Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (άρθρα 34-52)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 401 Γ.Σ.Ν.Α. & 414 Σ.Ν.Ε.Ν. | 24 Μαρτίου 2025, 21:06
ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (άρθρα 34-52) Άρθρο 36 Αναφέρεται στην "ελεύθερη επιλογή" του στρατιωτικού να επιλέξει υγειονομική περίθαλψη. Είναι μία αυταπάτη. Αν ήταν επαρκώς στελεχωμένα και πλήρως εξοπλισμένα τα στρατιωτικά νοσοκομεία, αλλά ταυτόχρονα και η ΠΦΥ ήταν πλήρως ανεπτυγμένη, θα υπήρχε αποσυμφόρηση των ΣΝ. Στην ουσία οδηγεί το στρατιωτικό να επιλέξει την ιδιωτική κλινική και το ιδιωτικό ιατρείο προκειμένου να εξυπηρετηθεί πιο άμεσα, το οποίο σημαίνει ότι θα επιβαρυνθεί εκ νέου ο ίδιος ο ασθενής! Μάλιστα στην παρ.3 δηλώνεται σαφώς ότι το κόστος της ιατρικής επίσκεψης, της νοσηλείας και κάθε είδους ιατρικής πράξης που διενεργείται σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό ιατρείο, βαρύνει τους ίδιους! Ενώ στην παρ.7 οι στρατιωτικοί "σπρώχνονται" να συνάψουν συμβάσεις ασφάλειας υγείας με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες! Μήπως όλα αυτά είναι καμπανάκι για τον αποχαρακτηρισμό της δημόσιας παροχής υγείας και τον περιορισμό της κρατικής χρηματοδότησης; Άρθρο 39 Για εξετάσεις που διενεργούνται από ιδιωτικά κέντρα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ... οι στρατιωτικοί καταβάλλουν συμμετοχή 15% επί τους κόστους των εξετάσεων, ενώ το οικείο Γενικό Επιτελείο καταβάλλει το υπόλοιπο 85% στον ιδιώτη. Ενώ για εξετάσεις που πραγματοποιούνται σε μη συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ή το Υπουργείο ιδιωτικά κέντρα, θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τον στρατιωτικό. Από την μέχρι σήμερα καθημερινή εμπειρία μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα ιδιωτικά κέντρα προκειμένου να σε αποτρέψουν από το να χρησιμοποιήσεις τον ΕΟΠΥΥ (καθότι δεν τους αποζημιώνει πλήρως, αλλά και καθυστερεί τις πληρωμές του) δίνουν ημερομηνία για τη διεξαγωγή της εξέτασης πολύ μακρινή, ενώ πληρώνοντας από την τσέπη του ο ασθενής μπορεί να προγραμματιστεί άμεσα. Όπως λοιπόν καταλαβαίνουμε και για τους στρατιωτικούς το ίδιο σενάριο θα τρέξει, αναγκάζοντάς τους να πληρώνουν εκ νέου για την υγεία τους. Άρθρο 47 2. Δικαιούχοι παροχής οδοντιατρικών υπηρεσιών για ΑμεΑ στα στρατιωτικά νοσοκομεία ορίζονται οι δικαιούχοι υγειονομικής περίθαλψης στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, καθώς και οι σύζυγοι ή συμβίοι και τα τέκνα αυτών, σύμφωνα με την περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 62/2023 (Α’ 114), περί του καθορισμού των μελών της οικογένειας των στρατιωτικών… ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ Άρθρο 51 Αντιμετώπιση οξέων κοινωνικών προβλημάτων στρατιωτικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 24 άρθρου 5 ν. 2292/1995 Ομοία μέριμνα και για το Πολιτικό Προσωπικό του ΥΠΕΘΑ Άρθρο 52 Παραθερισμός σε παραθεριστικά κέντρα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Μέριμνα να έχουν δικαίωμα επίσκεψης και παραθερισμού στα κέντρα παραθερισμού του Κλάδου τους [Ξενώνες και Κέντρα Αποκατάστασης Απωλειών Υγείας (ΚΑΑΥ) για τον Στρατό Ξηράς, Ξενώνες και Κέντρα Ετοιμότητας Διασποράς Αεροπορίας (ΚΕΔΑ) για την Πολεμική Αεροπορία, Ξενώνες, Φάροι και Θέρετρα Αξιωματικών Ναυτικού (ΘΑΝ) για το Πολεμικό Ναυτικό] και το Επικουρικό προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου (Ιατροί και Λοιπό Επικουρικό Προσωπικό). ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 401 Γ.Σ.Ν.Α.& 414 Σ.Ν.Ε.Ν. Η Πρόεδρος: Γεωργία Κολιού Η Γραμματέας:Γεωργία Πινού Τα Μέλη