνεται κάποιος από τους άλλους Κλάδους.