Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 401 Γ.Σ.Ν.Α. & 414 Σ.Ν.Ε.Ν. | 24 Μαρτίου 2025, 21:25
ΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (άρθρα 3-17) AΡΘΡΑ 3-17 Σε κανένα άρθρο δεν γίνεται μνεία για το Πολιτικό Προσωπικό του ΥΠΕΘΑ και τα προστατευόμενα μέλη του. Στις παραγράφους 1 & 2 του άρθρου 3 δεν αναφέρεται η αντιστοίχιση της ειδικής απασχόλησης και της νυχτερινής βάρδιας για το Πολιτικό Προσωπικό ( ΠΠ) και ούτε σε όλες τις ειδικότητες, ποια η αντιστοιχία ; Στο άρθρο 4 παρ.2 Ζητείται η διεύρυνση του ωραρίου εργασίας του προσωπικού των νοσοκομείων ενώ είναι ήδη υποστελεχωμένα, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με τους όρους εργασίας και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επίσης, πως θα διαμορφωθούν με το υπάρχον προσωπικό τα ωράρια για επέκταση του ωραρίου στα διάφορα τμήματα και οι αντίστοιχες εφημερίες; Δεν διευκρινίζεται πως θα ορίζεται η αμοιβή για τις υπηρεσίες του εμπλεκόμενου προσωπικού πέραν του τακτικού ωραρίου. Αναφέρεται το επικουρικό προσωπικό για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών ,πέρα του τακτικού ωραρίου χωρίς να διευκρινίζονται οι κατηγορίες του επικουρικού προσωπικού ( Αφορά Επικουρικούς ιατρούς ή Λοιπό επικουρικό προσωπικό πλην ιατρών;) Οι Ειδικευόμενοι Πολίτες του ΕΣΥ , που υπηρετούν στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες; παρ.5 και 6. Η δαπάνη ... πέραν του τακτικού ωραρίου δεν μπορεί και δεν πρέπει να καλύπτεται στο ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ από ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία ,ούτε καν και αν αυτή συναφθεί με τον εκάστοτε Διοικητή του Νοσοκομείου , και μάλιστα "υπό τον όρο ότι αυτοί καλύπτουν τη συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης για τις ως άνω πράξης"! Είναι υποχρέωση του κράτους να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα παροχής υγείας στα δημόσια στρατιωτικά νοσοκομεία, μέσω της αύξησης των κρατικών δαπανών για την υγεία και όχι απαιτώντας από τον ασθενή να ξαναπληρώσει είτε άμεσα είτε έμμεσα τη δαπάνη για την περίθαλψή του! παρ.7 Μήπως τελικά θα διαμορφωθούν έτσι οι συνθήκες ώστε να υπάρξει πλήρη κάλυψη των απογευματινών ιατρείων με χρήση ιδιωτικής ασφάλισης ώστε τα νοσοκομεία να εξασφαλίσουν τα έσοδά τους, τα οποία θα έπρεπε να προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και μόνο; παρ.9 . Ο όρος « κυκλικές εφημερίες» που αναφέρεται? .Αλλάζει κάτι στον τρόπο λειτουργείας των κλινικών του εκάστοτε Νοσοκομείου ή θα εμπλέκονται σε αυτές όλα τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και θα εφημερεύουν οι αντίστοιχες κλινικές κυκλικά; Άρθρο 5 Τα Συστήματα Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών δεν έχουν άλλο σκοπό από τη μείωση της χρηματοδότησης των δημόσιων νοσοκομείων από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνουν την τιμή αγοράς τους για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη, όπου έχει εφαρμοστεί έχουν δημιουργηθεί διάφορα προβλήματα, περιορίζοντας τα εργαλεία και τις δυνατότητες που παρέχει η νέα τεχνολογία στα χέρια των γιατρών, για ασφαλή και ολοκληρωμένη διάγνωση - περίθαλψη. Άρθρο 6 Τα δημόσια στρατιωτικά νοσοκομεία, με το να ενταχθούν σε ένα καθεστώς οικονομικής αυτοτέλειας σημαίνει ότι θα "κυνηγάνε" το κέρδος, δηλαδή καλούνται να λειτουργήσουν ως "επιχείρηση". Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά οι κρατικές δαπάνες σταδιακά θα μειωθούν και η λειτουργία των νοσοκομείων θα εξαρτάται από το ύψος των εσόδων τους, δηλαδή από την "πώληση" των εργασιών τους. Αυτό σημαίνει ότι για να είναι "βιώσιμο" οικονομικά ένα τέτοιο νοσοκομείο θα πρέπει να λειτουργεί με όρους "ανάπτυξης", δηλαδή τομείς που θα φέρνουν κέρδος θα επιδοτούνται, ενώ οι υπόλοιποι θα υποβαθμίζονται, μειώνοντας το προσωπικό και την απαραίτητη τεχνολογία. Ταυτόχρονα, μελλοντικά, επειδή ακριβώς ο ΕΟΠΥΥ δε θα αποζημιώνει, τα νοσοκομεία θα "αναγκαστούν" προκειμένου να είναι "λειτουργικά", να περιορίσουν τις παροχές υγείας σε ασθενείς με δημόσια ασφάλεια και θα ενθαρρύνουν αυτές με ιδιωτικές ασφάλειες. Το ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ πρέπει να παραμείνει Δημόσιο, με χρηματοδότηση από κρατικές δαπάνες και όχι να ζητείται από τους ασθενείς να ξαναπληρώσουν την περίθαλψή τους. Το δημόσιο νοσοκομείο δεν μπορεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Άρθρο 8 Εξαλείφεται η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (αυξάνοντας ουσιαστικά τη δημόσια δαπάνη) και επιβαρύνεται το νοσοκομείο. Η ΠΦΥ πρέπει να παραμένει και να στελεχωθεί, ενώ ταυτόχρονα και τα στρατιωτικά νοσοκομεία πρέπει να στελεχωθούν επαρκώς με νέες προσλήψεις επικουρικών ιατρών και μονίμων υπαλλήλων όλων των ειδικοτήτων μέσω fast track διαδικασιών μονιμοποιώντας και το υπάρχον επικουρικό προσωπικό . Είναι ανέφικτο να ζητείται να αυξηθεί ο όγκος δουλείας χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη στελέχωση των νοσοκομείων. Άρθρο 14 Αναφέρονται σε τροποποίηση της λειτουργίας των Υγειονομικών Επιτροπών. Δεν υπάρχει καμία αναφορά και μεριμνά για το Πολιτικό Προσωπικό. Άρθρο 16 παρ2. Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών είναι δυνατή η διενέργεια διαθέσεων ή αποσπάσεων στελεχών του υγειονομικού σώματος από άλλο Κλάδο από αυτόν στον οποίο υπάγονται, για τις παρακάτω μονάδες υγειονομικού: 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (Γ.Σ.Ν.Α.), με το 414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ειδικών Νοσημάτων (Σ.Ν.Ε.Ν.), το οποίο ενσωματώνεται σε αυτό ως παράρτημα. Για ποιο λόγο ενσωματώνεται το 414 ως παράρτημα του 401 ΓΣΝΑ και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του ήδη υφιστάμενου Πολιτικού Προσωπικού που υπηρετεί σε αυτό; παρ.3 Γιατί θα πρέπει να περιορίζεται η θητεία των διευθυντών κλινικών, τμημάτων, εργαστηρίων και μονάδων εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων στα δύο χρόνια; Καταρχάς δύο χρόνια είναι πολύ λίγος χρόνος και δεύτερον, αν οι συγκεκριμένοι επιστήμονες είναι άξιοι και παρουσιάζουν έντιμο έργο, θα μπορούσαν να επαναξιολογούνται και να συνεχίζουν στην ίδια θέση. παρ.4 για την διοίκηση ενός Στρατιωτικού Νοσοκομείου απαιτείται εξιδεικευμένη ιατρική γνώση, εάν δεν μπορεί να είναι Ιατρός ο εκάστοτε Διοικητής ενός Στρατιωτικού Νοσοκομείου, θα πρέπει τουλάχιστον να κατέχει κάποιο σχετικό μεταπτυχιακό ή να οριστεί ανώτατος ΥΙ ως Επιστημονικός Διευθυντής με σαφή και διαχωρισμένα από Διοικητική θέση καθήκοντα. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 401 Γ.Σ.Ν.Α.& 414 Σ.Ν.Ε.Ν. Η Πρόεδρος : Γεωργία Κολιού Η Γραμματέας : Γεωργία Πινού Τα Μέλη